• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 15:23
ik heb mezelf verblijd met een 3770 cpu, dat was 1 van de laatste types die erin paste (er zat een g630t in).
Ik heb ook gekeken naar de passmark site goal was 8000 punten, dan zie ik het als upgrade, de 3770 geeft 9373 punten, na even zoeken heb ik er dan 1 gevonden en gekocht. Echter in mijn systeem kom ik niet verder dan 7300 punten met versie 8 ( die je nu kan downloaden ) dat is best een stuk lager. Bleek dat ik niet aller laatste bios had, die erin gezet , default geladen en beetje aangepast zoals ik het wil, cpu ed alles op auto. Zelfde score. passmark 7 geprobeerd daar haal ik 8200 punten.

nu staat nog op het lijstje een windows reinstall, maar gaat dat zoveel helpen, hebben meer mensen een veel lagere score of is er iets niet goed in mijn config?
al ben ik tevreden hoe het performed maar zou het graag willen begrijpen of oplossen

Asus P8B75-M LX iB75
i7-3770
gskill 1600 mem

thx

occt test ok
passmark alleen de cpu test
intel cpu tool, OK

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenvtec op 08-05-2015 22:16 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
klopt de kloksnelheid?
werkt het geheugen effectief op 1600?
wat is de single thread rating in passmark?
Windows reinstall gedaan?

• jeroenvtec
klok is 3.4 en je ziet hem af en toe naar 3.9 gaan, dus turbo staat aan
geheugen, tja zo geeft bios het aan
single is 2110
not yet (zal vast scheleb maar 2000 ??)

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Heb je helemaal nog geen nieuwe Windows installatie gedaan na je processor te upgraden? Zo nee is dat toch wel iets wat je eerst moet doen om er gewoon zeker van te zijn dat daar het probleem niet ligt.

• jeroenvtec
nee , maar run hem nu.
maar heb wel vaker alleen de cpu vervangen en dan loopt alles sneller, kan me niet voorstellen dat dat zoals ik aangaf 2000 punten op puur reken kracht scheelt. maar als ie klaar is doen ik het nog een keer, hopelijk zit ik ernaast.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:03
DonnyL schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:06:
Heb je helemaal nog geen nieuwe Windows installatie gedaan na je processor te upgraden? Zo nee is dat toch wel iets wat je eerst moet doen om er gewoon zeker van te zijn dat daar het probleem niet ligt.
Hoe kom je daarbij? Een verse windows install na upgrade van alleen de CPU is NIET nodig. Als je het moederbord ook zou hebben vervangen heeft een verse install wel de voorkeur.

@jeroenvtec: Heb je zoals eerder al aangegeven nagekeken of je geheugen op 1600mhz draait? En draaien er op de achtergrond nog programma's mee die CPU time snoepen?

Andere optie is nog dat de koeling niet optimaal is waardoor de cpu zichzelf tijdelijk terugclockt, kun je je idle en load temperaturen nakijken? Wellicht heb je teveel/te weinig koelpasta gebruikt, zit je koeler scheef of is je airflow niet goed genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door jordy2811 op 08-05-2015 23:52 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• jeroenvtec
nou ja sorry voor het vervuilen van het forum, tegen alle verwachtingen in, heeft idd de reinstall alles weer op lijn gekregen .. haal nu 9822 punten met v8
kan het nog niet helemaal volgen maar ben blij met het resultaat.

als een mod zegt dit moet verwijdert worden, fine be me.
les is doe eerst reinstall en test opnieuw :)

bedankt ieg

• jeroenvtec
owh wij waren tegelijk, vergat te melden idd temp is on load 80 max, dus dat lijkt ok.
ja ik denk dan dat er toch meuk op de pc heeft gestaan, wel gek niemand heeft eraan gezeten, heeft namelijk als dvr gefungeerd.
cpuz geeft dat ook keurig aan (1600) btw qua mem

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
jordy2811 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:51:
[...]

Hoe kom je daarbij? Een verse windows install na upgrade van alleen de CPU is NIET nodig. Als je het moederbord ook zou hebben vervangen heeft een verse install wel de voorkeur.
? Wellicht heb je teveel/te weinig koelpasta gebruikt, zit je koeler scheef of is je airflow niet goed genoeg.
Blijkbaar heeft het toch wel geholpen :9. Wist niet dat het niet nodig zou hoeven te zijn, heb zelf een tijdje terug een upgrade gedaan en mij werd aangeraden om een nieuwe installatie te doen. Maar dat was inderdaad wel met een nieuw moederbord, maar een reinstall kan in ieder geval geen kwaad en zal veel van dit soort problemen gewoon verhelpen.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:03
Met de reinstall verhelp je natuurlijk wel eventuele softwarematige problemen. Daar zal het dan blijkbaar om gegaan zijn ;).

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Pagina: 1