Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 8.1 reset gamma-waarde bij startup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markverrot
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 17-09 11:46
Ik heb via het NVidea configuratiescherm een mooi beeldschermprofiel (helderheid, kleuren, gammawaarden etc.) ingesteld. Bij opnieuw opstarten verandert dit echter telkens naar de lelijke windows standaard. Als ik opnieuw naar het NVidea-configuratiescherm ga, en een slider ook maar met 1% verschuif, springt hij gelijk weer goed. Dit is heel irritant, want nu moet ik telkens weer opnieuw de kleuren opnieuw instellen.

Hoe kan ik voorkomen dat die settings automatisch resetten? Heb al verschillende dingen via google geprobeerd (en werkte niet):
- via kleurbeheer het ICC profiel standaard inladen (werkt niet, want hij pakt het huidige profiel niet)
- bij regedit een optie weghalen (werkt geloof ik niet bij windows 8.1?)
- bij msconfig intel gfx uitschakelen

Ik heb een gtx 970 met windows 8.1, en een asus beeldscherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markverrot
LUT manager werkt ook niet :(

Weet iemand iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Het is nVidia! :P

Installeer de drivers opnieuw (clean install), die je vindt op nvidia.com/co.uk.

Tevens lijkt het erop dat je bepaalde startup entries hebt gedisabled?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markverrot
Helaas werkt het niet.

Ik heb de nvidia programma's in de startup gewoon aan staan.

Ik las ergens dat het probleem te maken heeft met het feit dat de nvidea instellingen zo snel laden, dat de windows instellingen net iets later laden zodat die worden override.

Is er een optie om die hele windows instellingen gewoon uit te schakelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Je bent niet de enige helaas (denk dat je deze al hebt bezocht): https://forums.geforce.co...y-after-all-these-years-/

Ik zie daar wel een aantal dingen voorbij komen die je zou kunnen proberen.

Hier nog een ander topic:
http://www.overclock.net/...port-in-full-screen-games

Ik heb btw. gezocht op: nvidia overwrite gamma

Volgensmij kun je de gamma/beeld instellingen van Windows niet disabelen, die worden simpelweg ingeladen door een service en/of kernel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markverrot
De dingen uit dat topic heb ik inderdaad geprobeerd.

Wanneer ik druk op 'de instellingen combineren' laadt er bij mij niet een nieuw ICC profiel zoals dat wel gebeurt bij diegene in het filmpje.

Die regedit en msconfig opties werken bij mij ook niet.

Dat tweede topic is een goede. Ook al heb ik geen probleem bij games, maar bij het booten van windows.

Ik heb dus het programmaatjes CPkeeper gedownload en geprobeerd. Maar wat hij nu doet is echt vaag: bij het booten verandert hij na 1 seconde naar het goede kleurprofiel. Echter een paar seconden later wordt hij weer teruggezet naar het lelijke standaard kleurprofiel.

Is er echt geen mogelijkheid om deze bullshit functie van windows uit te schakelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markverrot
Zit nog steeds ermee :(
Echt niks werkt!

Ik ben tot drastische opties bereid.

[Voor 32% gewijzigd door markverrot op 11-05-2015 17:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Toevallig niet (onbewust/automatisch) een beeldschermdriver geïnstalleerd?
Heb nog al eens met Samsung schermen gehad dat deze een eigen kleurprofiel inlaadde. Misschien dat deze bij start-up je eigen kleurprofiel overruled.

• Mentox
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-09 13:22
Je zegt dat de nVidia te snel laad en dat Windows daarna zijn gamma ding doet. Kun je in services hetgeen dat van nVidia is niet op "delayed start" zetten?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True