Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:02
Beetje vreemde vraag, maar wel echt iets voor tweakers:

Heeft iemand een HDHomerun 4DC en zou die kunnen meten wat voor spanning over de zenerdiode staat in de cirkel op de foto? Ik heb namelijk de voedingskabel van mijn router en van de HDHomerun per ongeluk omgedraaid waarbij er 15 Volt in plaats van 12 Volt op de HDHomerun kwam te staan. Dit vond hij niet leuk en de zenerdiode begon flink te roken :(

Edit: Het is trouwens geen normale zenerdiode, maar een schottydiode. Hier heb ik uiteindelijk een datasheet gevonden. Meting niet meer nodig dus....

http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/1SMB5913BT3-D.PDF

Het lijkt er op dat de HDHomerun verder nog wel wil opstarten, de ledjes gaan aan, maar na een seconde of zo weer uit en weer aan enzv. Ik denk dat de voeding op de printplaat niet meer stabiel is door de defecte zenerdiode en deze wil ik vervangen door een nieuwe. Het probleem is dat de code op de smd zenerdiode geen hits geeft in Google: 039 (of B39) en 91913 (of l3 of i3 of B ) zie foto.

[Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 08-05-2015 21:54]

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True