Toon posts:

OC onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi

ten eerste, weet iemand waar ik van die grills kan krijgen die je voor een fan zet?

ten tweede, je ziet vaak bij de aopen hx08 kasten dat er een fan aan de voorkant is geplaatst met een doorsnede van 12. De meeste gebruiken dan een soort beker/pot om de lucht beter te geleiden. Weet iemand zon pot of beker van 12cm want ik heb er alleen een van 10cm gevonden.

Thnx

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
die grills, ook wel fingerguards genoemd, kan je krijgen bij de lokale elektronicaboer, soms ook bij computerwinkels waar ze losse fans verkopen.

voor een buis van 12 cm: probeer praxis/gamma etc en kijk bij de regenpijpen/afvoerleidingen.
ik vind de meest nuttige dingen bij praxis altijd daar waar ik ze niet verwacht en ze zijn bijna nooit bedoeld voor waar ik ze uiteindelijk voor gebruik :)

Verwijderd

Topicstarter
Is een 10cm fan aan de voorkant eigenlijk voldoende en zijn er ook stille 10cm fans?

Verwijderd

de fan die in de houder kan is 8*8 cm trouwens

Verwijderd

Stille fans ?
Wil je nou goede koeling of een stille pc...

Je kunt een 12Volt fan kopen, 8x8cm, en die op 5Volt laten draaien. Scheelt enorm in toeren (herrie), helaas ook in luchtdoorvoer

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen probleem :)
maar heeft is de functionaliteit vergeleken met een 12 en een 8 cm fan beter/slechter qua verhouding

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff over die pijp/buis/beker/pot voor een betere luchtgeleiding. Heeft iemand dit anders opgelost dan simpel een stuk buis/pijp bij de gamma of praxis te kopen?

Ik heb btw liever een goede koeler dan een stille

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Als je nou een grotere pot hebt van een wat zachtere kunststof, dan kun je natuurlijk een stuk uit de zijkant halen.
Schuif de uiteinden wat over elkaar, en klaar is........whoever.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
het is maar net hoe inventief je bent en hoe mooi het moet zijn... geef mij een kartonnen doos en een rol tape en er komt ook wel een buis..

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
euh, ik kan me nog uit een vaag verleden herinneren dat femme zo'n airflow pijp gebouwd had met stukken karton ofzo, als ik me goed herinner heette dat ding een ceat (cardboard enhanced airflow tube ??? :D) ofzo.
Misschien is dat een oplossing ?? Pak gewoon een paar stukken karton en een berg pritt super glue ;) en hoppa, een geweldige airflow pijp...

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-09 07:39
wie er naar wan gaat moet maar ff langskomen bij mij !
ik heb een hele mooie 12*12 cm fan ingebouwd en daar komen deze week nog enkele slangetjes vandaan die precies naar de plaatsen gaan waar ik het nodig heb !
:7

.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Gatverdamme harley,
dit is een net forum.
Is het een compu-suck of een compu-blow?
(ja, toch nieuwsgierig) :P

Een cliche is ooit origineel begonnen

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-09 07:39
koekum >:)
hij suckt de koele lucht van onder naar binnen en blaast die naar de plaatsen waar ik het nodig heb
in mijn kast zitten al genoeg andere fans voor warme lucht out take
kan beter daar ook een slacg aanzetten en dan een hete lucht over van maken :)

.

Pagina: 1