[PHP] Composer packages voor privé gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:00
Goedenavond allen,

Sinds een tijdje ben ik aan het verdiepen in Composer omdat het kopiëren van steeds maar dezelfde code voor een andere opdracht eigenlijk best wel lelijk is. Ik wil het graag op één centrale plek hebben en op deze plek ook de code bijwerken wanneer nodig. En dit moet ook nog is een keer niet benaderbaar zijn voor de enge buitenwereld.

Nu zijn er al wel een aantal mogelijkheden daarvoor maar die richten zich vooral, zover ik het zie, op bedrijven waar meerdere mensen werken. Ik werk in mijn eentje en dat zal ook altijd zo blijven dus heb ik het idee dat dat geen ideale oplossing is voor mij.

Dus de vraag: is er een makkelijke manier waar ik packages kan maken, vervolgens kan toevoegen aan meerdere projecten en die niet benaderbaar zijn voor de buitenwereld?

Mijn dank zal groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Zie https://getcomposer.org/d...te-packages-with-satis.md ?
Draai intern een instantie van Satis en configureer Composer om deze eigen repository (ook) te gebruiken.
Veel eenvoudiger gaat het niet worden.

Een andere optie kan het gebruik van PHP's eigen include_path zijn; Zet code die je graag hergebruikt daar, eventueel als phar archive, neer en include het eenvoudig vanuit elk project op de server.

[ Voor 91% gewijzigd door frickY op 08-05-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Googelen op "private package composer" kwam bij mij met ladingen resultaten. Daar stond echt niks bruikbaars tussen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:00
Uiteraard heb ik wel gezocht. Bijvoorbeeld die link van frickY heb ik ook gevonden maar schijnbaar er over heen gekeken dat dat eigenlijk gewoon is wat ik nodig heb.. :o

Mijn excuses en toch bedankt!

@frickY: die gaat momenteel niet voor mij op omdat ik geen reseller account of eigen server heb en daarmee dus afhankelijk ben van webhosters.

[ Voor 26% gewijzigd door WinstonC op 08-05-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Geef dan aub een volgende keer aan waar je op gezocht hebt en waarom dat niks bruikbaars opleverde. Dit staat direct in de handleiding. Dit topic gaat daarom dan ook dicht.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.