GPU Acceleration in Adobe Premiere Pro werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672240

Topicstarter
Beste mensen,

Wie kan mij helpen met het volgende?

Sinds kort lukt het niet meer om in Adobe Premiere Pro CS5.5 een project aan te maken / af te spelen als de GPU Acceleration aanstaat. Dan hoor ik nog wel geluid, maar zie ik geen beeld meer en lukt het ook niet meer om het project af te sluiten. Eerder leverde dit nooit problemen op.

Ik heb nadat het probleem zich voordeed Adobe Premiere PRo CS5.5 opnieuw geinstalleerd, toen kon ik alleen nog maar de optie 'software only' kiezen. Mijn videokaart wer dus niet meer herkend. Ik heb hem toegevoegd aan de lijst/unlocked (NVIDIA GeForce GT 550M) mbv GPUSniffer.exe (cuda_supported.card.txt).
Nadat hij was toegevoegd, kon ik weer de optie 'GPU acceleration' kiezen, maar helaas was dit niet de oplossing want de oude problemen zijn er weer.
Wat ik zag is dat er bij de Vendor string: Intel blijft staan ipv NVIDIA Corporation. Het lijkt dus wel alsof Adobe via de CPU blijft werken ipv de GPU videokaart. Wie weet wat ik hier aan kan doen?
De videokaart is getest en die is niet stuk.
Ik heb ook de laatste driver geinstalleerd voor NVIDIA (misschien moet ik juist weer teurg naar de oude).
Heb ook al cuda.exe gestart als administrator en dan optie 2 gekozen. Weet het nu ook niet meer. Misschien doe ik dingen in de verkeerde volgorde?

Oh ja, misschien is dit ook een aanwijzing (of misschien heeft het er niks mee te maken) als ik mjijn computer opstart, krijg ik de volgende melding: "NvOAWrapperCache.exe kan niet worden gestart of uitgevoerd vanwege incompatibiliteit met 64 bits versie van Windows".

Hopelijk weet iemand waar het aan ligt. Zoals jullie waarschijnlijk al lezen, heb ik er niet zoveel verstand van. Bij voorbaat dank voor de hulp!!