Na opstarten soms zwart knipper beeld

Pagina: 1
Acties:

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoi,

Sinds de HTPC is uitgerust met een videokaart heb ik soms een zwart scherm voor 1 a 2 seconde.
Over het algemeen komt het voor na het opstarten van pc en dan 15 a 30 minuten laten 2 a 3 keer een knipperend zwart beeld.

Audio blijft wel gewoon doorgaan. Ik zie op de versterker dat hij dan ook weer een nieuw signaal of iets krijgt want die springt dan van movi weer naar movie (zelfde als ik bijvoorbeeld van kanaal wissel)

Ik heb geen idee wat het kan zijn. Geforce driver updates geven meest recente aan etc. Heb het ook niet tijdens gamen of films, is echt puur in de korte tijd na opstarten van pc/windows.

Iemand nog idee of suggestie wat het zou kunnen zijn? (voorheen met hdmi aansluiting op moederboard nooit last van gehad).

Uitrusting:
GPU: Geforce GTX 750 Ti
CPU: AMD A6-6400K
Geheugen: 4,00 GB
Resolutie: 1920x1080, 60hz
Versie stuurprogramma: 350.12
windows 7 professional 64bit
hdmi 1.4 naar versterker.

Edit: nu met xbmc open al 5x gehad. Afgelopen dagen niet eerder gehad tijdens kijken van series.

Dus tips zijn welkom :) of eventueel tips om zaken uit te sluiten

[ Voor 8% gewijzigd door Paulus07 op 08-05-2015 19:07 ]

• Paulus07
  • Niet online
Kom er nu achter dat 3d blurays ook niet meer werken en gewoon in 2d afspelen :(

openen van de 3d vision wizard doet het ook niet. Zie wel iets op de achtergrond staan met een blauw scherm en iets van groene buttons etc. Maar dat is ook weer weg na 1 seconde. Kan dus niks instellen.

*zucht* :'(

edit: Begrijp ik nu goed dat je alsnog software erbij moet kopen om simpel 3d blurays te kijken op tv? nvidia 3dtv play.

Wat is dat voor &$*(#($
download je de trail versie werkt het nog maar half en schokkend en wegvallende audio etc.

Voorheen met alleen gpu via de amd processor draaide blurays vlekkeloos en direct in 3D etc.

Tot nu toe nog totaal niet happy met de Geforce kaart. |:( :(

[ Voor 98% gewijzigd door Paulus07 op 08-05-2015 21:45 ]

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 15:17
3DTV Play is alleen noodzakelijk voor het 3D gamen ofwel 3D genereren.

Afspelen in 3D is zeer goed mogelijk met NVIDIA's.

Kijk het volgende even na:
Nvidia configuratiescherm > Stereoscopische 3D > Stereoscopische 3D inschakelen (Staat dit aan?, zo nee zet dit dan aan en doorloop de wizard).

Daarna heb je twee opties:
Altijd in een 3D resolutie met 3D output werken (zoals 1080p 24Hz 3D of 720p 60Hz 3D)
Standaard een 2D resolutie en een omschakeling naar 3D wanneer je 3D bluray afspeeld (of dergelijke)

De laatste heeft mijn voorkeur, maar dat is persoonlijk. Wat wel zo is bij de 2e optie, je 3D bluray programma moet ondersteuning hebben voor NVIDIA. Maar dat hebben ze voor zover ik weet wel allemaal.

---

Als het schokt en dergelijke, in combinatie met je uitvalend beeld denk ik eerder aan een power tekort bij de videokaart.
Hij vraag in totaal ongeveer 200W waarschijnlijk (best normaal voor een 750Ti). Hiervan zal een deel via het moederbord gaan, en een deel via de losse aansluiting op je videokaart.

Welke hardware zit er specifiek in? (Merk, type, versie) van je moederbord, voeding en GPU

[ Voor 22% gewijzigd door Martin.Air op 09-05-2015 09:38 ]

• Paulus07
  • Niet online
Het knipperen wordt echt met de dag erger. Voorheen met plaatsen nergens last van. Daarna alleen 2x na het opstarten ofzo. en nu echt tergend vaak.

Deze kaart zit erin:

pricewatch: KFA2 GeForce GTX 750Ti OC
http://www.kfa2.com/750tioc.shtml

Maximum Graphics Card Power (W) 60W

HTPC:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 46,90€ 46,90
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 64,95€ 64,95
1Silverstone Milo ML04€ 72,95€ 72,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 22,25€ 22,25
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 37,-€ 37,-
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 57,60€ 57,60
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,-€ 33,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 73,-€ 73,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 407,65

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/5nc4c5bfa0viwnf/2015-05-09_112557.png?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/j48gqfuk4wd2d0n/2015-05-09_112651.png?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/lr4e0qxf92j2u2d/2015-05-09_112708.png?dl=1

• Paulus07
  • Niet online
3d blurays lijken te werken nu. Blijft het wegvallen van het beeld nog over. Gisteren nog f1 2014 zitten spelen met alles op ultra maar dan heb ik er geen last van terwijl de kaart/systeem dan flink moet draaien ipv in idle stand of simpel browsen in chrome.

rare bedoeling.

edit:

voor of na het uitvallen van beeld zie ik geen veranderingen in temperaturen etc. alles blijft gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/j60sfvz0mtl7efe/2015-05-10_100350.png?dl=1

[ Voor 27% gewijzigd door Paulus07 op 10-05-2015 10:05 ]

• Martin.Air
Dus de opties die over blijven lijken nu meer buiten het systeem of in de videokaart te liggen.

Buiten het systeem is makkelijk te testen:
1: Haal alle kabels los. Inclusief voeding kabels van je monitor/tv enz.
2: Sluit alle kabels opnieuw aan.
3: Herhaal stap 1
4: Gebruik andere kabels en sluit opnieuw aan.
5: Herhaal stap 1
6: Gebruik een andere videooutput
7: Herhaal stap 1
8: Gebruik een andere monitor
9: Herhaal stap 1
10: Gebruik andere geaarde stopcontacten

Is een hoop werk, klopt. Maar wellicht speelt er iets anders mee waar deze videokaart iets gevoeliger voor is dan de vorige. Wellicht heb je ook al een aantal uitgevoerd, maar als je kunt antwoorden met de resultaten na elk even getal.

• Paulus07
  • Niet online
Martin.Air schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:25:
Dus de opties die over blijven lijken nu meer buiten het systeem of in de videokaart te liggen.

Buiten het systeem is makkelijk te testen:
1: Haal alle kabels los. Inclusief voeding kabels van je monitor/tv enz.
2: Sluit alle kabels opnieuw aan.
3: Herhaal stap 1
4: Gebruik andere kabels en sluit opnieuw aan.
5: Herhaal stap 1
6: Gebruik een andere videooutput
7: Herhaal stap 1
8: Gebruik een andere monitor
9: Herhaal stap 1
10: Gebruik andere geaarde stopcontacten

Is een hoop werk, klopt. Maar wellicht speelt er iets anders mee waar deze videokaart iets gevoeliger voor is dan de vorige. Wellicht heb je ook al een aantal uitgevoerd, maar als je kunt antwoorden met de resultaten na elk even getal.
1 t/m 5 geven hetzelfde resultaat.

6 t/m 9 lukt helaas niet. geen andere monitor hier dan de tv + hdmi aansluiting op tv.

10: ook met ander stopcontact helaas zelfde resultaat.

:(

• Martin.Air
Hmmm...

1 t/m 5: Jammer... maar goed dat problemen daar zijn uitgesloten.

6 t/m 9: Zou het mogelijk zijn dat je een scherm kan lenen?

10: Toevallig getest in een geheel ander deel van het huis? Bedacht ik me later nog dat er wellicht storing in je stroomgroep zou kunnen zitten waar je videokaart last van heeft.

• Axewi
  • Laatst online: 29-01 16:06
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Bij mij was toen het verloopje van dvi naar hdmi stuk, het beeld viel heel kort weg en de tv gaf aan dat ie opnieuw een 1080P signaal kreeg.

Als de kabel wel goed werkt op je onboard hdmi dan lijkt het me haast dat de aansluiting op je videokaart niet lekker is. Kan je niet even een andere kaart proberen als test?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Paulus07
  • Niet online
Martin.Air schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:37:
Hmmm...

1 t/m 5: Jammer... maar goed dat problemen daar zijn uitgesloten.

6 t/m 9: Zou het mogelijk zijn dat je een scherm kan lenen?

10: Toevallig getest in een geheel ander deel van het huis? Bedacht ik me later nog dat er wellicht storing in je stroomgroep zou kunnen zitten waar je videokaart last van heeft.
Zal in het weekend even kijken of ik ergens een scherm kan scoren. Had het via een verlengkabel nog getest vanuit de keuken dus ene andere groep. Maar probleem blijft bestaan. Heb gister nog wel een aanpassing gedaan in de nvidia settings mbt power. ipv automatisch had ik hem op beste performance gezet (kwam ik online nog tegen). Leek te werken maar op een gegeven moment knipperde het beeld alsnog 2 a 3 keer (ziet er hetzelfde uit als je bijvoorbeeld de resolutie aanpast).

@Axewi: de hdmi werkte voorheen met de on-board video wel goed en zonder problemen. Vage is dat het vaak in het begin alleen is. Maar na een uur gebruik van de pc of tijdens zware 3D dingen als games werkt het als een zonnetje.

Zal kijken of er nog een andere aansluiting op de tv zit en dan eventueel de dvi testen ipv hdmi.

Kom online wel vaak hetzelfde probleem tegen in topics etc. Maar zie ook nog niet echt een werkende oplossing terugkomen in die topics. Dus weer verder de sherlock uit gaan hangen :+

• Paulus07
  • Niet online
update: net even getest met pc opstarten en niks doen. Geen browser openen, geen video afspelen. Dacht misschien dat het daar nog mee te maken kan hebben. Maar het knipperen *zwart beeld nu tijdens typen* blijft.

Is er ergens iets van logging wat je kan terug zien in windows om daar eventueel iets te vinden met wat er gebeurd tijdens de black-out?

update 2: denk doe even de AMD catalyst video drivers unstallen (mss dat die een conflict geven etc) Gaat de uninstall fout, krijg ik daar weer popups van. zucht. Dus maar weer ff de bijgeleverde cd erin en die opnieuw installen.

....computers........ :P

[ Voor 27% gewijzigd door Paulus07 op 13-05-2015 19:23 ]

• Axewi
Zowieso geen drivers vanaf de cd installen. Even downloaden van de amd site dan heb je de nieuwste versie.

Heb ik het goed dat het knipperen minder word naarmate je de kaart zwaarder belast en dus warmer word?

Wat betreft de andere aansluiting zou je ook nog kunnen kijken of je ergens een dvi naar hdmi kabel kan lenen/kopen

• Paulus07
  • Niet online
knipperen is alleen na het opstarten van de pc. als ik dan bijvoorbeeld een uur later blurays, series ga kijken is er niks aan de hand. Gooi ik een game aan is er ook niks aan de hand en loopt het allemaal vlekkeloos. Dus wanneer de kaart "echt nodig is" werkt het prima.

Nu pc opgestart en gewoon desktop open staan, en denk al 20 keer een knipper gehad. 21 nu......

Gister ook nog even in de bios gekeken van asrock maar daar stond primaire video output op de kaart en niet auto bijvoorbeeld. (verder gaat mijn bios kennis ook niet :P) Had de geforce auto update uitgezet. dacht misschien dat die na het opstarten dingnen checkt etc. maar geen resultaat tot nu toe.

Update: heb nu in de bios de optie onboard video uitgezet. De primaire staat op pci express. Maar geeft nog steeds de knipper. zelfs in het bios scherm net 1x.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/67m5rxpshx34jhu/IMG_20150514_093039.jpg?dl=1

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus07 op 14-05-2015 09:36 ]

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05-2025
Als de kaart warm is en hij doet het goed zonder problemen kan het ook aan een slechte condensator op de kaar liggen .
dat als de condensator warm word deze weer beter werkt dit probleem heb ik ook 1 keer eerder gehad .

• Paulus07
  • Niet online
Kwam via de asrock site de internet flash optie tegen. Ben die nu aan het draaien. Was v 1.50 en zie dat hij nu 2.50 aan het downloaden is. Geen idee of het werkt etc en of het daar aan zou kunnen liggen.

Krijg nu wel weer een andere popup van AMD catalist in beeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/i7a90edx6d2uct5/2015-05-14_101419.png?dl=1

Uitzoeken waar ik dat weer moet aanpassen.

[ Voor 32% gewijzigd door Paulus07 op 14-05-2015 10:16 ]

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-01 23:28
Dus nu staan zowel de nvidia als amd drivers er nog op? Ik zou ze even beide met ddu via veilige modus uninstallen. Vervolgens opnieuw opstarten en enkel de laatste drivers van nvidia installeren. Bios update zou ik sowieso ook uitvoeren.

• Axewi
Als ik het zo lees lijkt de kaart gewoon stuk. Als deze nieuw is gewoon rma doen.

Als je een andere kaart hebt dan zou je die eerst even kunnen proberen.

• Paulus07
  • Niet online
Zal morgen nog eens testen na het opstarten. Nu vanaf vanmiddag nergens last van gehad namelijk.

Update: na het opstarten weer de knipperende zwarte beelden :( Als die voorbij zijn heb je er de rest van de dag geen last meer van. Rare bedoeling.

[ Voor 44% gewijzigd door Paulus07 op 15-05-2015 11:29 ]

• Paulus07
  • Niet online
stalkertje schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:30:
Als de kaart warm is en hij doet het goed zonder problemen kan het ook aan een slechte condensator op de kaar liggen .
dat als de condensator warm word deze weer beter werkt dit probleem heb ik ook 1 keer eerder gehad .
Kan ik dit nog op een manier testen of ergens terugzien dat dit misschien de oorzaak is?

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05-2025
niet echt enige wat je kan doen is een andere kaart er in stoppen en kijken of die het wel goed doet .
of deze kaart in een ander systeem prikken en kijken wat ie daar in doet .
je kan ook controleren of condensators bol staan of lekken

• Paulus07
  • Niet online
oke. zal de kast weer keer open maken om te kijken of er nog iets geks te zien is.

• Paulus07
  • Niet online
Het knipperen is weg. Geen idee waarom. Ging ff meten of er een hdd in de kast paste dus even stroom eraf en kabels eruit en gekeken. Paste niet echt lekker naar mijn gevoel. kast weer dicht. zelfde stekkers weer erin en weg knipperen.

vaaaagggggg :S :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik heb dezelfde videokaart als jij.
Probeer eens een andere HDMI kabel. Zo'n goedkope van de Wibra voor 2,50 of van de Action.
Ik denk echt dat het daar aan ligt.

Dat de kabel wel in de ene kaart werkt en de andere wil niks zeggen. Misschien geeft de ene output een hoger voltage dan de andere.

Heb ik wel vaker last van gehad.

• Paulus07
  • Niet online
probleem was aanwezig met verschillende hdmi kabels. zowel van de action of andere varianten etc.
Voorheen had ik er geen losse GPU inzitten maar liep het signaal via de MOBO hdmi.

Maar nu werkt het dus wel weer gewoon 100%. zonder aanpassing in hardware of software :)

• Paulus07
  • Niet online
en het knipperen is weer terug. snap er geen hol van en ook geen idee hoe ik bijvoorbeeld iets van logging kan inschakelen om waardes te vergelijken om te zien wat er fout gaat.

Begin er nu behoorlijk klaar mee te zijn met dat knipperen. :(

• Paulus07
  • Niet online
Zit er trouwens ook aan te denken om aan de rechterkant 2x 80mm fan te plaatsen om de lucht uit de kast te halen. Is dat een goed idee of bijvoorbeeld 1 in de kast blazen en de ander uit?

De cpu fan blaast naar beneden en de gpu fan ook op de kaart. Dus de warme lucht zou dan in de kast blijven zitten of zelf via (denk minimale luchtstroom) rechts eruit gaan.

idle is de GPU temp rond de 35 a 40C.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/g2ygomba0eo0kat/IMG_20150711_152902~2.jpg?dl=1
Pagina: 1