Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hyper-V Cluster backuppen met CSV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hi Tweakers,

Een vraagje voor de gevorderde Hyper-V beheerder denk ik :) Ik heb ondertussen een Hyper-V cluster draaiend met de volgende onderdelen :

- Hypervisor 1 (HYV1)
- Hypervisor 2 (HYV2)
- Shared Storage (Stor1)
- Backup storage (Backup1)

Dat draait allemaal vlekkeloos en de 2 hypervisors zitten netjes in een cluster(met een CSV volume), live migration en alles gaat prima! Nu wil ik dit graag doen via System Center 2012 R2. Dus, nieuwe machine geinstalleerd met SC2012R2, Data Protection Manager er op samen met de console en aan de gang zou je zeggen.
Het installeren van de agents gaat goed (op de hypervisors) en ook het koppelen van een ISCSi disk aan de DPM server ging prima, die ziet hij ook netjes. Het vervolgens "protecten" van een VM lukt ook, en daar trekt hij inderdaad netjes een backup van.

Het enige wat niet goed gaat is het restoren van een VM, als ik dit wil doen krijg ik de optie tot restore, MAAR ik kan alleen de VHDx naar een network share kopiëren vanuit de restore... ik kan niet de VM op de daadwerkelijke hypervisor terugzetten....

Ik heb al van alles geprobeerd(inclusief Google, Technet etc), maar ik kom er echt niet uit waarom die restore niet doet wat ik wil. Iemand die me hier kan helpen?

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welke Hypervisor gebruik je?

2008 vs 2012R2 maakt behoorlijk wat verschil.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 17-09 22:03
Het lijkt mij niet dat het voor de restore mogelijkheden in DPM uitmaakt welke versie van Hyper-V je gebruikt. Overigens ga ik er van uit dat dat 2012 (R2) is, aangezien TS het heeft over System Center 2012 R2 en het restoren van VHDX bestanden...

@TS: Heb je ook ooit overwogen om Veeam te gebruiken om je VM's te backuppen? Hiermee kun je zelfs een VM vanaf de backup storage laten draaien, terwijl je hem met een storage migratie terug kopieert naar je CSV. Zo heb je een corrupte / gecrashte VM binnen een minuut weer in de lucht.

Acties:
  • 0Henk 'm!
wimmel_1 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:25:
Welke Hypervisor gebruik je?

2008 vs 2012R2 maakt behoorlijk wat verschil.
2012R2 idd.
Linke Loe schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:48:
Het lijkt mij niet dat het voor de restore mogelijkheden in DPM uitmaakt welke versie van Hyper-V je gebruikt. Overigens ga ik er van uit dat dat 2012 (R2) is, aangezien TS het heeft over System Center 2012 R2 en het restoren van VHDX bestanden...

@TS: Heb je ook ooit overwogen om Veeam te gebruiken om je VM's te backuppen? Hiermee kun je zelfs een VM vanaf de backup storage laten draaien, terwijl je hem met een storage migratie terug kopieert naar je CSV. Zo heb je een corrupte / gecrashte VM binnen een minuut weer in de lucht.
Zeker! Fantastisch mooi spul, maar wel weer een licentie van ruim 1.5k geloof ik. En DPM is "gratis" omdat we MS Gold Partner zijn! Snap je.. Haha

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Klein schopje! Iemand nog tips?

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:40
Wat verwacht je precies?
En wat gebeurt er precies?

Als ik deze link door kijk: https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh757981.aspx is het restoren van een VHD(X) precies de bedoeling.

Wat vind jij de VM?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nou het probleem is dat hij de VHDx los wil restoren op een network share... maar niet direct naar de VM. Met bijvoorbeeld Veeam kan je gewoon een VM restoren, die dan heel even offline gaat, een restore krijgt en dan weer boot....

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:40
Dus het probleem is dat DPM niet aansluit bij je verwachting.

Twee opties:
- Zorg dat je verwachting aansluit bij DPM
- Zorg dat je geen DPM gebruikt maar een pakket dat wel aan je verwachtingen voldoet

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0Henk 'm!
hans_lenze schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:47:
Dus het probleem is dat DPM niet aansluit bij je verwachting.

Twee opties:
- Zorg dat je verwachting aansluit bij DPM
- Zorg dat je geen DPM gebruikt maar een pakket dat wel aan je verwachtingen voldoet
Volgens internet kan het prima met DPM, de vraag die ik hier juist stel is waarom het bij mij niet werkt... wat ik mis of verkeerd doe.

Mijn LinkedIn!

• Sneezydevil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:50
DennusB schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:48:
[...]

Volgens internet kan het prima met DPM, de vraag die ik hier juist stel is waarom het bij mij niet werkt... wat ik mis of verkeerd doe.
Misschien klik je net te laag in de boom? Als je links in de boom op "All Protected HyperV Data" staat en dan rechts klikt op de server, hier bijvoorbeeld DC-01 en daar kiest voor recover.

Ik kan dan kiezen uit:

- Recover to original instance.
- Recover as VM to any host.
- Copy to Network folder.
- Copy to Tape

Als je dan 1 niveau lager links in de boom gaat staan kun je alle VHD's recoveren die onderdeel zijn van de zojuist geselecteerde VM en ik denk dat jij daar klikt.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True