Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

fx-6350 overclocken mobo: GA-970A-UD3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noedel-Man
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 04-08 12:15
hallo

ik ben bezig met mijn cpu overte clocken maar ik heb een paar vragen.

1. Mijn MHz zakken om de zoveel tijd naar beneden van 4.5mhz (x22.5) naar 3.6 (x18) terwijl mijn cpu op 80% load staat met prime95. moet ik gewoon meer volt geven? Ik heb nu +0.05v

2. Mijn moederbord is GA-970A-UD3. ik heb daar ook al een paar dingen in de bios veranderd maar ik vraag me af of ik er nog meer moet doen. ik stuur ook een screenshot van mijn BIOS instelling

3. Na een uur prime95 is alleen mijn 6e core gecrashed op 26min na 5 testen is dit voldoende?

4. Mijn cpu word nu 70c op 80%-90% ik neem aan dat dat binnen de veilige marges valt?

5. Na een uur prime hebben ook somige cores meer testen gedaan dan anderen het verschilt tusssen 12 en 14 maakt dat wat uit?

6. Mijn windows taakbeheer zecht ook dat mijn core snelheid 4.2 is tijdens het testen terwijl cpu-z aangeeft dat hij 4.5 is. maar ik neem aan dat je naar cpu-z moet luisteren toch?

ik heb een aftermarket cooler de CoolerMaster hyper 212 evo en mijn moederbord is GA-970A-UD3.

• Marcello_Coco
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11-09 19:35
Goeden middag,
neem de tijd en lees aub de volgende topic door. het zal jou helpen om de FX chipset beter te begrijpen. Verder wordt uitgelegd hoe je op een verantwoorde en vooral nette manier deze cpu overklockt. Het heeft mij geholpen om een fx6300 op 4.5 ghz stabiel te krijgen. De cpu wordt op water max 38c.

http://www.overclock.net/...ng-guide-asus-motherboard

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
70 graden is te warm voor FX'jes, die beginnen dan terug te clocken.

Welke koeler gebruik je? Gezien het nogal heethoofden zijn, is het hebben van een goede koeler wel nodig. Iets als een Mugen is het minimum als je gaat OC'en.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True