Beste medetweakers,
Ik ga binnenkort voor het eerst een systeem samenstellen en kan wel wat hulp gebruiken. Hieronder staat wat ik allemaal op de planning heb staan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk browsen, tekst verwerken, downloaden en uitpakken met winrar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 incl. assemblage kosten (Excl. scherm en andere randapparatuur)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU koeler: De Mugen PCGH erg stil. Performance is wel iets minder in vergelijking met de reguliere Mugen 4 maar ik verwacht niet dat ik het systeem zodanig zwaar zal belasten.
Moederbord: Basic met alle aansluitingen die ik nodig heb.
SSD: Ik heb voor mezelf besloten dat ik geen gedoe meer wil met trage harde schijven dus dan ga ik direct maar voor een 1tb SSD. Een kleinere SSD met een gewone HDD voor de bulkopslag lijkt me niks omdat ik simpelweg geen zin heb om tussen drives te switchen
Werkgeheugen: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU
Videokaart: Ik ben op dit moment niet van plan om zware games te draaien maar ben wel van plan om een 4k monitor (waarschijnlijke deze pricewatch unsorted: SAMSUNG 34" S34E790C Curved) aan te schaffen dus een videokaart die 4k op 60hz uit kan sturen is wel een pre. Volgens mij is de HD4600 die bij de i5 zit hier wel toe in staat dus een losse videokaart lijkt mij niet nodig?
Voeding:
pricewatch: Seasonic S12G 450W uit de BBG van maart.
Behuizing:
pricewatch: be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver
Randapparatuur heb ik allemaal al staan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is erg belangrijk.
Daarnaast vroeg ik mij ook nog eens af waar ik het systeem het beste kan laten samenstellen. Is een website als informatique goed of zijn er betere/goedkopere alternatieven?
Ik snap dat dit systeem nogal overkill is voor wat ik momenteel allemaal doe. Ik ben echter van plan om in de toekomst wat meer te gaan gamen en will daarom graag goed voorbereid zijn. Zo wil ik in de toekomst er een videokaart inzettent. Bovendien ben ik van plan om de desktop minstens 5 jaar te houden.
Bij voorbaat dank!
Ik ga binnenkort voor het eerst een systeem samenstellen en kan wel wat hulp gebruiken. Hieronder staat wat ik allemaal op de planning heb staan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk browsen, tekst verwerken, downloaden en uitpakken met winrar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 incl. assemblage kosten (Excl. scherm en andere randapparatuur)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 181,95 | € 181,95 |
| 1 | ASRock H81M-DGS R2.0 | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 1TB | € 378,24 | € 378,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 888,04 | |
CPU koeler: De Mugen PCGH erg stil. Performance is wel iets minder in vergelijking met de reguliere Mugen 4 maar ik verwacht niet dat ik het systeem zodanig zwaar zal belasten.
Moederbord: Basic met alle aansluitingen die ik nodig heb.
SSD: Ik heb voor mezelf besloten dat ik geen gedoe meer wil met trage harde schijven dus dan ga ik direct maar voor een 1tb SSD. Een kleinere SSD met een gewone HDD voor de bulkopslag lijkt me niks omdat ik simpelweg geen zin heb om tussen drives te switchen
Werkgeheugen: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU
Videokaart: Ik ben op dit moment niet van plan om zware games te draaien maar ben wel van plan om een 4k monitor (waarschijnlijke deze pricewatch unsorted: SAMSUNG 34" S34E790C Curved) aan te schaffen dus een videokaart die 4k op 60hz uit kan sturen is wel een pre. Volgens mij is de HD4600 die bij de i5 zit hier wel toe in staat dus een losse videokaart lijkt mij niet nodig?
Voeding:
pricewatch: Seasonic S12G 450W uit de BBG van maart.
Behuizing:
pricewatch: be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver
Randapparatuur heb ik allemaal al staan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is erg belangrijk.
Daarnaast vroeg ik mij ook nog eens af waar ik het systeem het beste kan laten samenstellen. Is een website als informatique goed of zijn er betere/goedkopere alternatieven?
Ik snap dat dit systeem nogal overkill is voor wat ik momenteel allemaal doe. Ik ben echter van plan om in de toekomst wat meer te gaan gamen en will daarom graag goed voorbereid zijn. Zo wil ik in de toekomst er een videokaart inzettent. Bovendien ben ik van plan om de desktop minstens 5 jaar te houden.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 59% gewijzigd door X2X2X op 10-05-2015 14:49 ]