Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game pc 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koningpierre
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12-03-2016
Hallo allemaal,

Deze week beginnen de examens en daarna begint mijn vakantie. Daarom mag ik van mijn ouders een game pc kopen. Omdat ik zelf eigenlijk niet ervaring ben en mijn ouders wel willen weten waar ze aan toe zijn maak ik dit topic aan :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op mijn nieuwe pc voornamelijk gamen, games opnemen/streamen, Licht fotoshop werk en video editing (en uiteraard daarna renderen). De games die ik momenteel voornamelijk wil spelen zijn: Minecraft, gta 5 en battlefield 4/hardline. Op Minecraft is dan wel het plan om ook zware modpacks te spelen en met de shaders mod (die mod maakt de graphics beter). Door de mods gaat het spel dan dus meer werken op de videokaart, processor en het ram wat we niet gewend zijn van vanilla Minecraft. (precieze systeem specs bestaan niet omdat elke modpack verschilt).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn systeem dat ik nu bij elkaar heb gezocht is €1070 wat eigenlijk al boven de geplande €1000 ligt. Zeker dus niet hoger!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de muis, de microfoon (Samson C01U) en een usb dvd/cd reader. Ook heb ik een gebrande Windows 7 cd liggen die ik ooit heb gekregen. Hoe gaat dat in zijn werk. Op deze Cd staan alle versie's van windows 7. Werkt deze gewoon als ik deze in de pc doe als hij om een besturingssyteem vraagt?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zeker een goede videokaart en een goede processor zodat ik games goed kan opnemen, spelen en het renderen van de video's goed en snel verloopt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur voor de processor is een Intel en voor de videokaart een uit de Gtx serie van Nvidia. (Het mag een ander merk zijn als het echt beter is)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De microfoon moet aangesloten worden via de usb. Ik zou het niet weten of de kwaliteit van de geluidskaart nog invloed heeft op de kwaliteit van het geluid van de microfoon uiteraard moet dit goed zijn!

Ga je overklokken?
Nee

Het systeem dat ik al heb gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,95€ 181,95
1MSI H97M-E35€ 65,95€ 65,95
1MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC€ 344,50€ 344,50
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 38,50€ 38,50
1BenQ GW2255 Zwart€ 98,10€ 98,10
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 50,82€ 50,82
1Crucial BX100 120GB€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,78

Er zijn nog wel een paar aandachtspunten en dat is dat ik eigenlijk al vrij zeker ben dat ik de pc ga kopen bij Azerty omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord. De link van het winkelmandje van Azerty zou ik ook even toevoegen (Als iemand een hele goede winkel weet die goedkoper is dan zijn suggesties uiteraard welkom). En dat ik nog nooit zelf een pc gemaakt heb en dus ook zeker geen risico wil nemen dat ik iets kapot maak. Daarom komen er nog kosten bij boor het assembleren (€59.00).

Dit is de link naar Azerty:
https://azerty.nl/winkelm...D=1&product%5B658056%5D=1

Als iemand commentaar heeft op mijn systeem hoor ik het graag :)

alvast bedankt,

Edit: De SSD zou eventueel weg gelaten kunnen worden. Deze verbetert niet de in game prestatie's en het is erg makkelijk om in de toekomst eentje er bij in te zetten.

[Voor 7% gewijzigd door koningpierre op 08-05-2015 19:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-09 10:38
Over het assembleren: Als je een drietal Youtube tutorials heb gekeken kun je het zelf ook. Ik 'help' zelf ook wel eens mensen met het assembleren van hun PC en het enige wat ik dan eigenlijk hoef te doen is een enkele tip geven over het cable management.
Je hebt straks toch vakantie, dus meer dan genoeg vrije tijd om het allemaal netjes uit te zoeken ;)

Mijn tips over het systeem zelf:
Moederbord kan iets goedkoper en luxer: pricewatch: ASRock B85M Pro4
(H97 chipset is niet nodig)
Voeding: S12II is een verouderd platform, de pricewatch: Antec VPF Series 450W is tegenwoordig een betere keuze.

Scherm: Het loont echt om naar een beter scherm te kijken. De pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is momenteel een goede kandidaat.

edit: Een 120GB is het imho niet echt waard. Die zitten echt binnen no-time vol.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85M Pro4€ 62,75€ 62,75
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 168,90€ 168,90
1Antec VPF Series 450W€ 44,10€ 44,10
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,66

Inclusief bestelkosten ben je zo'n 1060 euro kwijt. Als je dus alles zelf in elkaar zet kan je zowel een groter/beter scherm als een 250GB SSD in het systeem stoppen zonder meer te betalen.

[Voor 62% gewijzigd door svenvv2 op 08-05-2015 17:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koningpierre
svenvv2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:37:
Over het assembleren: Als je een drietal Youtube tutorials heb gekeken kun je het zelf ook. Ik 'help' zelf ook wel eens mensen met het assembleren van hun PC en het enige wat ik dan eigenlijk hoef te doen is een enkele tip geven over het cable management.
Je hebt straks toch vakantie, dus meer dan genoeg vrije tijd om het allemaal netjes uit te zoeken ;)

Mijn tips over het systeem zelf:
Moederbord kan iets goedkoper en luxer: pricewatch: ASRock B85M Pro4
(H97 chipset is niet nodig)
Voeding: S12II is een verouderd platform, de pricewatch: Antec VPF Series 450W is tegenwoordig een betere keuze.

Scherm: Het loont echt om naar een beter scherm te kijken. De pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is momenteel een goede kandidaat.

edit: Een 120GB is het imho niet echt waard. Die zitten echt binnen no-time vol.

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 168,90€ 168,90
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,66

Inclusief bestelkosten ben je zo'n 1060 euro kwijt. Als je dus alles zelf in elkaar zet kan je zowel een groter/beter scherm als een 250GB SSD in het systeem stoppen zonder meer te betalen.
Ja dat is waar! Lijkt me ook wel leuk om hem in elkaar te zetten :)
Maar het is meer dat ik bang ben dat is bijvoorbeeld de processor of de videokaart sloop. Via het bedrijf heb ik garantie.

Maar ik ga zeker wat tutorials kijken. Vind ik ook wel leuk om te doen en dan bepaal ik later wel wat ik doe :)

Wat het scherm betreft: Ik zit met een vrij klein bureau dus groter dan 22 inch hoeft niet want dan zit ik veel te dichtbij een groot beeldscherm :)

In ieder geval bedankt voor je aanvulling mocht ik besluiten hem toch zelf te assembleren dan neem ik sowieso een grotere ssd.

Maar heb je nog iets nodig bij het assembleren? Want je hebt toch dingen nodig tegen statische lading etc.?

edit: Vergeten erbij te vermelden maar ik heb ook nog een Usb Dvd/Cd reader en een headset. Ik heb dus geen speakers nodig en de usb reader is wel wat minder snel dan eentje ingebouwd. Maar ja hoe vaak gebruik je z'n ding tegenwoordig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvv2
Bij het assembleren heb je niet veel meer nodig dan een kruiskop en een setje tie wraps. Een statisch armbandje wordt vaak wel aangeraden, maar zolang je regelmatig de verwarming even aanraakt. (jezelf ontlaad) zit je eigenlijk ook altijd goed.

Over die DVD-reader: Die van mij ligt al 2 jaar stof te happen.

[Voor 33% gewijzigd door svenvv2 op 08-05-2015 19:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pwas
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 03-03-2019
Als ik jou was, zou ik een videokaart kiezen die een open koeler heeft. is over het algemeen kouder.
(weet niet precies hoe het met deze zit)

Edit: zelf in elkaar zetten, het is ontzettend makkelijk. kijk Linustechtips, of Austin Evens. Austin legt het na mijn mening beter uit, en tis mij ook gelukt. met twee GPU's. Heb zelf gewoon de verwarming zo af en toe aangeraakt :D en al mn onderdelen doen t nogsteeds

[Voor 49% gewijzigd door Pwas op 08-05-2015 20:00. Reden: Vergeten informatie]

Saabliefhebber | Brommers (kiek'n) | Ontwerper | Computerliefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koningpierre
Pwas schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:51:
Als ik jou was, zou ik een videokaart kiezen die een open koeler heeft. is over het algemeen kouder.
(weet niet precies hoe het met deze zit)

Edit: zelf in elkaar zetten, het is ontzettend makkelijk. kijk Linustechtips, of Austin Evens. Austin legt het na mijn mening beter uit, en tis mij ook gelukt. met twee GPU's. Heb zelf gewoon de verwarming zo af en toe aangeraakt :D en al mn onderdelen doen t nogsteeds
Na wat tutorials gekeken te hebben (vooral van Austin Evens die het inderdaad zeer duidelijk uitlegt). Moet ik zeggen dat ik nu wel aan het twijfelen ben. De ''angst'' dat ik bijvoorbeeld de cpu sloop is er nog wel. Maar na verhalen gehoord te hebben via andere topics valt het wel mee en zag het er in de tutorials ook niet heel moeilijk uit.

Volgens mij is het moeilijkste van alles de cpu en cable management of niet? Ram, Gpu en voeding hoef je er alleen in te schuiven en het moederbord is alleen schroefjes vast draaien. Ook moet je er op letten dat je alleen het plastic aanraakt en niet de chips.
svenvv2 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:37:
We hebben allebei een foutje gemaakt :P. Volgens Azerty hebben de Msi videokaarten minimaal 500 watt nodig en is deze 430 watt dus niet goed.

Is het misschien verstandig om te gaan voor deze videokaart van Gigabyte? Of is het dan toch beter om voor de Msi te gaan en een betere voeding te kopen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD€ 359,-€ 359,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Enivitation
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-07 15:01
Het klopt dat ze 500 watt aanraden, maar dat is alleen bij zeer zeer slechte voedingen. 450W (van een kwalitatief hoge voeding) is echt voor jouw build ruim voldoende! Dat komt omdat slechte voedingen heel inefficiënt werken. Een slechte voeding van 600W kan effectief minder vermogen leveren dan een goede van 450W. Maar zeker een 970 heeft geen 500W nodig.

Als videokaart raad ik zeker deze aan: pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Deze heeft passieve koeling tot 60C en is daardoor zeer stil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koningpierre
Enivitation schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:06:
Het klopt dat ze 500 watt aanraden, maar dat is alleen bij zeer zeer slechte voedingen. 450W (van een kwalitatief hoge voeding) is echt voor jouw build ruim voldoende! Dat komt omdat slechte voedingen heel inefficiënt werken. Een slechte voeding van 600W kan effectief minder vermogen leveren dan een goede van 450W. Maar zeker een 970 heeft geen 500W nodig.

Als videokaart raad ik zeker deze aan: pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Deze heeft passieve koeling tot 60C en is daardoor zeer stil.
Oh okee dan begrijp ik het :)

Ik heb het systeem nu even aangepast: Mocht ik besluiten om hem zelf te assembleren zou dit dan een goed syteem zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 374,95€ 374,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 910,25

Edit: Ik heb het scherm even achterwege gelaten. Ik bepaal na de examens (als ik de pc ga kopen) wel welk scherm ik ga halen. Daar kom ik zelf wel uit en vaak heb je met beeldschermen wel allemaal aanbiedingen.

het budget verandert niet en is wel incl. beeldscherm!

[Voor 3% gewijzigd door koningpierre op 09-05-2015 12:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvv2
Om even een praktijkvoorbeeld over die voeding te geven: Zelf heb ik een zwaar overgeklokte I7+970 en ik heb nog nooit meer dan 400W uit de muur kunnen trekken. Als in het verlies van mijn voeding in acht neem komt dat ergens op 360-370W uit. Deze waarden zijn overigens gemeten met benchmarks, dus ingame haal je dit bij lange na niet. Het 'echte' verbruik zal eerder rond de 250-280 watt zitten.

Qua videokaart:
Ik zie inderdaad nu pas dat je in je originele lijstje een zogenaamde 'reference card' hebt staan. Deze kaarten zijn eigenlijk alleen leuk als je met waterkoeling aan de gang gaat. De standaardkoeler is namelijk zowel warmer als luider dan kaarten met een aftermarket koeler als de Asus en de Gigabyte.

Deze twee kaarten hebben overigens elk hun sterke en zwakke punten:
Asus: Heeft maar 1 6+2pins connector nodig voor stroom en is passief als je niet aan het gamen bent. De Asus is overigens erg slecht over te klokken in vergelijking met de Gigabyte.

Gigabyte: Niet compleet passief onder idle, maar nog altijd erg stil. Erg goede stroomtoevoer, dus goed over te klokken. Beste koeling onder load. Nadeel: Erg groot in vergelijking met de Asus.

Aangezien de Gigabyte momenteel 20 euro goedkoper is zou ik die aanraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koningpierre
Dan ga ik voor de gigabyte! Dat het enige nadeel is dat hij wat groter is dat maakt me niet zoveel uit. Zolang het maar in de kast past.

Dan neem ik het systeem uit mijn vorige comment maar dan met de gigabyte.

dan kom ik op een totaal prijs van €930 zonder assemblage op Azerty.

Dan komt er nog een scherm bij dus kom ik zeker wel aan €1050

Maar nu eerst maar eens de examens goed maken. Maar dat gaat wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-09 20:47

Dreanor

Joene

Ik ben benieuwd of bovenstaande je final build is of heb je nog aanpassingen gedaan (afgezien van ander merk videokaart)? Of zijn er nog door anderen op en/of aanmerkingen?

Zelf zit ik ook te kijken naar een nieuwe PC om mijn inmiddels 6 jaar oude game PC te vervangen en deze sluit erg aan bij mijn wensen (afgezien van games opnemen/streamen) en budget (zelfs winkel).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:44
even kort: ik zou echt meteen voor een SSD gaan. Zonder SSD is je nieuwe gaming pc echt een steen. Tenminste, zo voelt het voor mij aan. Ik zou je ook aanraden om alle onderdelen van de goedkoopste site te halen en dan pas te laten assembleren door een kennis of door een PC winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koningpierre
Dreanor schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:52:
[...]

Ik ben benieuwd of bovenstaande je final build is of heb je nog aanpassingen gedaan (afgezien van ander merk videokaart)? Of zijn er nog door anderen op en/of aanmerkingen?

Zelf zit ik ook te kijken naar een nieuwe PC om mijn inmiddels 6 jaar oude game PC te vervangen en deze sluit erg aan bij mijn wensen (afgezien van games opnemen/streamen) en budget (zelfs winkel).
Ik denk dat dit hem wel wordt. :)

Ik heb geen idee welke games je speelt maar ik denk dat dit systeem eigenlijk elke game wel aan kan :)
BSOD baby schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:57:
even kort: ik zou echt meteen voor een SSD gaan. Zonder SSD is je nieuwe gaming pc echt een steen. Tenminste, zo voelt het voor mij aan. Ik zou je ook aanraden om alle onderdelen van de goedkoopste site te halen en dan pas te laten assembleren door een kennis of door een PC winkel.
Zelf ben ik niks anders gewend dan zonder SSD! Maar het plan is om er sowieso een te nemen.

Wat de assemblage betreft: daar moet ik nog even naar kijken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pwas
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 03-03-2019
koningpierre schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:35:
Na wat tutorials gekeken te hebben (vooral van Austin Evens die het inderdaad zeer duidelijk uitlegt). Moet ik zeggen dat ik nu wel aan het twijfelen ben. De ''angst'' dat ik bijvoorbeeld de cpu sloop is er nog wel. Maar na verhalen gehoord te hebben via andere topics valt het wel mee en zag het er in de tutorials ook niet heel moeilijk uit.

Volgens mij is het moeilijkste van alles de cpu en cable management of niet? Ram, Gpu en voeding hoef je er alleen in te schuiven en het moederbord is alleen schroefjes vast draaien. Ook moet je er op letten dat je alleen het plastic aanraakt en niet de chips.
Het moeilijkste is de cpu inderdaad. en hoe alle kabels moeten zitten kan lastig zijn. maar zoals Linus zegt, 'If it fits, it sits' En dat klopt (bijna) altijd. Kablemanagement kan lastig zijn omdat het overal anders is. maar dit komt wel goed :)

Cpu, niet te veel zorgen maken. komt allemaal wel goed. zolang je de driehoek in de goede hoek legt (word in filmpjes uitgelegd) en hij is niet zo fragiel als je zou denken. dus dit valt ook wel mee. maar alsnog wel voorzichtig

Saabliefhebber | Brommers (kiek'n) | Ontwerper | Computerliefhebber

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True