Toon posts:

AMD of Nvidea

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Voor ik tot aankoop over ga gooi ik de discussie er weer is in. Nvidia of AMD. Specifiek de r9 290x 8gb of de gtx980.

Benchmarks geven de 980 als keus maar twijfel toch. Toekomstig een tweede erbij dus dat ook meerekenend....

Wat zeggen jullie?

I7 4770k
Z97 maximus hero VII
Evo 120gb
Seasonic G550
HyperX Beast 8gb (upgrade nog niet duiselijk welke. 32gb 2600mhz verder nog uitzoeken)
Seagate 2tb

Gamen, films, etc. 4K gaming. Toekomstgericht tweede videokaart. Met name moet de setup een poos mee kunnen

Windows 8 nu, 10 als het uit is. Waarschijnlijk geen Linux heel misschien ernaast maar dan is windows primair.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 15:28 ]

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
graag aangeven wat je wilt gaan doen, huidige config, toekomstplannen etc.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12-2025
En ook welk OS je gaat gebruiken.

Als je behalve Windows b.v. ook linux wilt gaan gebruiken, kom je met Nvidia meestal iets sneller aan de gang en is de support ook iets beter geregeld.

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
De nieuwe amd kaarten komen ook alweer piepen. Waarschijnlijk in juni.

• Zelpex
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zou voor Nvidia gaan omdat dit merk altijd heel goed is met drivers en er bijna nooit iets mee is, ook vind ik zelf de kwaliteit van Nvidia heel hoog liggen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Qua kwaliteit van drivers of hardware zijn zowel AMD als Nvidia even goed. Vroeger was het inderdaad zo dat AMD minder was met drivers maar dan heb ik het over meer dan 5 jaar geleden.
Je moet dus niet blind de keuze van het merk af laten hangen maar wat voor jou het beste op dit (of een later) moment is.

Wat Maffie500 zegt, even wachten op de nieuwe kaarten van AMD. Deze zullen er ook voor zorgen dat de prijzen droppen en zijn waarschijnlijk een stuk sneller dan de GTX980/R9 290 voor een schappelijke prijs.

[ Voor 65% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 08-05-2015 15:40 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

"4K gaming. Toekomstgericht tweede videokaart. Met name moet de setup een poos mee kunnen"

voor 4K gaming ga je sowieso al wel moeten kijken naar een tweede kaart. Qua kosten zou ik dan zeggen: 290X. Is immers een stuk goedkoper.

Maar zoals hierboven ook gezegd wordt: als je kan wachten, gewoon even wachten. Zeker voor gamen op hoge resoluties kan het HBM (High Bandwidth Memory) van AMD erg interessant zijn.
othergamers schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:37:
Ik zou voor Nvidia gaan omdat dit merk altijd heel goed is met drivers en er bijna nooit iets mee is, ook vind ik zelf de kwaliteit van Nvidia heel hoog liggen.
Ja, en ik ga ook voor een Audi, omdat dat merk altijd heel goed is met z'n motoren en er bijna nooit iets mee is. :X
Elk hebben hun voors en tegens; prijs, prestaties, welke games, energieverbruik, etc. Voorkeur voor een merk hebben mag, maar daar heeft de TS niet veel aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Rye op 08-05-2015 15:45 ]

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja het punt is dat ik begin juni vakantie heb en toch graaag wil kunnen gamen xD

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:43:
Haha ja het punt is dat ik begin juni vakantie heb en toch graaag wil kunnen gamen xD
Draai je nu op de iGPU dan? Anders mss tweedehands een kaartje op de kop tikken voor zeg 70 euro en dan daar mee gamen totdat bekend is of de nieuwe kaarten van AMD de moeite waard zijn?

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Kan... ben alleen beetje van het tweedehands af... tweedehands mobo heeft er (deels door onoplettendheid van mijn kant) voor gezorgd dat ik aan mijn tweede cpu zit :) en ja nu op de hd4600 (is niet alles :) ) dus ja... een slechte ervaring maar gezien het geld wat ik erin stop heb ik wel zoiets van nieuw, goed, garantie :)

Verder qua kosten beetje relevant natuurlijk maar heb wel iets van een keer goed en dan komende tijd klaar. Dus mag wel wat meer kosten. 400 tegen 600 vind ik nog niet zo heel erg.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 15:55 ]

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:22
Als je 4k gaat gamen zou ik goed opletten op wat voor monitor je koopt. Zowel de 290x en de gtx980 zijn niet geschikt om op 60fps @high/max settings te spelen op 4k.

In combinatie met een gsync/freesync monitor is het een stuk prettiger (geen tearing of vsync stotters), maar de bijbehorende monitor is dan ook weer prijzig.

De 290x is een stuk goedkoper dan een gtx980 en heeft op 4k prestaties die nauwelijks onderdoen voor de GTX980
Als je voor de 290x gaat, zorg er dan voor dat je er een koopt met een degelijke koeler erop, want de 290x is een heethoofd en dat kan nogal wat herrie opleveren als de koeler niet fatsoenlijk is.

Gezien de omvang van de investering zou ik toch goed nadenken over wat je wil. Nu kopen of nog even wachten op de 980ti of de 380/390 van AMD
De 980 is ontzettend duur op het moment en de 290x zit zo'n beetje aan het einde van zijn levensloop (hoewel het rebranden van AMD er vast voor zorgt dat een 290x met een equivalent van de 3xx-serie samen kan in crossfire :S)

Wat is je budget? Als dat beperkt is, is het misschien beter om nog even te wachten met 4k gaming en op 1440p te blijven.

Verwijderd

GTX980 en als je nog even kunt wachten de 390x of een GTX980 TI.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Gezien je summiere eigen input en allerhande andere topics die je kan raadplegen gaat deze op slot. Zoek het eerst goed uit, kom je er dan niet uit, hoort je vraag, mits onderbouwd, thuis in componenten aankoopadvies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.