Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Hallo,

Ik wil graag mijn Galaxy Tab3 vervangen.
Ik gebruik de tablet vooral om op mn werk de afwezige leerlingen bij te houden en als afstandsbediening voor het digitale schoolbord.
Daarnaast gebruik ik de tabelet thuis om XBMC op mijn media PC te bedienen, dit doe ik met de Yatse app.

De Galaxy tab3 voldoet bij dit gebruik prima. Maar.... De tablet is nu een jaar of 2,5-3 en de accu begint merkbaar minder te worden. Daarnaast wil ik Hearthstone spelen op m'n tablet en de Tab3 is daarvoor eigenlijk niet geschikt. Het spel werkt wel maar heel traag en crasht af en toe...

Vandaar mijn zoektocht naar een nieuwe tablet. Mijn budget is ongeveer €300.

Wensen / eisen
- 10.1" of groter
- liever geen Apple. Hoor van collega's dat apple producten niet goed samenwerken met de software van de digitale schoolborden.
- stevige bouw.
- liefst een zwarte/donkere uitvoering.
- graag 5GHz ondersteuning ivm Wifi netwerk thuis.

Voorkeur voor merk?
Ik heb niet echt een voorkeur voor het merk. Ik heb nu een laptop van Lenovo (S540) en die bevalt heel goed, nadat ik een schone installatie van Windows gedaan heb. Ik ben over Samsung echter iets minder te spreken. De TouchWiz overlay op de tab3 en ook op mijn S4mini vindt ik niet echt heel prettig (vandaar dat ik in juni overstap op een andere telefoon).
Verder twijfel ik tussen Android en Windows.

Ik heb in de Pricewatch een aantal opties gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Transformer Pad TF303K WiFi Blauw€ 249,-€ 249,-
1Gigaset QV1030 Zilver€ 218,90€ 218,90
1Lenovo ThinkPad Tablet 2 (N3S6DMH) Zwart€ 315,71€ 315,71
1Lenovo Yoga Tablet 2 10.1" WiFi 16GB, Android 4.4 Aluminium€ 268,05€ 268,05
1Nokia Lumia 2520 Zwart€ 289,95€ 289,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.341,61

Heeft er iemand ervaringen met deze tablets, of misschien tips waar ik op zou moeten letten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tips:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Voor tablets:
Mobile Aankoopadviesforum

Move OH -> MAA

Oslik blyat! Oslik!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou kijken naar of Android 5 er voor is of komt, dan heb je langer plezier er van, ondersteuning versie 4 zal eerder stoppen verwacht ik.