Op het moment heb ik een i5 4670k op mijn MSI Z87-G41 PC Mate, maar ik wil deze upgraden naar een i7 4790k.
Kan dit gewoon op dat zelfde moederbordje?
Kan dit gewoon op dat zelfde moederbordje?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Nee nog niet, hij is wel supported zo te zien, bedankt.
BIOS is natuurlijk geupdatet, heb in het verleden wel eens met een pc moeten werken die dat dus niet had, lach je je kapot.Reepje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:55:
Voor de socket kan het, maar je hebt wel de juiste bios nodig.
Dus eerst de bios naar v1.6 of hoger als je die nog niet hebt, dan pas de nieuwe processor erinprikken.
En je chipset kan je niet vervangen, dat is hardware en zit op je moederbord vast.
[ Voor 73% gewijzigd door Reepje op 08-05-2015 15:13 ]
Load of idle 60 graden? En is dat al met een lichte OC of volledig stock? Load is dat nog .. fris, ding kan 90° aan. Een i7 gaat trouwens ook warmer worden dan de i5 want is hoger geklokt en Hyperthreading veroorzaakt ook extra warmte.Grimfilth schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:10:
Gamen en streamen, tegelijk. Iets waar mijn huidige setup net niet krachtig genoeg voor is. Een hogere kloksnelheid helpt voor mijn i5, maar ik voel me niet prettig bij een intel cpu die nu al 60 graden word, en het is nog geen eens zomer. (zit Scythe Mugen 4 op)
[ Voor 24% gewijzigd door Tomm13 op 08-05-2015 17:36 ]
Nou, zo is het ook weer niet nodig hoor...er zijn mensen die wél beseffen dat het zomaar honderden euro's kan kosten als het kapot gaat. Ik zelf voel me ook veel beter als een cpu op 60 graden loopt dan op 85 graden. Daarnaast geeft intel een temperatuur op van 72 graden voor Haswell. Daarna kan er eventuele schade ontstaan en boven de 95 gaat ie throttlen...Tomm13 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:35:
Wat is dat toch met die watjes van tegenwoording die zich niet prettig voelen met een CPU die 60 graden wordt? Die dingen gaat pas over de 95 throttlen. 85 graden is nog prima.
Ik liet mijn Q9550 vroeger op 3.8 GHz 85 graden worden. Dat ding doet het nog steeds, 7 jaar later. WATJES!
Lord-The-Gamer (L-T-G)
60 graden op 3,8 ghz (stock speed), binnen een half uur full load met bijvoorbeeld ARMA3 of GTA5. De 68*C is ook al wel eens aangetikt, de 770gtx maakt de oven compleet, hoeft alleen nog maar een luikje en granieten plaat in om er pizza in af te bakken. Airflow is grofweg bagger, daar ben ik mee bezig om op te lossen (extra gat in kast laten maken), maar ik verwacht niet meer dan 10 graden koeler. Dikke OC naar de 4,4ghz sweet spot is daarna misschien wel mogelijk. En upgraden naar een i7 omdat mijn pc geen 3d blu ray kan streamen naar de tv terwijl ik lekker aan het gamen ben, vind ik weer jammer.MacPoedel schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:21:
[...]
Load of idle 60 graden? En is dat al met een lichte OC of volledig stock? Load is dat nog .. fris, ding kan 90° aan. Een i7 gaat trouwens ook warmer worden dan de i5 want is hoger geklokt en Hyperthreading veroorzaakt ook extra warmte.
Upgraden naar een i7 omdat je geen idee hebt hoe warm een processor mag worden, vind ik een beetje ongeïnformeerd.
Jhoa die tijd heb ik gehad, nou betaal ik liever iets meer, voor iets meer cpu. Je gooit toch ook geen aceton in de tank van je auto of wel? Maar om eerlijk te zijn staat diezelfde Q9550 CPU in een pc achter me op 3,4ghz en doet het ook al jaaaaren prima, alleen het mobo, antieke ddr2 geheugen, power supply, 2 hdds en geluidskaart is eens overleden. Ik denk dat die CPU toevallig erg goed gemaakt is.Tomm13 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:35:
Wat is dat toch met die watjes van tegenwoording die zich niet prettig voelen met een CPU die 60 graden wordt? Die dingen gaat pas over de 95 throttlen. 85 graden is nog prima.
Ik liet mijn Q9550 vroeger op 3.8 GHz 85 graden worden. Dat ding doet het nog steeds, 7 jaar later. WATJES!
[ Voor 3% gewijzigd door Grimfilth op 08-05-2015 20:35 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq