Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 21:11
Beste,

Aangezien de vodafonerouter verre van mijn beste vriend is, wil ik graag jullie hulp.

Ik heb mijn Synology NAS geconfigureerd en geinstalleerd, alles werkt, los van dat mijn Synology niet naar buiten kan (kan geen verbinding maken met het internet). Ook kan ik het IP adres nergens in de router vinden.

IVM bericht moderator, probeer ik hier zoveel mogelijk info te geven.

Mijn synology NAS is op dit moment aangesloten aan de standaard Vodafone thuis Router (DrayTek Vigor2132).

Als ik aanvullende software probeer te downloaden met mijn NAS krijgt ik een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Alle IP instellingen zijn goed (incl gateway). Als ik de NAS op dhcp zet krijg ik het volgende IP: 10.96.95.214.

Verder kom ik met het instellen van de router zelf niet ver.. Ik vind de router erg onduidelijk en dat ding werkt nooit mee.

Edit:

Heb het volgende geprobeerd:

- IP to MAC binding in router
- Uit wanhoop de netwerkkabel in een andere poort gestopt.
- DNS op IP van router

[ Voor 52% gewijzigd door KruidenTuin op 08-05-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40
Gewoon het ip adres van je synology in de Router forwarden naar poort 5000. Meer gegevens heb je niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ho ho, laten we ook even over security en het eigenlijke doel nadenken voordat we services zo maar aan het internet knopen :)

Met andere woorden: Wat wil je nu precies bereiken/wat werkt er nu precies niet?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mad-dog schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:26:
Gewoon het ip adres van je synology in de Router forwarden naar poort 5000. Meer gegevens heb je niet nodig
Hij zegt dat de NAS niet naar buiten kan, niet dat er niks van buiten naar binnen kan.

Heb je echt helemaal geen internet via je NAS? Als je bijvoorbeeld probeert om DSM te updaten, krijg je dan een foutmelding?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Indien je NAS op de vodafonerouter is aangesloten en de NAS op DHCP staat zou hij en internet moeten hebben en in de router bij de DHCP lijst moeten voorkomen.

De vragen zijn dan:
-NAS rechtstreeks op de vodafonerouter of heb je er nog router e.d. tussen liggen?
-NAS, DHCP aan? correct gateway adres?

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 08-05-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40
NMe schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:30:
[...]

Hij zegt dat de NAS niet naar buiten kan, niet dat er niks van buiten naar binnen kan.

Heb je echt helemaal geen internet via je NAS? Als je bijvoorbeeld probeert om DSM te updaten, krijg je dan een foutmelding?
Op zich heb je best wel gelijk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03
De NAS wil graag een statisch IP instelling, terwijl dat helemaal niet hoeft. Als je vergeet de gateway in te vullen werkt internet niet voor de nas.

Zet de NAS op dhcp, geef het mac adres van de nas een reservering in de router en forward eventueel gewenste poorten. Zoals 5001 of 1723 (pptp) of UDP 1194 (openvpn).

Je kan natuurlijk ook de gateway invullen, dat is het ip van de vodafone router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Jullie zijn snel!

Ten eerste, hij is zij hihi..

Het probleem is dus dat die poorten openen echt een drama is. Tijdje terug wilde ik poorten openen voor RDP, ipv dat ze open werden gezet gingen ze juist dicht. Snap geen reet van die klote router..

Als ik de NAS op DHCP zet krijg ik al helemaal een conflict. Dat is geen optie.

Als ik bijvoorbeeld software voor op de NAS probeer te downloaden krijg ik een melding dat hij geen verbinding kan maken met het internet. Ook staat er in Control Panel disconnected..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
De poort van RDP zou je niet moeten openen, dat is onveilig.

Met DCHP een conflict lijkt me sterk. Geef eens een lijst met alle verbonden netwerkapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Niet de standaard RDP poort.

Van waar wil je de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

Als een poort openen zo moeilijk is en DHCP conflicten geeft ben ik wel benieuwd hoe,zoals eerder gevraagd het netwerk er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Dat DHCP een conflict geeft snap ik ook niet. Ik ben op dit moment bestanden aan het kopieren, zodra dit klaar is zat ik hem opnieuw op DHCP zetten. Heb zelfs vodafone gebeld maar die hebben natuurlijk niks gezien en wilde verder geen ondersteuning geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi chaya_10,

Normaliter gaan topics dicht met een slechte topicstart; waar ik jouw topic ook onder reken. Maar omdat je wel reageert en een nieuwe gebruiker bent, geef ik je bij deze de mogelijkheid om je startpost uit te breiden met informatie die daarin hoort te staan. In principe moet je alle informatie die relevant is, is in je startpost plaatsen. Ook dien je in je startpost te plaatsen wat je zelf al allemaal aan stappen hebt ondernomen om je probleem te proberen op te lossen.

Probeer een duidelijke situatie te geven van je netwerk en hoe alles is aangesloten en ingesteld. Vertel dan wat je wilt bereiken en wat er precies niet lukt. Zodoende zul je beter en gerichter advies ontvangen.

Alvast bedankt voor je begrip!

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:56:
[mbr]Hoi chaya_10,

Normaliter gaan topics dicht met een slechte topicstart; waar ik jouw topic ook onder reken. Maar omdat je wel reageert en een nieuwe gebruiker bent, geef ik je bij deze de mogelijkheid om je startpost uit te breiden met informatie die daarin hoort te staan. In principe moet je alle informatie die relevant is, is in je startpost plaatsen. Ook dien je in je startpost te plaatsen wat je zelf al allemaal aan stappen hebt ondernomen om je probleem te proberen op te lossen.

Probeer een duidelijke situatie te geven van je netwerk en hoe alles is aangesloten en ingesteld. Vertel dan wat je wilt bereiken en wat er precies niet lukt. Zodoende zul je beter en gerichter advies ontvangen.

Alvast bedankt voor je begrip!

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT[/]
Iets meer info toegevoegd, bedankt voor het topic in leven houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad stukken beter. Veel succes op GoT! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Het eerste wat bij mij opkomt is een verkeerde / niet ingevulde gateway.
Deze moet normaliter naar het IP adres van je router verwijzen. Staat deze inderdaad (goed) ingevuld?

Dus bijv:
Router IP adres: 192.168.1.1
NAS IP adres: 192.168.1.2

ingevulde gateway moet dan op de NAS 192.168.1.1 zijn.

/edit
Ah ik zie dat inmiddels deze info in de ts staan, never mind dan.

[ Voor 11% gewijzigd door pica op 08-05-2015 15:07 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Nope gateway staat echt goed, ondertussen al 100x gecheckt. Ik heb mijn bericht geupdate, staat nu meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 10:33
Staat je DNS goed ingesteld op de NAS? In de meeste gevallen moet die hetzelfde zijn als dat van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41
Is het niet zo dat het modem/router van vodafone al de dhcp adressen uitdeelt. Ik weet dat de syno dat namelijk ook kan. Dan krijg je ook conflicten.

Verder kan je middels quickconncect ook een verbinding van buiten naar binnen opzetten. Ik denk dat dit helaas voor apps niet werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door SonOfSam op 08-05-2015 15:11 ]

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Henk, DNS stond goed, geprobeerd dit te wijzigen in router IP, werkt ook niet.

SonOfSam, je kan inderdaad een conflict krijgen. Toen ik mijn IP to MAC binding aan had staan kon ik het IP van de NAS niet meer naar dat IP wijzigen, hij kijkt er dus wel naar. Nadat ik die binding had verwijderd kon ik het IP wel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Jaaaaa gelukt! De vodafone router heeft maar 2 poorten die gebruikt kunnen worden. Vervolgens in de router DMZ Host Setup (geen idee wat het inhoud). En het werkt nu, iedereen bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
DMZ betekent dat de aangewezen client, op basis van het IP adres. Alle overige inkomende verkeer krijgt.
Dus je forward alle poorten naar de NAS, met alle risico's die daarbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
@Jeroen, Bedankt voor je reactie, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb het uitgeschakeld en ik heb nu nog steeds verbinding met het internet. Het lag dus enkel aan de verkeerde poort.
Pagina: 1