Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tiental Windows Phone toestellen. 4,5" tot 5,5" lijkt me het aangeraden formaat, met voorkeur een degelijke rear camera (lichtgevoelig). Het moet gebruiksvriendelijk zijn voor a-technische gebruikers, met Android viel dit tegen. iPhone is dan weer ver boven budget.

Wat is je budget?
€ 300, voor telefoon en degelijke (eventueel originele) flipcover

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het wordt gebruikt als typische smartphone: bellen, berichten, mail (Exchange), web via 3G/4G. Huidige Samsung Galaxy S3 Mini vallen zwaar tegen qua kwaliteit (meeste hebben <2 jaar versleten batterij) en ook het gebruiksgemak laat te wensen over. De hele KMO draait op Microsoft software.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 735 is een kanshebber, evenals de 830 of 930. De Microsoft 640 is de recentste maar ook meteen een wel erg budget toestel, is het nog wel interessant ?

Welke vragen heb je hier nog over?
Een kwalitatief hoesje is ook nodig. Eventueel een originele flip-cover als deze robust blijken te zijn. Ze worden in kantooromgeving gebruikt maar we hebben met de Samsung toestellen toch al een paar geexplodeerde toestellen bij de eerste val.
Hoe zit het met de toekomst als Windows 10 ervoor komt, zijn ze dan alle drie nog even interessant ?
Zijn er nieuwe toestellen binnenkort op komst die aan de eisen voldoen ?
Is het interessant om te kiezen voor een Microsoft itt. een Nokia ivm. lange-termijn ondersteuning ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Heb je al wat reviews bekeken? Vooral voor de 640 (gezien hij net is geïntroduceerd) is er al wel het één en ander te lezen (lijkt behoorlijk positief): pricewatch: Microsoft Lumia 640 4G Zwart. Dat zal voor de andere toestellen niet anders zijn, de Lumia 735 kwam volgens mij erg goed uit de Tweakers review. Er zitten wel nieuwe toestellen aan te komen van Microsoft zelf, maar volgens mij is daar nog niet zo heel veel over bekend. Wat betreft vallen: is verzekeren geen optie als dat zo'n probleem is gebleken?

De Galaxy S3 Mini was geloof ik sowieso niet zo'n goed toestel, echt budget. De huidige budget toestellen zijn in verhouding een stuk luxer.

Ps. wat is KMO? Ik heb werkelijk waar géén idee!

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 08-05-2015 14:09 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou je de 640 aanraden, qua 'budget' valt het wel mee, hij werkt nog steeds prima, en als je je lijstje met eisen bekijkt gaat ie goed voldoen. Het enige waar je misschien wat last mee hebt (afhankelijk van optimalisaties van MS) zou de browser kunnen zijn, maar dat lijkt sinds de laatste 2 updates zo veel beter te zijn dan het was dat je er van uit kan gaan dat deze trend zich voorzet en dat hij zich prima gaat kunnen meten met WebKit-based browsers en consorten.

Qua Windows 10 support lijkt me 'het meest recente toestel' en 'het flagship toestel' de beste kanshebbers zijn, maar de gezien de strategie van Microsoft kan je er van uit gaan dat elk toestel dat nog maar 1 update gehad heeft tot zo ver ook Windows 10 wel zal krijgen; het is een stuk minder versplinterd of vertraagd dan Android en komt vrij ver in de buurt van het iOS update model.

Wat ik me nog afvraag is of je naar andere opties gekeken hebt; zijn er BlackBerries of andere telefoons die misschien goed kunnen werken? Ik weet niet wat de staat van Jolla is of Tizen, maar er is meer dan alleen iOS/WP/Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Arjan90 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:09:
Ps. wat is KMO? Ik heb werkelijk waar géén idee!
KMO is Vlaams voor MKB. Wikipedia: Kmo

Vergelijk voor een deel van je telefoons: https://recombu.com/mobil...st-530-vs-635-735-830-930

Hier een vergelijk specs 640 en 830, ze komen aardig overeen, maar de 640 is lomper en heeft minder opslagruimte. http://www.gsmarena.com/c...Phone1=7055&idPhone2=6638
En hier ook de 830 en 930:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6638&idPhone2=6227

Ik zou denk ik voor de 830 gaan, de accuduur is beter, 4G frequenties breder, lichter in gewicht, en voor management een top model uit de lijn maar toch betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
swhnld schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:49:
Ik zou denk ik voor de 830 gaan, de accuduur is beter, 4G frequenties breder, lichter in gewicht, en voor management een top model uit de lijn maar toch betaalbaar.
Volgens mij heeft de 640 een betere accuduur hoor. Grotere batterij iig.

De Lumia 640 is als ik me niet vergis de eerste die geupdate gaat worden naar Windows 10, dus dat zit wel goed.

Ik denk dat je met geen van alle telefoons een miskoop zal doen. Ik weet dat je de 640 kan uitrusten met een (flip)cover in verschillende kleurtjes (misschien leuk voor je collega's om hem te personaliseren). Voor de prijs is de 640 (ter info: ik heb hem zelf) een fantastisch toestel. Ik vind hem ook erg degelijk aanvoelen. Qua performance zijn ze alle drie aan elkaar gewaagd denk ik: YouTube: Microsoft Lumia 640 VS Lumia 735 - Speed & Camera Test!

Dat de batterij kan verslijten heb je met iedere telefoon, kies er daarom een waar je de batterij kan vervangen, dus geen 925 of 930.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb de 630 daarvoor altijd high end Sony's gehad voor de camera. Enige wat ik mis is me flitser en de kwaliteit van de camera ( als er weinig licht inval is ).
De batterij gaat met gemak 1,5 tot 2 dagen mee als je niet je scherm de hele dag op high lighting hebt staan, zelfs spelletjes heeft ie geen moeite mee. Budget merk je eigenlijk niks van aangezien Windows niet zo bloated is als Android. W10 wordt tevens ondersteund op de 630. De 530 wordt zelfs als werk telefoon gebruikt dus daar hoef je geen zorgen over te maken. Waarom meer uitgeven dan nodig.
Heb de telefoon nou een al meer dan een jaar en heb zelfs nog niet het gevoel dat hij trager wordt. De batterij neemt altijd in power af daar kan je weinig aan doen maar voor de leeftijd heb ik misschien een uurtje of twee verschil.

[ Voor 19% gewijzigd door NLKornolio op 08-05-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Niet online
Een aantal leuke inzichten en adviezen, zeer welkom ! De Microsoft 640 4G had ook mijn voorkeur. Het is voor mij, iemand die weinig met alle courante toestellen in detail bezig is, moeilijker om de eigenschappen in waarde te schatten. De 640 4G en 735 ontlopen elkaar niet veel, de 830 en 930 zijn dan weer leukere toestellen maar ook meteen weer een hele slag duurder en dit misschien niet belangrijk genoeg. Maar zoals men al zei, ik denk niet dat één van deze toestellen een slechte keuze is. Dit bevestigen de ervaren mensen hier dus, leuk :)
johnkeates schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:15:
Wat ik me nog afvraag is of je naar andere opties gekeken hebt; zijn er BlackBerries of andere telefoons die misschien goed kunnen werken? Ik weet niet wat de staat van Jolla is of Tizen, maar er is meer dan alleen iOS/WP/Android ;)
Misschien zijn er wel alternatieven, maar gezien BlackBerry zijn toekomst al jaren aan een zijden draadje hangt (zo lijkt het toch) en Tizen totaal niet van de grond lijkt te komen, wil ik niet deze gok wagen. Ook draait onze volledige infrastructuur op Microsoft, niet op Google (of andere webservices). Dus ik heb weinig voeling om mijn nek uit te steken om een onpopulaire keuze te maken terwijl Windows Phone reeds goed ervaren is door vele andere collega's inclusief mezelf. Op dat gebied lijkt het me een veel verstandigere keuze :)
Arjan90 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:09:
Wat betreft vallen: is verzekeren geen optie als dat zo'n probleem is gebleken?
Het is een optie maar het toestel is even goed defect voor een tijdje natuurlijk :) Ik verklein liever de kans dat een toestel defect geraakt bij een valpartij door een steviger toestel te kiezen ipv. de kosten na de daad te recupereren. Het kost ook tijd en geld om zo'n toestel om te ruilen, opnieuw in te stellen en terug te bezorgen. 100% veilig sta je natuurlijk nooit maar een stevige telefoon samen met een degelijke cover kom je al een eind lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:57
Wellicht is de 640 XL ook nog een optie? Het scherm is iets beter afleesbaar in zonlicht door de Clearblack technologie (ik heb het niet kunnen vergelijken met de 640 die dit niet heeft). Verder wordt het in de markt gezet als 'het' business toestel vanwege oa degelijkheid (en weer het scherm). Scherm is dan wel 5,7" maar dat kan - afhankelijk van waar(voor) het toestel gebruikt gaat worden - ook een voordeel zijn.
Kostentechnisch krijg je met dit toestel veel bang for your buck zoals men dat zo mooi zegt. Ook belangrijk lijkt mij (ik zou het in elk geval meenemen in mijn afweging, maar goed ik ben dan ook een Hollander ;-)
En verder jaar lang gratis Office 365, al zal dat van minder belang zijn gok ik zo..
Er is een goede review over de 640 XL (en 640) op allaboutwindowsphone te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Niet online
Eventueel kunnen we de persoonlijke keuze laten tussen de 640 en 640 XL voor de mensen die er heil in zien. 5.7" is al behoorlijk groot en er moet nog vaak mee gebeld worden, dan lijkt het me dus minder interessant en zou ik persoonlijk een 5" toestel als maximumgrens nemen.
Pagina: 1