Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Maximale lengte Molex kabel

Pagina: 1
Acties:

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-11 20:45
Hoi

Ik heb een Aquaero 5 pro die niet in de pc hangt maar in de deur, deze heeft helaas 5 en 12v nodig.
dus ik moet hem voeden uit de pc, maar dan zou de kabel 130/150cm worden.
als ik google lees ik her en der dat de maximale molex lengte 103 cm is bij een 1200!! watt voeding. Ik heb er een E9 400 watt. Als ik daar op google vind ik:

Maximum Compatibility and Convenience
Sleeved cable lengths up to 115 cm allow for improved cooling and are perfect for large PC cases

Nu denk IK dat het weinig uit maakt maar wil het toch even zeker weten, dat het bv niet iets geks doet in de pc.

vast bedankt

Jeroen

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 13:33
Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken dat je Aquaero gewoon niet voldoende spanning krijgt en dus niet aan gaat, lijkt me niet dat het iets kan slopen.

Ben nu wel heel nieuwsgierig hoe je opstelling is met deze controller, waarom niet gewoon aan de kast?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

In het ergste geval krijgt hij te weinig stroom en doet hij het niet. Ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat er niks kapot gaat.

• jeroenvtec
ok thanks guys, dan maak ik zo'n kabel, zal het even meten en dan aan sluiten.

ik heb de controller in een gewone deur geplaatst van een oud toilet ( dit voor de grootte indicatie )
daarin in staat mijn 19inch rack met al mijn meuk wat gekoeld moet worden, de aquaero zorgt voor de ventilatie, in de deur zitten fans, bij het raam en in de pc. zo heb je een kleine indruk :)

goal is warm naar buiten of cool naar binnen automatisch.

gr

Jeroen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

ik zou nog wel even foto's schieten... voor ons :)

-_-

• jeroenvtec
hahaha zo mooi is het (nog) niet, werkt wel prima.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:42
Ik heb een keer een Fan muur gebouwd. Daar heb ik een oude losse voeding voor gebruikt. Kan je gewoon de molex aansluiten direct op je apparaat. Om hem te kunnen starten moet je wel even de groene kabel en een zwarte kabel aan elkaar verbinden. Probeer dit eerst even met een paperclip ertussen voor je gaat knippen :) Eventueel zet je er een extra schakelaar tussen als je geen schakelaar op de voeding hebt. (http://cdn.instructables....FYTWA2AFDSE96XW.LARGE.jpg)

Ik weet niet of dit een mogelijkheid is?

• jeroenvtec
nou dat heb ik op dit moment maar dan gaat er toch weer wat stroom verloren en het leek mij een goed idee om zoveel mogelijk door de 80 gold voeding te laten doen. zijn 4 fans van 2.5/3A beetje een mix. straks in de zomer zullen ze weer lekker draaien, nu af en toe de deur fan.
plus dat er ook 5v naar device gaat vanuit usb en daar gebeurde toen iets geks, draad werd knetter heet, alleen als usb aan staat en dan voeding erop, eerst voeding en dan usb gaat wel goed.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het verlengen van de kabels is wel mogelijk, zolang de stroom niet al te hoog en/of de kabel te dun is. Hoe langer de kabel hoe meer weerstand namelijk. Maar in dit geval lijkt mij de stroom vrij laag, dus met een normale 18AWG kabel die je aan je voeding zit moet je een heel eind komen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jeroenvtec
top, thx

• jeroenvtec
nou hij zit erop en werkt prima, zag aleen display beetje indimmer met starten fan, niet als ie op volle toeren draait oid, maar goed misschien was dat al, geen vonken en geen uitval.

maar bedankt voor de reacties

[ Voor 57% gewijzigd door jeroenvtec op 12-05-2015 11:40 ]

Pagina: 1