Toon posts:

ATA100 schijf op een Abit SA6...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb net een nieuw moederbord gehaald (Abit SA6). Ik had altijd een Abit BE6 met een Promise Ultra 100 insteekkaart waar een ATA 100 schijf op zat. Nu heb ik deze kaart ook weer op de SA6 aangesloten, maar hij wordt bij het opstarten niet herkend. Wat ik ook instel... iedere keer "non system boot disk". Wat moet ik doen om wel met mijn promise kaart te kunnen opstarten?

Ik denk namelijk dat de IDE-controller onboard geen vol gebruik maakt van mijn ATA 100 schijf... hoewel het wel een ATA 33/66/100 controller is volgens de specificaties.

Alvast bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beetje verwarrend probleem...

Kaartje erin en schijf aangesloten en compu start niet op van die schijf. Maar je begint ook over de onboard IDE controller die misschien niet goed werkt...

Maargoed, hoe zit het met je BIOS instellingen? Als je een promise kaartje insteekt, dan zou je de "Boot Sequence" moeten aanpassen naar bijvoorbeeld A,EXT,C waarbij EXT staat voor een Externe controller. Soms kun je ook de EXT instellen bijv UDMA of SCSI. Stel in dit geval SCSI in voor de Promise kaartje (ook al is het geen SCSI kaart, het gaat hier om dat het een insteekkaart is).

Verwijderd

Moet je Boot other Device op enabled zetten, dan doet ie het wel.
(Volgens mij heette het zo)

:)

Verwijderd

Komt het bios van die Promise wel in beeld tijdens het booten?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
SA6 heeft een ICH2, en ondersteund derhalve inderdaad standaard ATA/100. Wat geeft jou het gevoel dan dat 'ie dat niet goed doet :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ff of topic. Sinterklaas heeft dit in zijn signature staan:
Is het mogelijk om een extra raidslot te kopen en het er op te lassen? -xfile
Dat is toch helemaal niet zo stom? Sommige mobo's hebben gewoon geen reet-ingang terwijl de optie bij een ander type (zelfde serie) wel erop zit. Kan best alleen een kwestie zijn van slot eraan hangen... Of niet? :?

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 11:59 schreef CPUgevraagd het volgende:
ff of topic. Sinterklaas heeft dit in zijn signature staan:
[..]

Dat is toch helemaal niet zo stom? Sommige mobo's hebben gewoon geen reet-ingang terwijl de optie bij een ander type (zelfde serie) wel erop zit. Kan best alleen een kwestie zijn van slot eraan hangen... Of niet? :?
Het gaat ook om het lassen :)
Lassen is niet zo'n goed plan.
Pagina: 1