Hardeschijf aan apple TimeCapsule koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Dag allen,

Ik heb enige tijd geleden Apple Airport TimeCapsule gekocht.
Perfect ding voor back-up en netwerk is een stuk stabieler maar ik heb begrepen dat het geen optimaal idee is om de hardeschijf die er in zit te gebruiken om te streamen.

Mijn idee is een externe schijf te kopen, deze aan de Time-Capsule aan te sluiten en hier al mijn muziek op te zetten. Ik zou vanaf deze schijf willen streamen naar een Bluesound Node.

Nou heb ik hier een paar vragen over:
- Is dit een goede oplossing, die niet voor problemen zorgt?
- Wat voor Hardeschijf moet ik naar zoeken?
- Zou ik hier ook zonder problemen mijn muziek voor Itunes vanaf kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En waarom zou je harde schijf niet kunnen gebruiken ? Is er een optie voor een externe harde schijf? Er zijn nogal wat types.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 06:04

Hokkie

Hello

Het probleem met de Airport Extreme/TimeCapsule routers is dat de USB-bus niet heel geweldig is door de trage doorvoersnelheden. Als je dus een externe schijf aansluit en hier grote iTunes bibliotheken op zet, dit dus erg traag is. Je kunt dan nog zo'n stabiel netwerk hebben, maar de USB aansluiting is dan de vertragende factor. Als je 'losse' mp3 bestandjes op een schijf wil zetten, dus niet in een bibliotheek, zou het prima moeten gaan. Een mp3-tje is vaak maar een paar MB.

Been there, done that....

De Airport TimeCapsule is gemaakt voor Time Machine backups, daarvoor zou ik deze dan alleen ook inzetten.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Frogmen schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:17:
En waarom zou je harde schijf niet kunnen gebruiken ? Is er een optie voor een externe harde schijf? Er zijn nogal wat types.
Men zegt dat deze alleen voor back-up geschikt is. Mijn iPhoto/photo's bibliotheek staat daar op het moment op en dit gaat redelijk goed. Toch moet hij soms wel even denken voordat hij alle foto's laad.
Er zit een USB aansluiting op de Time-Capsule en kan een extra schijf op.