Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor buiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo slimme leden van Tweakers! Hopelijk kan iemand mij hier helpen, want zelf kom ik er niet zo goed uit.

Ik zoek een laptop die vooral bedoeld is om buiten, vaak dus in de zon, gebruikt te worden. Het gaat hier dan meestal om het gebruik van excel, niks speciaals dus. Het enige wat ik er dan ook mee zou doen zou office, mailen, en films kijken zijn. Op het moment heb ik nog een oude Thinkpad E520 waar ik nog prima mee vooruit kan, om maar even aan te geven hoe weinig processing power en dergelijke ik eigenlijk gebruik. Het gaat dus echt vooral om het scherm.

Nu is mij aangeraden een laptop met mat scherm te kopen, wat ik ook heb geprobeerd. Ik koos hierbij voor de Asus UX350, een ultrabook. Bij nader inzien is die echter te klein en is het scherm niet helder genoeg voor buiten.

Simpel gezegd dus, specs zijn niet erg belangrijk, al zou een redelijke accuduur fijn zijn, zolang het maar rond de 15.6" (of wat groter) zit met een scherm dat ideaal gezien buiten in de zon gebruikt kan worden en een hoge resolutie heeft.

Qua budget, mijn eerste keus was dus een Asus UX350 van ongeveer 750 euro. Het liefst zou ik natuurlijk een wat goedkopere laptop kopen aangezien mijn oude laptop met vrij oude processor en 4 GB RAM genoeg is voor me en ik dus niet veel nodig heb, maar als voor een goed helder scherm wat meer betaald moet worden is dat ook goed.

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik kom er zelf echt niet uit. Bedankt alvast!

Verwijderd

Als je het buiten wilt gebruiken is het vooral belangrijk om een IPS beeldscherm te hebben (volgens mij) en een mat scherm.

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt wat (enigzins) botsende eisen: hoge helderheid, groot scherm (15,6" of groter) en een grote helderheid. Dat bij elkaar zorgt er gewoon voor dat je op een hoge prijs uitkomt.

Een groot scherm dat ook nog eens fel brand gebruikt nou eenmaal veel stroom. Ik zou eens goed kijken naar welke van de eisen echt belangrijk zijn. Die Thinkpad e520 heeft volgens mij een resolutie van 1366x768 op 15,6" terwijl enorm veel laptops tegenwoordig een resolutie van 1920x1080 op 13,3" hebben. Heb je goede ogen? Misschien is 13,3" dan toch wel goed.

Verder inderdaad sowieso voor een mat scherm gaan, zoals Rzz ook al aangaf.