Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Streamen outdoor evenement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauritsvtl
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 12-03 13:51
Van 4-7 juni organiseer ik een internationaal sportevenement. Sporters vanuit Argentinie tot aan Japan komen naar het toernooi toe. Het leek ons leuk om het event live te streamen zodat het thuisfront mee kan kijken. Er is echter 1 probleem: het toernooi vindt plaats op een golfbaan, een terrein waar de de internetverbinding slecht is en er in ieder geval ook geen gebruik gemaakt kan worden van een wifi-verbinding.

Welke mogelijkheden hebben we om midden op deze golfbaan toch beelden van het toernooi naar de rest van de wereld te streamen en welke materialen heb ik daarvoor nodig?

[Voor 3% gewijzigd door mauritsvtl op 08-05-2015 12:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:40
4g streamen naar een webserver. De webserver de rest laten doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauritsvtl
En hoe werkt dat? Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder dat ik goed bereik heb op de golfbaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:18

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-09 18:58
mauritsvtl schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:22:
En hoe werkt dat? Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder dat ik goed bereik heb op de golfbaan?
Niet. 4G is hier je enige optie. Of je moet ergens een internetverbinding vandaan zien te halen.
Zou inderdaad deze optie pakken. Super simpel in te stellen.

[Voor 30% gewijzigd door tomdabom op 08-05-2015 12:27]

http://valid.canardpc.com/z5h6en - 5GHz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Wat is er wel?

Is er ergens in de buurt wel een goede internetverbinding?

Te koop....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauritsvtl
Een kleine 100 meter verderop staat het clubhuis van de golfbaan. Dan houdt het denk ik wel een beetje op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Ja, en wat is daar? Wel een goede, snelle verbinding?
Hoe snel, welke apparatuur?

Beetje meer info kan geen kwaad...

Te koop....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je d'r wat budget voor hebt: http://www.eventengineers.nl

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauritsvtl
Sorry, daar is ook geen goede wifi verbinding en het bereik is daar net zo slecht als op de golfbaan. Dus daar zijn weinig kansen volgens mij.

Sorry, ik ben niet thuis in deze materie. Ik weet dus ook niet wat voor informatie ik moet aanleveren om het jullie makkelijker te maken.

Waar de vraag zo ongeveer op neer komt is of het mogelijk is 'goed bereik op te wekken' of ergens een internetverbinding vandaan te halen op een plek waar deze niet aanwezig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat jij wilt, is een snelle verbinding letterlijk 'uit de lucht' halen.
Dat kan wel en dat noemen ze 4g, zoals reeds eerder genoemd.

Meestal ben je daarmee wel aan een datalimiet verbonden en dat is met streamen niet handig, want dat gaat keihard qua verbruik.

Volgens mij heb jij niet genoeg kennis om het zelf op te gaan zetten.
Wat is je budget? Daar zouden we ook aan moeten kunnen afleiden of dit idee kansrijk of kansloos is. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mauritsvtl
Het budget is enkele honderden euro's. Het betreft een non-profit event namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-09 16:11
Streamen via Youtube is niet moeilijk op te zetten, het lijkt mij ook dat je via 4g zal moeten internetten.

En anders misschien streamen vanaf een mobiele telefoon of tablet via ustream? http://www.ustream.tv/platform/broadcast-anywhere Zorg wel voor een goede databundel :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Met een paar honderd euro ga je het echt niet redden om een fatsoenlijke livestream op te zetten op een plaats waar nu geen internet is, zonder de beschikking te hebben over een - bij voorkeur ongelimiteerde - 4g verbinding.

Mijn advies: laat het filmen door iemand die daar een beetje verstand van heeft en zet de highlights achteraf op Youtube. :)

Succes met de organisatie!

Dividend for Starters

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True