Ik zit met het volgende dillema, en ik heb me rot gegoogled... Om te beginnen is ben ik een beginner in zowel VB als SQL, en gebruik het voornamelijk om scripts te bouwen in het VB-dialect in Nicelabel...
Ik heb een tabel in een Access database, en benader deze binnen dit script:
De tabelnaam en filter worden gevuld door Nicelabel, waarbij de tabelnaam de naam van ons product is, en er bij LANG= gefilterd wordt op taal. Nu werkt dit prima voor één taal, echter, ik heb labels waarbij twee of drie talen gedrukt moeten worden, en ik heb geen idee hoe ik dit nu aan moet pakken... Als ik bovenstaande code herhaal (maar de output in andere variabelen wegschrijf) krijg ik een "BOF or eof is true or the current record has been deleted" error..
Alles hetzelfde laten behalve:
Dit werkt dus niet...
Wat ik dus zei, ik heb me scheel gegoogled, maar ik denk dat het me aan ervaring ontbreekt om goed te verwoorden wat ik nou precies wil, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben
Hoe pak ik dit aan?
Ik heb een tabel in een Access database, en benader deze binnen dit script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Set conn = CreateObject("ADODB.Connection") conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=padnaardatabase\database.MDB; " SQL = "SELECT * from " + ([<hier staat de tabelnaam]) + " where LANG='" + ([<hier de taal (rij) waarop gefilters moet worden]) + "'" conn.BeginTrans Set rs = conn.Execute(SQL) vareen = rs("<kolom een>") vartwee = rs("<kolom twee>") vardrie = rs("<kolom drie>") varvier = rs("<kolom vier>") ... conn.CommitTrans conn.Close set conn=Nothing set SQL=Nothing set rs=Nothing |
De tabelnaam en filter worden gevuld door Nicelabel, waarbij de tabelnaam de naam van ons product is, en er bij LANG= gefilterd wordt op taal. Nu werkt dit prima voor één taal, echter, ik heb labels waarbij twee of drie talen gedrukt moeten worden, en ik heb geen idee hoe ik dit nu aan moet pakken... Als ik bovenstaande code herhaal (maar de output in andere variabelen wegschrijf) krijg ik een "BOF or eof is true or the current record has been deleted" error..
Alles hetzelfde laten behalve:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SQL = "SELECT * from " + ([<hier staat de tabelnaam]) + " where LANG='" + ([<hier de volgende taal [rij] waarop gefilters moet worden]) + "'" ... var2reen = rs("<kolom een>") var2twee = rs("<kolom twee>") var2drie = rs("<kolom drie>") var2vier = rs("<kolom vier>") ... |
Dit werkt dus niet...
Wat ik dus zei, ik heb me scheel gegoogled, maar ik denk dat het me aan ervaring ontbreekt om goed te verwoorden wat ik nou precies wil, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben
By each crime and every kindness, we birth our future