Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ex heeft Gmail-account overgenomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• irenej
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08-05-2015
ik hoop dat iemand me kan helpen sinds me relatie over is kan ik niet meer in me gmail mijn ex heeft het wachtwoord veranderd, secundair email adres telefoonnummer in me account.
formulieren ingevuld op de site van google om account terug te krijgen niks helpt.
kan iemand me adviseren hoe dit op te lossen al me foto's van mij en me kinderen en overleden dierbaren staan er in wordt er radeloos van.

[Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 08-05-2015 10:53. Reden: Mailadres verwijderd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
neem contact op met je ex en leg het uit. dat lijkt me technisch de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb bovenstaande verplaatst uit Hacker?, aangezien dat een heel erg ander onderwerp is.

offtopic:
Ik heb het mailadres verwijderd uit de topicstart, spammers zien dat adres ook. En discussies liever via het forum, dan kan iedereen meedenken en -leren.

Eigenlijk is alles al gezegd: beste is het fatsoenlijk op te lossen (door de account terug te geven of door de foto's etc. door te mailen) ism de ex, al suggereert de topicstart dat er geen sprake is van een net afscheid van elkaar...

Dan zal Google het moeten doen. Die zou je zoveel mogelijk -relevante- informatie kunnen geven. Zoals waar en wanneer je de laatste maanden de account hebt gebruikt (tijd en IP-adres), vanaf welk apparaat (bijv. via de website of een smartphone).

En als het mailadres jouw naam heeft kan misschien een kopie van een ID helpen (maar gum dan eerst je BSN weg en zet er doel & datum neer! https://veiliginternetten...pie-van-mijn-identiteits/ )

Veel meer kan er niet worden gedaan.

offtopic:
Je hebt er nu niets aan, maar ga alsjblieft voortaan zorgen voor backups. Zorg voor kopieën van alles zowel 'in de cloud' (zoals bijv bij Google) als op de eigen apparaten. Een backup maken & controleren is i.t.t. fysieke fotoboeken en documenten zo enorm makkelijk dat er geen reden kan zijn het niet te doen voor bestanden die liever niet kwijt raken.

[Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 08-05-2015 11:02]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12:22
Is ze en beetje in een kwade bui is heeft ze ook alles van de accounts verwijderd. Dus als je de inloggegevens weer krijgt is het ook maar de vraag wat je er terug vindt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:20
Volgens mijn is het een strafbaar feit wat je ex heeft gepleegd,
gewoon vragen om dit weer goed te draaien, anders ga je aangifte doen bij de politie,

en vertel ook dat wijzigen en wissen van gegevens strafbaar is !

http://zakelijk.infonu.nl...ders-lezen-strafbaar.html
Bewust een e-mailprogramma openen of hacken
Bewust een e-mailaccount openen is het openmaken van iemands account met daarin een of meerdere e-mailberichten. Wanneer men gebruik mag maken van de computer van een ander en er wordt per ongeluk op het e-mailprogramma geklikt, dan valt deze persoon niks te verwijten. Wanneer deze persoon vervolgens de e-mailberichten gaat lezen, dan is deze bewust bezig andermans digitale post door te lezen. In dit geval kan hem of haar wel schending van de privacy worden verweten.

Iemand een wachtwoord van een e-mailprogramma afhandig maken (bijvoorbeeld via hacken) en gebruiken om diens e-mailprogramma te openen is op zich al een strafbaar feit. Daarnaast is het doorlezen, verwijderen, doorsturen of verzenden van e-mailberichten vanuit dit e-mailprogramma ook strafbaar. Nog strafbaarder wordt het wanneer er e-mailberichten verstuurd worden vanuit dit e-mailprogramma waarbij de dader zich voor doet als het slachtoffer.

[Voor 3% gewijzigd door absrnd op 08-05-2015 11:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
absrnd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:43:
Volgens mijn is het een strafbaar feit wat je ex heeft gepleegd,
gewoon vragen om dit weer goed te draaien, anders ga je aangifte doen bij de politie,

en vertel ook dat wijzigen en wissen van gegevens strafbaar is !

http://zakelijk.infonu.nl...ders-lezen-strafbaar.html

[...]
Dit, neem nog een keer contact op en vraag vriendelijk om het gene dat jou toebehoort terug te geven.

Zo niet, dan kun je aangifte doen, de gevolgen kunnen groot zijn, weet ook dat als het OM er mee verder gaat, dat je ze niet meer kunt stoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je zult het toch zoals de mensen voor mij al hebben aangegeven via jouw ex of via Google moeten spelen. Wij kunnen (en mogen) je niet helpen bij het omzeilen van de beveiliging van bijvoorbeeld een mail account. Niet in de laatste plaats omdat het voor ons onmogelijk is om te controleren of een dergelijke vraag als deze legitiem is of niet. Daarbij is het omzeilen van beveiliging strafbaar. De juiste weg is vaak de makkelijkste.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:03
Is identiteitsdiefstal en dat is een misdrijf, aangifte doen bij de politie dus.

PS. voordat hij alles van je hackt even de wachtwoorden en geheime vragen veranderen op belangrijke sites.

[Voor 109% gewijzigd door Fable op 10-05-2015 10:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:02
Ben je nog ergens ingelogd met dat account? Een browser of device? Mogelijk kun je dan nog bij de gegevens.

Mogelijk is het een idee om te vragen aan je ex om een takeout actie te starten vanuit het account. Zo kan ze met een paar klikjes een zip maken met alle data binnen het account.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True