Asus ROG Swift PG278Q of Acer Predator XB270HU

Pagina: 1
Acties:

• Sander998
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05-2025
Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een nieuwe (game) monitor. Op dit moment gebruik ik mijn 27" iMac (met IPS scherm en 2560x1440 resolutie) als externe monitor, maar ik ben op zoek naar een 27" monitor met G-sync om optimaal gebruik te maken van mijn GTX 970 (waarvan ik er binnenkort misschien nog 1 ga kopen voor SLI). Ik gebruik mijn PC voor 99% om te gamen.

Ik twijfel erg tussen de Asus ROG Swift PG278Q en de Acer Predator XB270HU. Er zijn talloze topics en reviews over beide monitoren te vinden, maar ik hoop dat iemand ze naast elkaar heeft zien draaien. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als iemand daarnaast ook nog een iMac-scherm heeft zien draaien :)

Ik neig zelf naar het IPS scherm van de Acer maar vind de prijs van bijna 800 euro behoorlijk. Zeker omdat de Asus nog geen 700 euro kost en volgens mij ook een prima scherm is. Ik ben terughoudend om de Acer in het buitenland te bestellen vanwege alle verhalen over matige QA en schermen die daarom terug gestuurd moeten worden. Dat is bij de Asus ook wel zo, maar die wordt inmiddels door zoveel winkels verkocht dat je een defecte monitor veel makkelijker om kan ruilen.

TLDR; Is de Acer Predator XB270HU de extra 135 euro die hij duurder is dan de Asus ROG Swift PG278Q waard? Of zijn er misschien nog andere monitoren die ik over het hoofd zie en zeker de moeite waard zijn?

• calsonic
  • Niet online
Ze staan met grote regelmaat aangeboden voor leuke prijzen.
Dit zijn monitoren die terugkomen van klanten binnen de 14 dagen bedenktijd.
http://www.marktplaats.nl...62912.html?categoryId=336
Sommige hebben een dode pixel en andere zijn puntgaaf.

[ Voor 17% gewijzigd door calsonic op 08-05-2015 10:24 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
Die €700 voor de Asus is toch véél te veel voor een TN scherm. Dan lijkt de Acer duur maar je hebt tenminste een beetje kijkhoeken. Je wilt die Asus ook niet bekijken naast een iMac, komt het ding er helemaal lelijk uit.

Dat zijn de enige IPS Gsync 1440p schermen momenteel, je zult daartussen moeten kiezen (of voor de pricewatch: Acer Predator XB280HKbprz Zwart gaan, is wel 4K, maar je kunt wel op een lagere resolutie spelen). Ik vind het wel grappig hoe sommigen AMD verwijten dat Freesync zoveel later op de markt komt dan Gsync, maar Gsync is na meer dan een jaar tijd nog steeds op minder dan 10 monitoren te krijgen en dan nog een groot deel van dat jaar alleen op een TN scherm.

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-02 16:06
Ik heb net de Acer Predator XB270HU gekocht via coolblue 2dehands. Bij deze was er niet bij vermeld dat hij dode pixels had of andere problemen. De reden was dat hij te weinig aansluitingen had. Ik heb vandaag nog gebeld en mocht het scherm niet goed zijn dan kan hij altijd nog terug.

Ik heb hem voor 631 euro en dan is deze toch echt de beter keus van de 2 monitoren, ik zat namelijk ook te twijfelen tussen deze 2.

• calsonic
  • Niet online
Killerman1991 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:58:
Ik heb net de Acer Predator XB270HU gekocht via coolblue 2dehands. Bij deze was er niet bij vermeld dat hij dode pixels had of andere problemen. De reden was dat hij te weinig aansluitingen had. Ik heb vandaag nog gebeld en mocht het scherm niet goed zijn dan kan hij altijd nog terug.

Ik heb hem voor 631 euro en dan is deze toch echt de beter keus van de 2 monitoren, ik zat namelijk ook te twijfelen tussen deze 2.
Goede keuze en veel plezier ermee ;)

En kwa service is er geen betere als Coolblue momenteel :)

[ Voor 5% gewijzigd door calsonic op 08-05-2015 19:06 ]

• Killerman1991
Heb het scherm ontvangen en gelukkig geen last van backlight bleeding of dode pixels. Het is echt een super mooi scherm en ook stuk groter dan mijn 23 inch. Dus het is zeker een aanrader.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik heb de Acer nog niet gezien, maar de Asus wel staan. Ik weet het, het is een TN paneel, maar wel één van de betere/beste TN panelen die je je maar kan wensen, en tenzij je regelmatig onder een stevige hoek je scherm bekijkt vind ik dat nou niet zo'n punt. Ik heb wel andere IPS panelen staan, en hoewel er veel voor de techniek te zeggen valt vind ik de opinie dat TN=bad IPS=good een beetje overdreven. Het is een mening, maar er is een groot verschil tussen budget-TN en iets als dat Asus ROG scherm. Daarbij is de bouwkwaliteit geweldig. Ben zelden zo weg geweest van een scherm.

Wil niet zeggen dat ik op dit moment de keuze niet bijzonder lastig vind. Zou ook dolgraag die Acer eens willen ervaren, deze twee reviews geven mij in elk geval de indruk dat dat scherm toch echt geweldig is:

http://nl.hardware.info/r...-eerste-144hz-ips-monitor
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm

Wel opvallend is dat HWI toch wat commentaar heeft over de response en overshoot, terwijl tftc dat niet heeft, maar wel (volgens mij correct) opmerkt dat de bouw en afwerking van de Asus een klasse apart zijn. Ik weet niet of het nu eenvoudiger wordt :D

• calsonic
  • Niet online
Foritain schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:55:
Ik heb de Acer nog niet gezien, maar de Asus wel staan. Ik weet het, het is een TN paneel, maar wel één van de betere/beste TN panelen die je je maar kan wensen, en tenzij je regelmatig onder een stevige hoek je scherm bekijkt vind ik dat nou niet zo'n punt. Ik heb wel andere IPS panelen staan, en hoewel er veel voor de techniek te zeggen valt vind ik de opinie dat TN=bad IPS=good een beetje overdreven. Het is een mening, maar er is een groot verschil tussen budget-TN en iets als dat Asus ROG scherm. Daarbij is de bouwkwaliteit geweldig. Ben zelden zo weg geweest van een scherm.

Wil niet zeggen dat ik op dit moment de keuze niet bijzonder lastig vind. Zou ook dolgraag die Acer eens willen ervaren, deze twee reviews geven mij in elk geval de indruk dat dat scherm toch echt geweldig is:

Wel opvallend is dat HWI toch wat commentaar heeft over de response en overshoot, terwijl tftc dat niet heeft, maar wel (volgens mij correct) opmerkt dat de bouw en afwerking van de Asus een klasse apart zijn. Ik weet niet of het nu eenvoudiger wordt :D
Ik denk dat je aan beide schermen geen slechte koop doet ;)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
MacPoedel schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:31:
Die €700 voor de Asus is toch véél te veel voor een TN scherm. Dan lijkt de Acer duur maar je hebt tenminste een beetje kijkhoeken. Je wilt die Asus ook niet bekijken naast een iMac, komt het ding er helemaal lelijk uit.

Dat zijn de enige IPS Gsync 1440p schermen momenteel, je zult daartussen moeten kiezen (of voor de pricewatch: Acer Predator XB280HKbprz Zwart gaan, is wel 4K, maar je kunt wel op een lagere resolutie spelen). Ik vind het wel grappig hoe sommigen AMD verwijten dat Freesync zoveel later op de markt komt dan Gsync, maar Gsync is na meer dan een jaar tijd nog steeds op minder dan 10 monitoren te krijgen en dan nog een groot deel van dat jaar alleen op een TN scherm.
En het leukste is. Free sync is terug te vinden op een aantal oude laptops. Maar niemand vond het de moeite om er iets mee te doen. Nvidia gooit er een budget tegen aan en het is ineens het mooiste wat er ooit is geweest. En ben het met je eens dat er weinig monitoren zijn met g-sync

• Killerman1991
Foritain schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:55:

Ik heb beide schermen in de winkel naast elkaar gezien en zag toch echt dat de acer mooier is wat betreft de kleuren. Vandaar dat ik deze ook gekocht heb. Beide zijn goede schermen maar als je dan toch al veel betaald voor een scherm zou ik zeker voor de acer gaan ook al is die iets duurder. Hij moet wel weer een paar jaar mee gaan. Je koopt niet elk jaar een nieuw scherm denk Ik :P

• Sander998
  • Laatst online: 28-05-2025
Thanks allemaal voor de reply's. Het gaat de Acer worden. Na veel wikken en wegen en recensies, fora en jullie reacties gelezen te hebben denk ik dat dit het juiste scherm voor mij. Ga 'm eerdaags bestellen.

• Killerman1991
Een goede keuze :) veel plezier ermee.

Verwijderd

Het ligt ook aan waar je de monitor voor wilt gebruiken.

De RoG swift heeft simpelweg de snelste reactietijden in vergelijking met elk ander 27inch/8bit/gsync model. Deze maken absoluut het verschil als je op competitive level spellen speelt zoals Counterstrike of Dota. Opvallend is ook dat deze games veelal minder grafische rekenkracht vereisen. Overigens kiezen ''de pro''s'' altijd voor schermen niet groter dan 24''.

Ben je een casual gamer en ga je voor de looks, de high end games, dan zou ik kiezen voor de Acer.

Ik heb zelf ook lang met dit ''probleem'' gezeten.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 24'' 144Hz BenQ zonder gsync en daarnaast de Acer IPS met gsync. Zo kan ik mijn behoefte voor competitive en casual gaming beide vervullen :)
Pagina: 1