Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft stopt mogelijk met versienummers Windows

Pagina: 1
Acties:

• Six9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04-2022
Waar haalt Tweakers vandaan dat Windows een betaalde dienst wordt. Ik volg Microsoft op een heleboel kanalen maar ik heb het nog nergens gehoord. Behalve dan op Tweakers waar woorden van Terry Myerson verkeerd vertaald waren.

Het zou kunnen, dat voor bedrijven het een mogelijkheid maar dat is nu al zo.

Jullie brengen heel veel schade toe met het beeld wat jullie neer zetten, het is namelijk heel negatief.

Verwijderd

Daarbij heeft Microsoft gehint op een abonnementenmodel
Waar is de Microsoft bron voor deze hint.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou ik ook graag willen weten, want ik ben het bij Microsoft zelf nog nooit tegengekomen.

Virussen? Scan ze hier!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Six9 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:46:
Waar haalt Tweakers vandaan dat Windows een betaalde dienst wordt. Ik volg Microsoft op een heleboel kanalen maar ik heb het nog nergens gehoord. Behalve dan op Tweakers waar woorden van Terry Myerson verkeerd vertaald waren.

Het zou kunnen, dat voor bedrijven het een mogelijkheid maar dat is nu al zo.

Jullie brengen heel veel schade toe met het beeld wat jullie neer zetten, het is namelijk heel negatief.
Zie: nieuws: Microsoft hint op abonnementenmodel voor Windows 10 - update

Overigens: 'betaalde dienst'. Wat denk je dat Windows nu is? Gratis?

Ik ben helemaal geen stagiair

• CabezaDelZorro
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 14:35
In dit artikel staat als update onderaan juist specifiek dat microsoft ontkent dat er een abonnement model komt voor Windows 10.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uit je eigen link:
Microsoft heeft ontkend dat het een abonnementsmodel gaat hanteren met Windows 10.
Dus nogmaals: waar komt die "hint" vandaan? De quote is juist 180 graden het tegenovergestelde...

Virussen? Scan ze hier!

• CabezaDelZorro
Oh en een eigen artikel zonder bron gebruiken als bron voor een nieuw artikel? Zo kan ik ook de journalist uithangen...

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
CabezaDelZorro schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:13:
Oh en een eigen artikel zonder bron gebruiken als bron voor een nieuw artikel? Zo kan ik ook de journalist uithangen...
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/citogenesis.png

vrij simpel toch :)

• Joost
Jullie hebben gelijk, de basis voor dat deel van het stuk was niet heel sterk. Heb de alinea omgekat:
Microsoft heeft al eerder aangegeven dat Windows meer als dienst, 'Windows-as-a-service', zal worden aangeboden, waarbij het besturingssysteem geleidelijk wordt bijgewerkt, al dan niet via de Windows Store. Hoe dat moet worden bekostigd, is onduidelijk. Het bedrijf heeft eerder ontkend met een abonnementenmodel te komen.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Joost schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:17:
Jullie hebben gelijk, de basis voor dat deel van het stuk was niet heel sterk. Heb de alinea omgekat:

[...]
👍🏻

"Ik ben helemaal geen stagiair" lol

• Six9
Joost schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:05:
[...]

Zie: nieuws: Microsoft hint op abonnementenmodel voor Windows 10 - update

Overigens: 'betaalde dienst'. Wat denk je dat Windows nu is? Gratis?
Je gebruikt als bron het artikel wat zelf al geen echte bron heeft. Het was een verkeerde vertaling en is nergens bevestigd door Microsoft.
Natuurlijk kost Windows geld, maar niet als je gratis update vanaf Windows 7 en 8. Het beeld wat jij nu schetst laat het over komen dat deze gratis update een valse manier van Microsoft is om mensen alsnog te laten betalen. Dit is niet zo en daardoor schets een vals beeld waarmee je al dan niet expres Windows 10 beschadigd. Dat lijkt mij niet bij juiste journalistiek passen.

• CabezaDelZorro
Joost schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:17:

[...]
Vind hem nog steeds niet heel sterk, volgens mij had Wilin in de eerste reactie al aangehaald dat Microsoft in een presentatie in januari had aangegeven dit via de eerste OEM verkoop wil doen (apparaten gaan ook geen 10tallen jaren meer mee). Tevens betalen Enterprise customers natuurlijk. Echter moet ik toegeven dat ik hier ook geen bron van heb.

Toch voor straf vandaag maar even "Ik ben helemaal geen stagiair" veranderen in "Ben vandaag toch een stagiair"? :P

• Six9
Hoi Joost, even copy van oude post van mij, want hoe je het artikel hebt aangepast geeft nog steeds het gevoel dat Microsoft iedereen er in wil luizen.

Microsoft verdien model is heel transparant:
-Windows 10 werkt met de mogelijkheid om online opslag te gebruiken (OneDrive) de gebruikerservaring tussen apparaten wordt vele malen gemakkelijker als je dit gebruikt. Met het aankopen van extra opslag verdienen ze geld. ( kijk maar is naar Office 365 voor 5 personen, jij en vier buren allemaal onbeperkt opslag en Office voor 99€ in het jaar)
-Apps draaien op Windows 10, de veiligheid en gebruikersgemak van deze apps overtreffen of zijn gelijk de desktop- programma's. Met de verkoop van apps verdienen ze geld.
-Met de verkoop van nieuwe pc's en losse Windows 10 exemplaren verdienen ze geld.
-Bedrijven moeten wel gewoon betalen voor Windows 10 en of hun servicecontract.
-Door Windows 10 gratis weg te geven hopen ze zoveel mogelijk mensen naar 1 versie te krijgen zodat ze in de toekomst maar 1 versie hoeven te ondersteunen. Nu kost het veel mankracht en resources om meerdere versies van Windows te ondersteunen en service aan te bieden. Deze kostenpost zou veel geld besparen.
-Verder zijn er natuurlijk de groot verdieners waar Microsoft voor 2/3 op draait, Office en Office 365, Server, Azure, Apparaten, Machine Learning, zoeken en services.
-Toekomstige melkkoeien zijn Windows 10 voor IOT, wereldwijd gaan steeds meer bedrijven over op deze service van Microsoft, elke pomp, bedrijfsauto of machine wordt op afstand gemonitord. Dit bespaard bedrijven heel veel geld.

• Joost
Six9 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:39:
Hoi Joost, even copy van oude post van mij, want hoe je het artikel hebt aangepast geeft nog steeds het gevoel dat Microsoft iedereen er in wil luizen.
Dat gevoel deel ik niet.

• Six9
Joost schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:44:
[...]

Dat gevoel deel ik niet.
Ok dat snap ik, ik wil je ook niet aanvallen ( mijn excuus als dat zo overkomt). Het komt wat mij betreft door het zinnetje " hoe dat moet worden bekostigd is onduidelijk "
Hiermee wordt het idee gegeven dat er een addertje onder het gras zit.

Bij de laatste kwartaal cijfers is de waarde van Microsoft 10% omhoog gegaan. Dit was voornamelijk omdat Microsoft jou vraag via de cijfers beantwoord heeft. Dat ze met groei van Azure en 365 en apparaten het verlies wat ze op Windows moeten gaan nemen kunnen opvangen

met vriendelijke groet
Gert

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:59
Sorry Joost, dat jouw gevoel niet is wat overal zoals in Six9`s repost uitgelegd wordt te vinden is.
No pun, maar misschien moet je toch eens begrijpend leren lezen.
Of wat meer onderzoek doen als meerdere mensen je op iets duiden dat feitelijke onwaarheden bevat of erg negatief gekleurd is.

Is het voor ons al heel vermoeiend om alle steeds maar weer niet begrijpende reageerders uit te moeten leggen wat Microsoft nu gezegd heeft in het Engels, alles is inderdaad al maanden bekend, het is uitermate triest als Tweakers redacteuren onwaarheden in stand houden omdat zij dat gevoel niet hebben of niet kunnen lezen.
Als redacteur hoor je gewoon te vertalen wat het nieuws is, niet om nieuws te maken "uit gevoel", of om zo meer reacties uit te lokken.

Zelfs op de Windows 10 pagina staat al tijden heel duidelijk dat Windows 10 nadat je dat legaal hebt (via OEM of gratis upgrade) gratis onderhouden wordt;

Quote;
Aanbod voor gratis upgrade*

Geweldig nieuws! Wanneer geschikte nieuwe en bestaande Windows 7-, Windows 8.1- en Windows Phone 8.1-apparaten in het eerste jaar worden bijgewerkt naar Windows 10, dan is deze upgrade gratis. Nog mooier: zodra een geschikt Windows-apparaat is bijgewerkt naar Windows 10, zorgen we ervoor dat het blijft bijgewerkt gedurende de ondersteunde levensduur van het apparaat. Hierdoor is het beter beveiligd en beschik je over steeds meer functies en functionaliteiten. En dat zonder extra kosten. Meld je vandaag nog met je e-mailadres aan en je ontvangt de komende weken meer informatie over Windows 10 en het upgrade-aanbod.

En over de asterisk;

* Informatie over aanbiedingen van Windows

Het is de bedoeling dat de meeste apparaten hiervoor geschikt zijn. Er gelden echter enkele hardware- en softwarevereisten en de beschikbaarheid kan in de toekomst per apparaat verschillen. Apparaten moeten met internet zijn verbonden en Windows Update moet zijn ingeschakeld.
De internetprovider kan kosten in rekening brengen. Een update naar Windows 7 SP1 en Windows 8.1 is vereist. Sommige versies komen niet in aanmerking: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise en Windows RT/RT 8.1. Klanten die een Software Assurance bij hun volumelicentie hebben, kunnen buiten dit aanbod om een upgrade naar Windows 10 voor bedrijven uitvoeren. De komende maanden zullen we meer informatie en aanvullende voorwaarden voor de aanbieding en ondersteuning bekendmaken.

Voor de gewone consument is W10 dus gratis vanaf dat hij (gratis upgrade/OEM/licentie) geïnstalleerd is.

Hopelijk verandert je (taal) gevoel......... ;)

En misschien een andere kleinigheid;
Je linkt nu als bron "the Verge" die weer linkt naar de bron Microsoft, waar het uitgelegd wordt.
Waarom link je niet zelf ook naar Microsofts Ignite als bron? Uit luiigheid, simpel Copy Paste?

[ Voor 26% gewijzigd door Teijgetje op 10-05-2015 00:20 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:35
Six9 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:59:
[...]

Ok dat snap ik, ik wil je ook niet aanvallen ( mijn excuus als dat zo overkomt). Het komt wat mij betreft door het zinnetje " hoe dat moet worden bekostigd is onduidelijk "
Hiermee wordt het idee gegeven dat er een addertje onder het gras zit.

Bij de laatste kwartaal cijfers is de waarde van Microsoft 10% omhoog gegaan. Dit was voornamelijk omdat Microsoft jou vraag via de cijfers beantwoord heeft. Dat ze met groei van Azure en 365 en apparaten het verlies wat ze op Windows moeten gaan nemen kunnen opvangen

met vriendelijke groet
Gert
Kan het wel met je eens zijn ja. Iedereen weet toch hoe MS aan zijn geld komt. MS is een publiek bedrijf dus je kan gewoon opzoeken waar het geld vandaan komt. Net zoals Tweakers ook niet bij ieder Android artikel zich afvraagt hoe Google voor Androidontwikkeling betaalt zou dat hier ook niet hoeven.

Hier de update naar 8.1 waar ook niet wordt gevraagd hoe de 8.1 update gefinancieerd gaat worden nieuws: Windows 8-update gaat Windows 8.1 heten en wordt gratis

Hier bij de aankondiging van de 15 euro update naar Windows 8.0. nieuws: Microsoft maakt prijzen Windows 8 bekend: Geen enkele vraag over de financiering.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1