Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
game-monitor?

Wat is je budget?
tussen de 100-150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
sta voor alles open. is weer een tijd geleden dat ik een monitor heb gekocht.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 222,49€ 222,49
1ASRock Z68 Extreme3 Gen3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 358,51€ 358,51
1Samsung Syncmaster T220 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Thermalright True Spirit 120i€ 33,-€ 33,-
1Kingston KVR13N9S8K2/8€ 58,95€ 58,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,90

even wat geschiedenis. ik heb eigenlijk altijd op een desktop gegamed tot ongeveer 3 jaar geleden. vandaar nog een oude t220 monitor. wegens ruimte gebrek etc heb ik mijn desktop ingeruild voor een laptop |:( |:( stom stom stom... dus heb ik sinds eind vorig jaar mijn pc een upgrade gegeven. naar wat het nu is. en hadi k hem in de meterkast geplaatst(recht achter mijn tv). en gebruikt ik heb als een console. ook merk ik hier dat ik niet helemaal gelukkig bent. dus heb ik besloten om toch maar weer een "game room" te maken. maar nu is mijn budget niet al te groot. Nu kan ik 2 opties bedenken.

Optie 1: nu een 100-150 monitor kopen. en hier gewoon een tijdje mee doen.

Optie 2: lekker mijn oude monitor gebruiken(voldeed 3/4 jaar geleden nog prima). en dan even door sparen voor beter/free-sync monitor.

hier even een lijstje met monitor opties.
#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ GW2265HM Zwart€ 109,-€ 109,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 319,95€ 319,95
1LG 29UM67€ 347,25€ 347,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 776,20

Onder spelletjes vallen voornamelijk MMO's. en van tijd tot tijd singelplayer spelletjes die in de aanbieding zijn. Tevens doe ik er eigenlijk alleen maar op spelen. browsen doe ik wel op de laptop/tablet en films kijk ik op mijn tv. Vandaar dat tn eventueel gewoon een optie is voor mij.

Momenteel neig ik naar Optie 2 omdat deze 3/4 jaar geleden nog prima werkte voor mijn doeleinde.

/edit er zit nog een 64gb ssd in waar windows opstaat en 1 speel. tevens nog een wat oudere 500 gb hdd waar nog wat games op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik snap het niet goed.
Je monitor werkte 4 jaar geleden nog goed. En daarna, werkte die toen niet meer goed? Met andere woorden je zit al 3 jaar te kijken naar een monitor die niet goed werkt?

Ik snap er echt niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Ik weet ook niet hoeveel tijd je achter je computer besteed, maar het is toch echt een keuze die je zelf moet maken.

Wij kunnen niet bepalen hoeveel jij wilt uitgeven, en of jij een monitor van 350euro (zoals in je wishlist) het waard vind.

Je moet gaan kijken, hoeveel tijd spendeer je daadwerkelijk achter je computer? Aangezien je films/series op je tv kijkt en browst ergens anders.

Wie weet ben je wel van plan meer je computer te gaan gebruiken met een groter/duurder scherm?

Voor FPS games zou ik sowieso voor een 120/144 hertz scherm gaan. Voor MMO's maakt hertz niet teveel uit en zou ik persoonlijk voor een scherm gaan met goede kleurweergave, en een IPS paneel.

[ Voor 16% gewijzigd door legendareN op 08-05-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Reepje schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:35:
Ik snap het niet goed.
Je monitor werkte 4 jaar geleden nog goed. En daarna, werkte die toen niet meer goed? Met andere woorden je zit al 3 jaar te kijken naar een monitor die niet goed werkt?

Ik snap er echt niets van.
Was misschien niet helemaal duidelijk. Hij zal nu nog steeds werken. Alleen is het al een wat oudere monitor die 3/4 jaar nog voldeed. Alleen vroeg ik mij af of een upgrade naar een goedkopere nieuwe monitor zinvol is. Ook gezien de wat lagere resolutie.

En ik zal 2/3 uur per dag er achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
je kan voor 150euro toch prima een 23-24 inch halen? Goede aanschaf hoor, vooral 1080p is een resolutie die echt niet meer vreemd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
He, dat scherm is bekend :+

Ik kan al meteen zeggen dat het voor nu een goed scherm is. De kleuren zijn best goed voor een TN, kijkhoeken daarentegen belabberd, maarja als je hem altijd recht voor je gebruikt, boeit dat ook niet (ik kijk vaker vanuit andere hoeken). Het scherm heeft wel flinke bleed, daar kan ik mij goed aan ergeren.

In jouw lijst zie ik Bijv de 2515u, dat is leuk en aardig, maar dat is geen pro game scherm(wel goed genoeg voor max 60fps schat ik), heeft IPS glow. Maar super kijkhoek en super kleurdekking. Als je een goede upgrade van je scherm wilt zou ik sparen voor monitors in deze prijsreeks sowieso. Misschien is de pricewatch: Acer XB270HA Zwart iets voor je om te sparen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter dan een Samsung T220 is niet zo moeilijk. Ik weet niet of er meerdere verschillende panelen werden gebruikt voor dat scherm, maar ik weet wel dat in ieder geval het Chi Mei M220Z1-L03 paneel werd gebruikt in de T220. Chi Mei staat nou niet bepaald bekend om z'n hoogwaardige panelen, daarnaast is dat paneeltype ook alweer 8 jaar oud. Ik gok dat die T220 inmiddels ook wel redelijk opgebrand is na al die jaren, aangezien het een CCFL scherm is. Beeld zal waarschijnlijk een stuk donkerder en geler zijn geworden.

Maar voor €100-150 kan je nou ook weer niet heel veel scherm krijgen. Waarschijnlijk kom je dan op een 24" 1920x1080 TN budgetmonitor uit. Je zal er wel op vooruit gaan, maar als je door spaart tot €250 heb je al een heel stuk meer keuze en kan je ook echt een goed scherm kopen in plaats van een budgetscherm.

Eén van de beste goedkope schermen op het moment die ook nog vrij goed is met gamen en redelijk in de buurt komt van jouw budget is de iiyama ProLite X2483HSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kid Jansen schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:00:
Beter dan een Samsung T220 is niet zo moeilijk. Ik weet niet of er meerdere verschillende panelen werden gebruikt voor dat scherm, maar ik weet wel dat in ieder geval het Chi Mei M220Z1-L03 paneel werd gebruikt in de T220. Chi Mei staat nou niet bepaald bekend om z'n hoogwaardige panelen, daarnaast is dat paneeltype ook alweer 8 jaar oud. Ik gok dat die T220 inmiddels ook wel redelijk opgebrand is na al die jaren, aangezien het een CCFL scherm is. Beeld zal waarschijnlijk een stuk donkerder en geler zijn geworden.

Maar voor €100-150 kan je nou ook weer niet heel veel scherm krijgen. Waarschijnlijk kom je dan op een 24" 1920x1080 TN budgetmonitor uit. Je zal er wel op vooruit gaan, maar als je door spaart tot €250 heb je al een heel stuk meer keuze en kan je ook echt een goed scherm kopen in plaats van een budgetscherm.

Eén van de beste goedkope schermen op het moment die ook nog vrij goed is met gamen en redelijk in de buurt komt van jouw budget is de iiyama ProLite X2483HSU
Bedankt. Grote kans dat ik van het weekend de boel ga verhuizen. En dan gaan we kijken hoe de kwaliteit is. En Anders snel doorsparen😃
Pagina: 1