Soundbar werkt alleen op decoder

Pagina: 1
Acties:

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik heb de volgende setup, een Sony TV (w605b), decoder, mediaspeler en soundbar. De decoder en mediaspeler staan via HDMI aangesloten op de TV. Ik heb voor de soundbar zowel een optische als een HDMI kabel liggen, ofwel via HDMI ARC, ofwel optical, rechtstreeks op mijn tv komt er geen geluid uit (ook geen menu geluiden). Als ik hem rechtstreeks (optisch) op mijn decoder aansluit werkt het wel. Enig idee waar het aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door SCIxX op 08-05-2015 02:04 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zit er in het menu van de tv een "internal/external speaker" optie?

Wise enough to play the fool

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 14:00

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die zit er ;)
Tijdens kijken de Optie knop, naar onder tot speakers en dan kun je kiezen.

Controller voor ARC of je de juiste poorten gebruikt en of de functie aan staat. Bij externe ingangen in het menu geloof ik.

Probeer anders ook eens de digitale uitvoer op PCM ipv auto.

Om welke soundbar gaat het?

[ Voor 14% gewijzigd door mr.paaJ op 08-05-2015 09:43 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
Ja die zit er, TV speakers of Audiosysteem, hij staat op audiosysteem. Het gaat om de philips HTL4110B.

Ik heb hem ondertussen half werkend gekregen. Ik heb alles uitgeplugt, alle stroom eraf gehaald, vervolgens eerst de tv aan, dan de soundbar aansluiten, dan de dan de soundbar aan. In dit geval pakte hij hem toen via ARC (niet via optisch). Ook de decoder deed het nu na aansluiten. Echter, na het aansluiten van mijn Playon HD mini krijg ik meteen een error. Op het Sony forum lees ik dat dit te maken heeft met het feit dat de tv dan niet meer weer vanwaar hij zijn audio moet ontvangen. Ik heb de Playon HD mini de HDMI audio in instellingen op pass through gezet, maar dit heeft geen effect. Zodra ik hem aansluit houdt al het geluid op met mijn soundbar.

Edit: Het vreemde is. Ook al haal ik de stroom van de Playon HD mini. Zodra ik de HDMI kabel (die al in de tv zit) in de Playon HD mini plug (die dus zonder stroom staat), krijg ik direct de error.

[ Voor 11% gewijzigd door SCIxX op 08-05-2015 12:05 ]