Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Internet valt elke dag weg op zelfde tijdstip

Pagina: 1
Acties:

• JesseJim
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 07-05-2015
Ik heb sinds een paar weken dat mijn verbinding rond half 10 s'avonds uitvalt. Dat wil zeggen hij blijft verbonden met het internet maar sites, of programma's verbinden nauwelijks meer met het internet voor de rest van de avond. Ik heb getest of het aan mijn LAN kabel lag, maar deze doet het gewoon prima. Het gekke is alle andere PC's op LAN in het huis werken altijd 100%, zelfde geldt voor alle apparaten (Macbook, laptop, iPhone) die via WiFi zijn verbonden. Ik heb al mijn netwerkadapter verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ik heb geprobeerd een custom DNS te gebruiken (openDNS), ik heb meerdere scans gedaan of te kijken of er misschien een virus op zit, maar alles zonder resultaat. Het debiele is, is dat hij overdag gewoon prima functioneert met gemiddeld 4ms ping, 110mb downloadsnelheid, en 105mb uploadsnelheid. Tijdens de uren dat mijn verbinding er mee stopt, en het lukt me om speedtest.net te laden, blijft hij hangen bij het testen van mijn downloadsnelheid die dan vaak onder de 1mb zit.

Ik heb werkelijk geen idee wat het probleem zou kunnen zijn, het ligt sowieso niet aan mijn internetverbinding of router/modem gezien het feit dat alle andere apparaten het 24/7 doen. Het moet iets op mijn PC zijn wat er elke dag voor zorgt dat dit gebeurd. Is er iemand die misschien dit probleem herkent, of de oplossing weet? Verlos mij, dit is namelijk precies het tijdstip op een dag dat ik als student de tijd heb om ff te gamen of te internetten.

Bij voorbaat dank

• contrast
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
Kijk eens voor de zekerheid naar de DHCP lease time in je router instellingen. Wellicht dat deze op 24 uur ingesteld staat waardoor je om die 24 uur even opnieuw wordt verbonden en een ip toegewezen krijgt. Geef je pc anders een vast DHCP adres en kijk of je het probleem nog steeds hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:53
contrast schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:54:
Kijk eens voor de zekerheid naar de DHCP lease time in je router instellingen. Wellicht dat deze op 24 uur ingesteld staat waardoor je om die 24 uur even opnieuw wordt verbonden en een ip toegewezen krijgt. Geef je pc anders een vast DHCP adres en kijk of je het probleem nog steeds hebt.
Dit is niet hoe DHCP werkt. Stel je hebt je lease op 8 dagen staan dan is het niet zo dat de dhcp server afwacht tot dit afloopt, in dit voorbeeld stuurt de dhcp server een renewal request na 4 dagen.
zie ook:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc958919.aspx

Het lijkt eerder dat er rond die tijd ineens veel internet verkeer is bijvoorbeeld alle android devices die ineens de apps gaan bijwerken en dat de router dat niet kan verwerken. Dan hadden alle apparaten er last van moeten hebben..

1) Wat voor een router heb je? en heb je al eens gekeken of er nieuwe firmware is?
2) Welke netwerk apparatuur hangt er nog meer tussen? accesspoint of switch of powerline adapters.
3) Zet eens een ping aan naar je router en naar google en kijk eens wat die doen rond die tijd.
Kopiëren in notepad en opslaan als .bat bestand. Uitvoeren als administrator en je krijgt op je c schijf een logje met de ping erin.

Ping google:
code:
1
2
3
4
5
@echo off
:begin
echo %time% >> c:\ping-naar-google.txt
ping google.nl >> c:\ping-naar-google.txt
goto begin

Ping router:
code:
1
2
3
4
5
@echo off
:begin
echo %time% >> c:\ping-naar-router.txt
ping IP-VAN-JE-ROUTER >> c:\ping-naar-router.txt
goto begin

[Voor 20% gewijzigd door Axewi op 12-05-2015 16:02]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True