Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-04 21:56
Ons mam heeft een Huawei Ascend P7. Nou, hartstikke mooi, dacht ik.

Ze klaagt al een tijdje over belabberde batterijduur, aldus na 5 uur in stand-by en amper gebruiken is 'ie leeg. Nou, ik dat onderzoeken...

Android OS is de top verbruiker. Ik vind dit al vaag; normaal zie ik dit nooit bij andere telefoons. En heel veel opties staan gewoon uit [locatie, dat soort dingen].

System monitor Lite geinstalleerd, geïrriteerd dat ik de normale versie niet heb [zit vast aan mijn Google account...]. Maargoed, ik zie iets vreemds bij de CPU.

Core 1 is actief en springt van 280 MHz naar 1.8 GHz en weer terug alsof het op een springkussen staat.
Core 2 is actief, maar heeft 0% CPU-gebruik en er staat niets bij de kloksnelheid.
Core 3 is actief en staat altijd op 1.6 GHz, ongeacht de load.
Core 4 is inactief en is niet wakker te krijgen.

Iemand tips hiervoor? Ik ben aan het eind van mijn Latijn met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gewoon Wakelockdetector downloaden zie: https://play.google.com/s...uzumapps.wakelockdetector

Aangezien KitKat op dat toestel draait heb ik geen idee of deze zo out of the box werkt.
Maar je moet even naar je Wakelocks gaan kijken. Daar vind je vaak het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Nope, die heeft root nodig. En laat er nu net 0.0% ondersteuning vanuit XDA oid zijn...

Toch bedankt voor je reactie. :)

[ Voor 18% gewijzigd door NanoSector op 07-05-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Oh, dat is bagger.
Wat zegt het accu gebruik (instellingen > Accu gebruik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Zal straks even een screenshot erop zetten als ik terug kom van mijn werk. Top verbruiker is Android OS volgens dat scherm.

ETA: http://imgur.com/ribS9Qi

Lijkt nu iets beter dan gisteren. 10% in 5 uur 40 minuten is best netjes, nog.

[ Voor 31% gewijzigd door NanoSector op 08-05-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 16:16
Kijk ook eens naar Energiebesparing > Beschermde apps, elke app die hier aanstaat pakt stroom op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Factory reset is ook nog een optie overigens. Zou ik wel als laatste proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Tirinium schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:19:
Kijk ook eens naar Energiebesparing > Beschermde apps, elke app die hier aanstaat pakt stroom op de achtergrond.
Alleen Facebook Messenger en WhatsApp staan daarin aangevinkt.

Ik heb al eens eerder een factory reset gedaan, dat hielp voor een tijdje maar toen ging het weer fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
staan de instellingen van power ook op slim en niet op ultra, tevens kan je ook nog kijken naar stroom intensieve apps of ROG-technologie inschakelen (resolutie gaat dan terug naar 1280x720) Weet echter niet waar dit onder EMUI 3.0 zit, ben zelf terug gegaan naar 2.3
Tevens kan je nog eens kijken of bij WIFI bluetooth etc, aan staat dat dit aan mag blijven in standby modus (Staat uit bij mij.)

[ Voor 19% gewijzigd door Tirinium op 10-05-2015 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthoonen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-04 14:34
Hoi Tirinium...hoe ga je terug van Emui 3.0 naar2.3?

Kom zelf net een dagje door met accu...
Groet: Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Tirinium schreef op zondag 10 mei 2015 @ 02:23:
staan de instellingen van power ook op slim en niet op ultra, tevens kan je ook nog kijken naar stroom intensieve apps of ROG-technologie inschakelen (resolutie gaat dan terug naar 1280x720) Weet echter niet waar dit onder EMUI 3.0 zit, ben zelf terug gegaan naar 2.3
Tevens kan je nog eens kijken of bij WIFI bluetooth etc, aan staat dat dit aan mag blijven in standby modus (Staat uit bij mij.)
Hij staat op slim ja, ik kan ook de ROG instelling niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
@Vanthoonen, kijk een stukje terug in dit topic, ik heb er een handleidng met linkje bij staan.
@Yoshi2889, bij mij staat dit onder: Instellingen > Energie besparing > menu link (3 blokjes recht boven) > Instellingen ) ROG technology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Zal eens kijken. Wi-Fi in standby heeft ze nodig, Bluetooth staat uit (gaat alleen aan via NFC sticker in de auto). Qua energie intensieve apps kunnen alleen Facebook en WhatsApp actief zijn.

Ik weet wel dat ik voor de update naar EMUI 3.0 ROG aan had staan, dat hielp iets toendertijd. Moet de hele tijd denken aan ASUS en dan krijg ik al enorme kramp.

[ Voor 10% gewijzigd door NanoSector op 11-05-2015 18:29 ]

Pagina: 1