Draadloos desktop pc op tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 12:37
Goedeavond tweakers!

Ik ben op zoek naar het volgende en ik zoek me helemaal suf.

Ik wil mijn desktop pc draadloos op mijn tv krijgen. (zodat ik films of games zoals rocksmith ook op me tv kan spelen)
(screen mirror)

Is het mogelijk om bijvoorbeeld dan een wifi adapter te gebruiken en te connecten zoals deze hieronder?
Linkje naar usb adapter

Of is dit mogelijk met een chromecast?
Of moet ik software downloaden of is het gewoon echt een heel simpele setting?

Hardware:
Standaard pc componenten (geen wifi) (windows 7)
Sony bravia KDL-805b (pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart)

Ik hoor het graag!

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 11:30

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Met chromecast kan het wel maar dan heb je wel last van vertraging en dat is met gaming niet handig .
Voor films en series werkt het prima.
Je moet wel op hetzelfde `wifi`netwerk zitten met chromecast dus die wifi dongle heb je dan zeker nodig

[ Voor 9% gewijzigd door Japiegsxr op 07-05-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
Japiegsxr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:47:
Met chromecast kan het wel maar dan heb je wel last van vertraging en dat is met gaming niet handig .
Voor films en series werkt het prima.
Je moet wel op hetzelfde `wifi`netwerk zitten met chromecast .
Ik zit op hetzelfde wifi netwerk.
Ene bekabeld naar de router (pc) en de ander is draadloos wifi(tv)

Zal het dan werken?

Of zijn er opties met minimale delay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 11:30

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Nee je zal de pc ook op het wifi netwerk moeten hebben, met kabel werkt het niet.

Heb hier hetzelfde .
Al mijn pc`s zijn via kabel verbonden met de router en de tv op wifi .
Ik gebruik de laptop met wifi of mijn telefoon om met chromecast te communiceren.
Om met de chromecast te kunnen communiceren moet je dus een pc met wifi verbinden door middel van een dongle/pci kaartje etc .

Het bevalt mij prima maar zoals ik al zei gamen gaat niet lukken zelfs met facebook games krijg je vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
De wifi-adapter waarnaar je linkt in de startpost gaat niks uithalen, want daarmee kan je een computer zonder wifi voorzien van wifi. Dat doet helemaal niks met beeld of wat dan ook.

Maar waarom stop je niet gewoon een HDMI-kabel tussen je pc en je tv?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
Hahn schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:56:
De wifi-adapter waarnaar je linkt in de startpost gaat niks uithalen, want daarmee kan je een computer zonder wifi voorzien van wifi. Dat doet helemaal niks met beeld of wat dan ook.

Maar waarom stop je niet gewoon een HDMI-kabel tussen je pc en je tv?
Omdat ik dan gelijk een HDMI kabel van 20 meter moet hebben wat ik aardig vind tegenvallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom valt dat aardig tegen? Sowieso via draadloos gaat het niet snel vlekkeloos werken en met een Chromecast ben je ook al snel minimaal €30 verder. Rond die prijs heb je ook HDMI-kabels van 20 meter en dan werkt het tenminste wel zonder moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
Hahn schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:22:
Waarom valt dat aardig tegen? Sowieso via draadloos gaat het niet snel vlekkeloos werken en met een Chromecast ben je ook al snel minimaal €30 verder. Rond die prijs heb je ook HDMI-kabels van 20 meter en dan werkt het tenminste wel zonder moeilijk te doen.
Ik heb momenteel geen HDMI poort meer vrij op mijn PC. Is dit ook mogelijk met een displayport?
Ik heb vernomen dat deze ook audio overnemen.

Of zijn er nog andere pro / cons met displayport / hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat zou op zich ook kunnen, maar ik denk dat HDMI wel goedkoper en beter vindbaar is, zeker op zulke lengtes. Maar dat mag je zelf uitvinden of dat inderdaad zo is ;) Als je een DisplayPort-naar-HDMI-kabel pakt zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
Hahn schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:27:
Dat zou op zich ook kunnen, maar ik denk dat HDMI wel goedkoper en beter vindbaar zijn, zeker op zulke lengtes. Maar dat mag je zelf uitvinden of dat inderdaad zo is ;) Als je een DisplayPort-naar-HDMI-kabel pakt zou het moeten werken.
zo en nu je het zegt ja..
Neem wel een HDMI kabel van 20 meter en kom er dan wel mee uit!

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Japiegsxr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:54:
Nee je zal de pc ook op het wifi netwerk moeten hebben, met kabel werkt het niet.

Heb hier hetzelfde .
Al mijn pc`s zijn via kabel verbonden met de router en de tv op wifi .
Ik gebruik de laptop met wifi of mijn telefoon om met chromecast te communiceren.
Om met de chromecast te kunnen communiceren moet je dus een pc met wifi verbinden door middel van een dongle/pci kaartje etc .

Het bevalt mij prima maar zoals ik al zei gamen gaat niet lukken zelfs met facebook games krijg je vertraging
Met alleen kabel kan je ook naar chromecast casten. Mijn PC is alleen met UTP aangesloten en cast ook naar de chromecast. :)
Voor de initiele setup zal je indd wel een wifi apparaat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:55
Venuz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:39:
[...]

Met alleen kabel kan je ook naar chromecast casten. Mijn PC is alleen met UTP aangesloten en cast ook naar de chromecast. :)
Voor de initiele setup zal je indd wel een wifi apparaat nodig hebben.
Kaap, kaap....

Hoe heb je dat gedaan dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Hmm volgens mij (ik heb het alweer een tijdje) heb ik niet meer gedaan dan via de Chrome browser de Chromecast plugin te installeren en detecteerde hij de Chromecast binnen het eigen netwerk.
Ik ga het nog even dubbelchecken of er 'more to it' was.

Je mirrort daarmee in eerste instantie je browser, maaaar als je binnen de browser dan bijv. Netflix opstart, dan switcht hij van mirroring naar de standaard Netflix weergave op je TV, zoals ook bij bijv. je smartphone het geval is.

Brb zo even nazien of ik nog iets extra's gedaan heb...

Update: inderdaad de chromecast extension voor de browser en in sommige gevallen een setting op je router veranderen, mocht je geen Chromecast device gedetecteerd zien door je PC.
Hier staan wat tips daarover m.b.t. bijv. IGMP: http://forums.androidcent...-wired-pc-chromecast.html
Zorg er wel voor dat je Chromecast up to date is, want dit is op oudere versies van de fw indd niet mogelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Venuz op 08-05-2015 14:07 . Reden: update ivm nagekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:55
Venuz schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:02:
Hmm volgens mij (ik heb het alweer een tijdje) heb ik niet meer gedaan dan via de Chrome browser de Chromecast plugin te installeren en detecteerde hij de Chromecast binnen het eigen netwerk.
Ik ga het nog even dubbelchecken of er 'more to it' was.

Je mirrort daarmee in eerste instantie je browser, maaaar als je binnen de browser dan bijv. Netflix opstart, dan switcht hij van mirroring naar de standaard Netflix weergave op je TV, zoals ook bij bijv. je smartphone het geval is.

Brb zo even nazien of ik nog iets extra's gedaan heb...

Update: inderdaad de chromecast extension voor de browser en in sommige gevallen een setting op je router veranderen, mocht je geen Chromecast device gedetecteerd zien door je PC.
Hier staan wat tips daarover m.b.t. bijv. IGMP: http://forums.androidcent...-wired-pc-chromecast.html
Zorg er wel voor dat je Chromecast up to date is, want dit is op oudere versies van de fw indd niet mogelijk.
Tnx, ga het proberen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Misschien is airtame wat voor je? Al is het vrij prijzig als je niet aan de indiegogo campain hebt meegedaan.

Ik heb hem gisteren ontvangen en even snel gekeken of hij werkte. Kan nog niet zeggen of hij ook voor gaming te gebruiken is (software is ook nog in beta).
Pagina: 1