Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iMac 27" mid 2011 start niet op

Pagina: 1
Acties:

• TabacosPrimeros
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Dag Mede-tweakers,

Ik heb onlangs een iMac op de kop kunnen tikken. De glasplaat zit er niet meer op, er zijn redelijk wat krassen op de behuizing. Maar hij start nog op.

Het enige wat hij nog doet is de gekende "boing" geven en daarna komt er een apple logo in beeld.
Er zijn dan ook groene verticale strepen in beeld.
De volgende foto is wanneer ik hem probeer op te starten met een yosemite USB stick.
http://1drv.ms/1Rh9lxT

Als het "laden" gedaan is, wordt het beeld blank en gaat hij niet verder.

Ik heb al geprobeerd in veilige modus op te starten, opstarten met een Yosemite usb stick (van een collega), enz. maar zonder resultaat. Opstarten in commandline lukt ook nog maar ik heb niet genoeg kennis van OSX om te kunnen achterhalen wat er nu eigelijk mis gaat.

De harde schijf wordt dus ook nog herkend, ik kan hem ook koppelen aan het wifi.

Kan er iemand wat helpen? Wat kan ik nog nakijken?

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hoi, bekend probleem! Dit is de videokaart en die heeft een reflow nodig.

Kijk even in mijn blog, ik doe dit vaker :) en als je hulp nodig hebt, schiet even een DM :)

Overigens met zulke schade verwacht ik dat je mogelijk een gestolen of gevallen iMac hebt gekocht.

[Voor 23% gewijzigd door sebastius op 07-05-2015 21:46]

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
Dag Sebastius,

Ik hoor het al, helemaal uit elkaar draaien dus :) . Heb je wat tips voor het reflowen van de videokaart?

Hij zal wel een paar keer gevallen zijn. Ik heb hem bij de lokale kringloopwinkel op de kop getikt voor 20 euro (hij stond er te koop als schroot).

Met vriendelijke groeten
TabacosPrimeros

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius

sebastius

TabacosPrimeros schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:20:
Dag Sebastius,

Ik hoor het al, helemaal uit elkaar draaien dus :) . Heb je wat tips voor het reflowen van de videokaart?

Hij zal wel een paar keer gevallen zijn. Ik heb hem bij de lokale kringloopwinkel op de kop getikt voor 20 euro (hij stond er te koop als schroot).

Met vriendelijke groeten
TabacosPrimeros
jazeker: niet zelf doen. Er is een reden dat een aantal tweakers speciaal gereedschap er voor hebben. ik, RadioAir en nog een aantal anderen bieden deze dienst aan.

20 euro? Dat is bijna diefstal :) leuke prijs! Ik bied 50 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
Hij werkt terug! Ik heb nog niets laten doen, maar ik heb hem gewoon een paar uurtjes laten aanstaan.

En nu staat hij vrolijk Yosemite te installeren, zonder groene strepen in het beeld. Na twee keer en even googlen toch gevonden hoe ik het ding terug naar fabrieksinstellingen moet brengen. =).

Toch bedankt voor je input! (Ik hoop dat hij blijft werken ;-))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ja dat klopt, hij heeft een reflow nodig :) de fout gaat terug blijven komen tot je dat doet :)

De meeste reflows bij tweakers (oa bij mij maar ook RadioAir en anderen, waarvan ik de kwaliteit van RadioAir kan garanderen omdat ik hem persoonlijk ken en veel met hem samenwerk op reparatiegebied) kosten minder dan 100 euro. Je iMac brengt na reflow veel meer op, en in het ergste geval koop je ook nog even een glasplaat, ben je weer helemaal het heertje :)

[Voor 65% gewijzigd door sebastius op 10-05-2015 05:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorisvanbaalen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17-04 20:08

jorisvanbaalen

JvB Fotografie

http://www.appletips.nl/a...eokaarten-imac-2011-2012/
https://support.apple.com/nl-nl/TS5167

Zeker laten vervangen, kost niks en duurt een dag of 3-4.
Bij mij is dit al 2 keer gebeurd!

Je moet wel heel snel zijn want de tijd is bijna om!

[Voor 18% gewijzigd door jorisvanbaalen op 11-05-2015 19:23]

 Mid 2011 iMac 27" inch i7 - 3.4GHz - 6970M 2GB - 12GB RAM  Late 2010 Macbook Pro 13" inch instapper + 60GB OCZ Agility 3 SSD | Canon 7D / 24-105mm / 70-200mm IS 2.8 MKII / 15-85mm

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True