Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3D/render game pc 1500,- max

Pagina: 1
Acties:

• Leijenaar
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 15-01 20:31
Zelfbouwsystemen. Dat is lang geleden voor mij. Ben er een beetje uit geraakt. Kwam er inprincipe wel redelijk uit moet ik zeggen maar een beetje hulp, meedenken en kijken, kan geen kwaad.
Passen de onderdelen goed bij elkaar. had jij het evt anders gedaan. Laat het me maar weten.

PC moet plusminus 4 jaar mee kunnen en daarna weer upgrade! Heb er met de componenten, voeding en kastruimte enigzins rekening mee gehouden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er word veel op de pc gewerkt/gerenderd met 3D software.
Daarnaast moet de pc ook stevige games aan kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500,- Zit er nu net onder. Nog ruimte voor aanpassingen dus.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur. (muis keyboard audio)
2x 1080p 24'' monitoren.
1TB HDD en 2 kleinere SSD's
niet zeker of ik dit alles inbouw. inclusief NAS momenteel voldoende maar waarschijnlijk op een later tijdstip schijven erbij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
3D software ondersteunt hyper threading maakt vol gebruik van de i7, daarbij draait op het 2e scherm bijna altijd photoshop/browser met meerdere tabbladen etc.
16GB ram. 8GB wordt soms max. gebruikt met renderen en moet er wel op vooruit gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel.
Voor de rest niet specifiek.
Ik twijfel wel een beetje over mobo. Hoe zit het met de (degelijkheid) kwaliteit van de asrock.
Heb ook lang over een ROG series van asus zitten nadenken.
Iemand ervaring/knowhow hierover?
Voeding nog zoiets. Ik heb graag wat ruimte over, en ook genomen. Vooral met oog op uitbreiding.
Systeem staat soms wel lang te draaien ivm renderen overnight. Kan wel met deze voeding toch?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
systeem moet stil zijn. Uitbreidbaar.
Ik houd van een grote ruime strakke kast.

Ga je overklokken?
ja

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 350,50€ 350,50
1ASRock Z97 Extreme6€ 177,90€ 177,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 374,95€ 374,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Cooler Master Silencio 652S€ 87,95€ 87,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB€ 116,99€ 116,99
1Seasonic M12II Evo 850W€ 114,95€ 114,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.418,18

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Tribits
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 00:39

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik zou gewoon een 450 watt voeding pakken, maximaal 550. Een extra grafische kaart bijplaatsen is over het algemeen voor gamen niet echt interessant, alleen als je rendering software intensief gebruik maakt van de grafische kaart is dat misschien een ander verhaal. Verder zou ik zeker een 80 Plus gold voeding nemen als het systeem soms hele nachten aanstaat, dat verdien je wel terug. Eventueel zou je nog een voeding als de pricewatch: Seasonic Platinum Series 520 Watt Fanless kunnen overwegen, erg prijzig maar stil en zuinig.

ASRock heeft in het verleden geloof ik wel wat problemen gehad maar op het moment is de kwaliteit gewoon goed. Tweakers heeft een tijdje geleden een aantal Z97 bordjes getest/vergeleken waaronder een paar ROG borden en de ASRock Z97 Extreme6: reviews: Dertien Z97-moederborden getest. Daarin kwam de ASRock als favoriet uit de test hoewel het erg afhangt van waar je specifiek naar op zoek bent.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True