Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben erg geinteressert in een Surface pro 2. De pro 3 is mij te groot en de nieuwe 3 (niet pro) te duur voor de specs, dan denk ik dat ik met een 2 met een i5 beter uit ben dan met de Atom in de nieuwe 3. (Moet er nog even benchmarks op naslaan).

Update: de Surface 3 is toch aardig wat sneller dan de Surface pro 2 zo lijkt het:
http://www.neowin.net/new...rking-the-younger-brother

Maar om te beginnen vroeg ik mijn af of ik mijn "Type cover" keyboard van een orignele Surface 1 RT kan gebruiken op een Surface 2 pro? Dan scheelt me dat weer een hoop geld :)
Als ik zo naar de plaatsjes kijk, dan lijken de aansluitingen hetzelfde, en de afmeting ook. Maar kan iemand dat uit ervaring zeggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Fiddle op 05-05-2015 17:37 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 02:25
Fiddle schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:33:
Hallo allemaal,

Ik ben erg geinteressert in een Surface pro 2. De pro 3 is mij te groot en de nieuwe 3 (niet pro) te duur voor de specs, dan denk ik dat ik met een 2 met een i5 beter uit ben dan met de Atom in de nieuwe 3. (Moet er nog even benchmarks op naslaan).

Update: de Surface 3 is toch aardig wat sneller dan de Surface pro 2 zo lijkt het:
http://www.neowin.net/new...rking-the-younger-brother

Maar om te beginnen vroeg ik mijn af of ik mijn "Type cover" keyboard van een orignele Surface 1 RT kan gebruiken op een Surface 2 pro? Dan scheelt me dat weer een hoop geld :)
Als ik zo naar de plaatsjes kijk, dan lijken de aansluitingen hetzelfde, en de afmeting ook. Maar kan iemand dat uit ervaring zeggen?
Ja de type/touch covers werken onderling op elke surface. Zelfs op de Pro 3. Alleen daar ziet het er misschien wat knullig uit, omdat de pro 3 natuurlijk iets groter is dan de cover zelf :+ (type 3 op een kleinere surface ziet er nog erger uit, zie de video :D )

(Heb zelf een type2/touch1 op een pro1)

• Fiddle
  • Niet online
MusicAddict schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:57:
[...]

Ja de type/touch covers werken onderling op elke surface. Zelfs op de Pro 3. Alleen daar ziet het er misschien wat knullig uit, omdat de pro 3 natuurlijk iets groter is dan de cover zelf :+ (type 3 op een kleinere surface ziet er nog erger uit, zie de video :D )

(Heb zelf een type2/touch1 op een pro1)

[video]
Bedankt voor je antwoord. Dat heldert een hoop op.

M.b.t. de maat. Nu ik steeds meer op onderzoek uit ben over dit beestje, leer ik steeds meer over de nieuwe Surface 3 (non Pro). Hij is IETSJE groter dan mijn Surface 1 RT. Qua afmeting kom je met mijn toetsenbordje niet helemaal perfect uit:

xxxxxxx Surface Surface 2 Surface 3
Hoogte 17,2 cm 17,3 cm 18,7 cm
Breedte 27,46 cm 25,5 cm 26,7 mm

Maar dat zou ik dus moeten testen of dat storend is.

30 minuten googlen verder: is er dan nergens een benchmark die de performance van de nieuwe Surface 3 vergelijkt met de Surface pro 2? Alle reviews die ik vind vergelijken de Surface 3 met de Surface 2 RT. Dat zijn natuurlijk appels en peren...

Zo wordt het een beetje lastig een knoop doorhakken met de Surface pro 2 vs de Surface 3.

[ Voor 20% gewijzigd door Fiddle op 05-05-2015 18:32 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 13:08
Fiddle schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:17:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Dat heldert een hoop op.

M.b.t. de maat. Nu ik steeds meer op onderzoek uit ben over dit beestje, leer ik steeds meer over de nieuwe Surface 3 (non Pro). Hij is IETSJE groter dan mijn Surface 1 RT. Qua afmeting kom je met mijn toetsenbordje niet helemaal perfect uit:

xxxxxxx Surface Surface 2 Surface 3
Hoogte 17,2 cm 17,3 cm 18,7 cm
Breedte 27,46 cm 25,5 cm 26,7 mm

Maar dat zou ik dus moeten testen of dat storend is.

30 minuten googlen verder: is er dan nergens een benchmark die de performance van de nieuwe Surface 3 vergelijkt met de Surface pro 2? Alle reviews die ik vind vergelijken de Surface 3 met de Surface 2 RT. Dat zijn natuurlijk appels en peren...

Zo wordt het een beetje lastig een knoop doorhakken met de Surface pro 2 vs de Surface 3.
De Surface pro 2 zit een volwaardige i5 processor in en een goede SSD. Deze is volgens mij echt veeeeel sneller dan de Surface 3. (ik heb zelf de Pro2)

• Fiddle
  • Niet online
Terpstars schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:18:
[...]

De Surface pro 2 zit een volwaardige i5 processor in en een goede SSD. Deze is volgens mij echt veeeeel sneller dan de Surface 3. (ik heb zelf de Pro2)
Mmmh, thx voor je reactie. Misschien dat je gelijk hebt.

Ik zou zo graag het verschil willen zien in een paar leuke benches.... :(

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:51
Wat dacht je van de Tweakers review, daarin staan een boel benchmarks. De Pro3 is qua performance redelijk gelijkwaardig aan de Pro 2, behalve dat de 3 (veel?) sneller terug gaat klokken bij zware belasting.

reviews: Microsoft Surface 3 Review - Degelijke tablet met een hoge prijs

I'm a photographer, not a terrorist

• Fiddle
  • Niet online
citruspers schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:23:
Wat dacht je van de Tweakers review, daarin staan een boel benchmarks. De Pro3 is qua performance redelijk gelijkwaardig aan de Pro 2, behalve dat de 3 (veel?) sneller terug gaat klokken bij zware belasting.

reviews: Microsoft Surface 3 Review - Degelijke tablet met een hoge prijs
Daar keek ik natuurlijk als 1e ;), Ze vergelijken hier met allerlei andere hardware, maar niet met de vorige generatie (Pro 2 i5). Erg onlogisch, je wil toch de stap vooruit ten aanziet van de vorige generatie?

Intussen de Surface Pro 2 128 gb weten op te pikken via Marktplaats, met Typecover, 3 pennen, 1 lader, 1 reislader, een travel case, een HDMI monitor kabel en een VGA monitor/beamer kabel voor een mooie prijs!

Supercompleet en ben er erg blij mee! Alles draai lekker vlot en snel! _/-\o_

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:51
Fiddle schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:36:
[...]

Daar keek ik natuurlijk als 1e ;), Ze vergelijken hier met allerlei andere hardware, maar niet met de vorige generatie (Pro 2 i5). Erg onlogisch, je wil toch de stap vooruit ten aanziet van de vorige generatie?
Dat zeg ik toch, in de Pro2 en 3 zit dezelfde processor (i5 4300u), alleen de koeling is anders wat de performance een beetje beinvloed... 8)7

Welkom bij de Pro2 club trouwens, het is nog steeds een hele capabele machine!

I'm a photographer, not a terrorist

• Fiddle
  • Niet online
citruspers schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:17:
[...]

Dat zeg ik toch, in de Pro2 en 3 zit dezelfde processor (i5 4300u), alleen de koeling is anders wat de performance een beetje beinvloed... 8)7

Welkom bij de Pro2 club trouwens, het is nog steeds een hele capabele machine!
En daarom vind ik het toch reden genoeg om hem er naast te zetten. En als dus de performance nagenoeg gelijk blijkt te zijn. Dan is dat toch nog steeds zinvolle informatie voor mensen die twijfelen tussen de Pro 2 en 3 (Ik was één van die mensen eergisteren). :)

Pagina: 1