Toon posts:

Philips draadl. hoofdtelefoon SBC8400: Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een draadloze hoofdtelefoon te kopen. Nou viel mijn oog op deze:

http://www.consumerdesk.nl/images/products/cordlessheadphone/philips/966595848745sbchc8400.jpg

De SBC HC8400. Ja idd, o.a omdat ie zo goedkoop is... Hij kost geloof ik iets van 150 of zo.
Iemand ervaring met dit type?

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien niet echt een populair koptelefoontje :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik wilde zelf ook altijd draadloze koptelefoons hebben en heb dus een IR (infrarood) gekocht en een op FM en weer teruggebracht. De kwaliteit vond ik niet echt goed voor zo'n prijs. Dit was overigens wel een Sony en geen philips maar dat maakt imho niet zo veel uit.

Als je een draadloze wilt moet je echt een goede reden hebben daarvoor anders kun je misschien beter investeren in een bedrade koptelefoon dan heb je voor hetzelfde geld veel beter geluid.

Meestal word er bij een draadloos systeem van 150 gulden ongeveer 135 aan het draadloze besteed en ongeveer 15 piek aan de koptelefoon zelf.

Mijn advies: Als je draadloos wilt betaal dan iets meer en neem dan een Sennheiser draadloos daar de kwaliteit veel hoger is, of neem een met snoer en betaal even veel voor betere kwaliteit.

suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
Lol, dat zou ik best willen. Alleen een probleem: beperkt budget. Of eigenlijk is het niet het beperkte budget, maar gewoon het feit dat ik er niet veel aan uit wil geven. Ik heb op dit moment een Sennheisser (met snoer) waar ik best tevreden over ben. Maar mijn bedoeling was eigenlijk om geen kabels meer naar onder te hoeven trekken.

Verwijderd

zelf heb ik een draadloze philips SBC HC555.
er komt redelijk geluid uit, niet super.

het is vooral handig als je buiten wilt zitten met muziek en je wilt je buren niet storen. voor in huis kan je beter de boxen wat harder zetten :)

Verwijderd

Nou, die heb ik dus ook,de sbc hc555 en ook de sbchc8402(die dus precies lijkt op de sbc8400). Die laatste heb ik veel later gekocht en ik vind hem heel onplezierig en slecht in ontvangst. De eerste is gewoon fijn en voor mij kwa geluid perfekt.De 2e is erg onhandig met van die grote oorwarmers en heel gevoelig voor ontvangst! zelfs als je vlakbij zit en maar beweegt is het al mis. Nou, met die eerste kan ik gewoon even weglopen,no problem. Het laatste model doen we gewoon niet meer op,zo onhandig ding.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijke taal. Bedankt. Dat is wat ik wou horen.
Over dat boxen harder zetten: Dat kan ik niet maken tegenover mijn buren (niet dat het mij een ruk interesseert...) Waar ik de hoofdtelefoon namelijk voornamelijk voor wil gebruiken is met Divx afspelen. En daar zitten meestal wel erg zware bassen in. Meestal niet te doen zonder hoofdtelefoon die films. :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 18 juni 2001 12:55 schreef CPUgevraagd het volgende:
Duidelijke taal. Bedankt. Dat is wat ik wou horen.
Over dat boxen harder zetten: Dat kan ik niet maken tegenover mijn buren (niet dat het mij een ruk interesseert...) Waar ik de hoofdtelefoon namelijk voornamelijk voor wil gebruiken is met Divx afspelen. En daar zitten meestal wel erg zware bassen in. Meestal niet te doen zonder hoofdtelefoon die films. :(
PS.
Zware bassen zijn op een draadloze koptelefoon niet echt mooi hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoelde ik niet. Ik zal het ff ophelderen: Wat ik bedoel is dat ik het geluid (op de boxen) erg hard moet zetten om te kunnen verstaan wat er wordt gezegd. Als er dan bijv. ineens een trein langskomt in de film schrikken de buren zich dood... :P

Verwijderd

ik heb ook de SBC HC555, netal multipla, alleen komt er bij mij weinig geluid uit. Tis meer geruis.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 18 juni 2001 16:36 schreef CPUgevraagd het volgende:
Dat bedoelde ik niet. Ik zal het ff ophelderen: Wat ik bedoel is dat ik het geluid (op de boxen) erg hard moet zetten om te kunnen verstaan wat er wordt gezegd. Als er dan bijv. ineens een trein langskomt in de film schrikken de buren zich dood... :P
Ah, op die fiets >:) zie het al zo voor me met die buren van je :P Die denken dat er een spoorlijn naast hun huis is gebouwd :Y)
Pagina: 1