Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Heb sinds een maand een Alienware 17 met een Samsung SSD PM851 M.2 512SSD en een 1TB WD HDD .
En zonder enige aanleiding ( ik heb geen instellingen aangepast of software geinstalleerd) wordt nu bij het opstarten de HDD niet meer gevonden en ook in win8.1 zie ik deze niet meer terug in mijn device manager.
opstarten gaat ook niet vanzelf, vaak bij een koude start blijft hij hangen en moet ik hem uitdoen door 6 seconden de power knop vast te houden.

Bij de Bios instellingen zie ik wel de HDD staan als primary HDD en de SDD als secondary.

Bios is up to date, verder ook alle andere drivers. Iemand tips of andere suggeties?

Ik begin er redelijk giftig van te worden nu.

[ Voor 16% gewijzigd door duk3n op 07-05-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastferrari2000
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ik gok een "Early infant mortality failure" van je HDD. Komen er rare geluiden uit? (Herhalend geklik etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door fastferrari2000 op 07-05-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet de SSD waar je windows op zit op primary en je HDD op secondary.

anyway.. zou kunnen dat je harde schijf zijn partitie is verloren of de mbr is naar de klote ivm bad sectors..
download even deze tooltje: http://www.partition-tool.com/ en dan kijken of je je HDD partitie kan zien. zo ja (vanuitgaande van wel), kijk dan even of er een letter is aangewezen en geef het evt een letter. je kunt dan checken op bad sectors om te weten of je HDD kapot is of niet. als die bad sectors heeft dan kun je alleen nog 1 ding doen en dat is formatteren, de bad sectors sluit die automatisch uit zodat die niet meer overschreven kunnen worden. als die tijdens het formatteren een error geeft dan heeft die te veel fouten en valt die niet meer te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Helaas, ook met de tool is de HDD niet zichtbaar.

Geen idee waarom ik hem dan wel zie in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Probleem "tijdelijk" opgelost. Bios in non safe mode gezet, HDD verwijderd, opnieuw opgestart. Opstarten ging als een zonnetje.
HDD terug gezet, bios boot volgorde aangepast en alles werkt weer. op zich compleet onlogisch.

Het lukt mij alleen niet om in de bios de M.2 als primary HDD te zetten. Ik kan daar uberhaupt niks aan aanpassen. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleemtopics
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt in mindere mate ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen, mocht daar iets aan mankeren dan hoort het topic ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel. Vermoed je dat het iets laptop-specifieks is en heb je na troubleshooten niet een specifieke oorzaak kunnen vinden dan kan het in CSL terecht.[
CSL Beleid

Move naar OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryvanGeffen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
Beste mede tweaker,

Ik heb nu een maand de Alienware 15 en vond een post van jou dat je HDD niet meer in windows gevonden werd. Ik heb precies hetzelfde probleem en de HDD is zelfs al een keer geswapt echter wordt nu weer mijn HDD niet gevonden. Ik vroeg me af of jij nog een keer deze problemen gehad hebt. Ik heb namelijk ook het probleem dat soms de notebook niet wilt booten en ook duurt het booten erg lang op de momenten dat de HDD vervolgens niet in windows gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd de M.2 module niet gebruikt als cache voor de HDD? Ik heb voor mijn desktop ook een M.2 module die als cache gebruikt heb voor de HDD middels Intel Rapid Storage Techn, ik heb hem nu tijdelijk eruit, maar het valt mij op dat m'n C-schijf schijf 1 is een een andere HDD schijf 0 in schijfbeheer. Die zal dan misschien schijf 2 moeten worden als ik mijn systeem weer ga versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryvanGeffen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
Nee dat is het niet het is een 128gb m.2 SSD waarop Windows staat én er is ook een 1tb aanwezig welke niet meer herkend wordt in Windows én wel in het bios gezien wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar... ik zou dat niet pikken voor dat geld. Laptop terug en geld terug.
Pagina: 1