Update blijft opnieuw verschijnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 10:42
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
om een één of andere reden blijft deze update telkens opnieuw verschijnen. Als ik op update click, veranderd de knop onmiddellijk op geïnstalleerd, en geeft deze onderin aan dat de update geïnstalleerd is, echter hij verdwijnt niet als update, en blijft maar beschikbaar voor nieuwe installatie.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8298909/Mac-Update.png

inmiddels al van alles geprobeerd:
- rechten op alle bestanden laten controleren en fixen
- reboots
- de installatie herhalen in combinatie met een andere update
- gezocht op google tot ik vierkante ogen kreeg
- etc.

Helaas kom ik er niet uit, en voor zoiets simpels als dit wil ik ook geen volledige herinstallatie uitvoeren (gaat me iets te ver)

Hulp is daarom meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-07 13:35
Ik heb een tijdje hetzelfde gehad maar dan met een update voor Pro Video Formats 2.0.1. Wat hielp was de update direct van de Apple website downloaden en deze vervolgens openen met een app die Pacifist heet. Hopelijk kom je wat verder met deze info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 10:42
eureka!
ik heb je advies niet opgevolgd, maar je hebt me enorm geholpen door te vertellen dat je de updates handmatig kunt downloaden. deze betreffende update blijkt geinig genoeg niet handmatig te downloaden, maar door veel googlen kwam ik er achter dat alle update/install informatie wordt bewaard in een "install.log" file

na nog een falende installatie en een tail -n 50 /private/var/log/install.log, kwam ik er achter dat de installer dit pakket vond in een directory genaamd "031-20634", en dat deze beschadigd waren.

volgende stap was een sudo find ./ -name 031-20634, en het verwijderen van 2 occurences die hierdoor gevonden werden in de installatie cache van apple onder /private/var/folders/zz/zyxvpxvq6csfxvn_n00000s0000068/C
de herinstallatie van het pakket is hierna eindelijk succesvol verlopen.

de oorzaak van dit soort problemen is volgens internet te wijten aan stroomuitval of verlies van internetverbinding gedurende de download. Dit zou best kunnen, daar ik al een tijdje aan het klooien ben om deze laptop met een wazige ziggo Ubee modem te laten samen werken (regelmatig verlies van internet verbinding)

Hoe dan ook: Problem Solved! :)
(en ik heb weer wat geleerd over Macs :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-07 13:35
Haha, top in ieder geval dat het nu opgelost is! En inderdaad weer iets geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 11:50
En super dat je het antwoord nog hebt gedeeld! Daar hebben andere Tweakers in de toekomst ook weer profijt van :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."