Hallo mede-tweakers,
Mijn neefje uit groep 7 wilt heel graag een 'game'-PC hebben, hij heeft hier lang voor gespaard en wilt nu dus de pc gaan kopen. Ik heb aangeboden hem te helpen om voor het geld zijn PC te maken zodat de maximale performance eruit kan voor die prijs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt er dus mee gaan gamen, de games die hij wilt spelen zijn minecraft, sims 4, age of empires 2.
Dit zijn zeker niet de zwaarste games dus ik wil wel graag 60+ fps hebben bij minecraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
300,- Mag een paar euro afwijken (Ik schenk hem misschien nog wel wat)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, scherm, muis, toetsenbord etc. Heeft hij al, ik heb zelf nog een windows 8 pro versie thuis liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Genoeg perfomance voor minecraft
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neig naar een AMD APU, maar als het goedkoper/beter kan met een losse cpu + gpu wil ik daar ook naar kijken. Merken maken daarbij niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wilt graag deze kast hebben, hij vindt de lichten erin heel stoer.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil wel graag een beetje overklokken.
Ik denk zelf dat het het beste is om een amd apu te gebruiken, maar als er iemand betere opties heeft hoor ik dat graag.
Lijstje
Heel hartelijk bedankt voor het doorlezen en ik hoop veel te hebben aan jullie comentaar. Ben zelf niet zo bekend in dit lage prijs segment.
Groeten
Ruben
Mijn neefje uit groep 7 wilt heel graag een 'game'-PC hebben, hij heeft hier lang voor gespaard en wilt nu dus de pc gaan kopen. Ik heb aangeboden hem te helpen om voor het geld zijn PC te maken zodat de maximale performance eruit kan voor die prijs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wilt er dus mee gaan gamen, de games die hij wilt spelen zijn minecraft, sims 4, age of empires 2.
Dit zijn zeker niet de zwaarste games dus ik wil wel graag 60+ fps hebben bij minecraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
300,- Mag een paar euro afwijken (Ik schenk hem misschien nog wel wat)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, scherm, muis, toetsenbord etc. Heeft hij al, ik heb zelf nog een windows 8 pro versie thuis liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Genoeg perfomance voor minecraft
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neig naar een AMD APU, maar als het goedkoper/beter kan met een losse cpu + gpu wil ik daar ook naar kijken. Merken maken daarbij niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij wilt graag deze kast hebben, hij vindt de lichten erin heel stoer.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil wel graag een beetje overklokken.
Ik denk zelf dat het het beste is om een amd apu te gebruiken, maar als er iemand betere opties heeft hoor ik dat graag.
Lijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-6800K Boxed | € 123,20 | € 123,20 |
| 1 | ASRock FM2A55M-VG3+ | € 34,50 | € 34,50 |
| 1 | WD Blue WD5000LPVX, 500GB | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Sharkoon VG4-W Rood | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,- | € 33,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 317,60 | |
Heel hartelijk bedankt voor het doorlezen en ik hoop veel te hebben aan jullie comentaar. Ben zelf niet zo bekend in dit lage prijs segment.
Groeten
Ruben