[Wielrennen] Giro d'Italia 2015

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Hoe groot is de kans dat Kruijswijk meedoet aan de Tour?

Zonder gelijk in cynisme te vervallen, dit soort werk moet Bauke nog maar even laten zien, ook al zit die nog zo goed bij Trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer dan andere jaren gaat de Tour kijken afzien worden. Wat een Giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
enchion schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:07:
Top 5 moet met zijn huidige vorm ook nog wel kunnen denk ik.

Heb het idee dat Aru nog wel verder zal wegzakken nl. En Nog 1 of 2 renners van Konig, Trofimov en Amador eruit.

In ieder geval erg leuk weer eens een goede Hollander te zien.

btw die col van vrijdag ziet er nog wel echt ziek uit :X (aangezien de Mortirolo (al meer dan HC voor de Tour) maar een 1e categorie is)
Uhm....heb je wel opgelet volg je de giro al vaker? In de Giro bestaat geen HC. 1ste categorie is hoogste. En over welke berg heb je het vrijdag? De hoogste berg de col de Le finistere komt pas zaterdag en is een zeer bekende col.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
bvbal79 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:39:
[...]

Uhm....heb je wel opgelet volg je de giro al vaker? In de Giro bestaat geen HC. 1ste categorie is hoogste. En over welke berg heb je het vrijdag? De hoogste berg de col de Le finistere komt pas zaterdag en is een zeer bekende col.
Sorry zaterdag idd, maar verder heb ik wel opgelet ja.

Ze hebben wel eens een "Cima Coppi" col in de giro zitten wat als HC bij Eurosport wordt aangeduid, waarmee de Giro extra zwaar bedoelt.
http://www.eurosport.com/...iere_mtc747295/live.shtml
(kan de officiele flashsite van de giro niet meer gebruiken want dan crashed mijn pc nl.)

En idd het hoogteverschil is erg groot en ook nog eens gravel, volgens mij gaan ze verder omhoog dan normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 27-05-2015 08:59 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cima Coppi is de aanduiding voor de hoogste bergtop in de Giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
enchion schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Sorry zaterdag idd, maar verder heb ik wel opgelet ja.

Ze hebben wel eens een "Cima Coppi" col in de giro zitten wat als HC bij Eurosport wordt aangeduid, waarmee de Giro extra zwaar bedoelt.
http://www.eurosport.com/...iere_mtc747295/live.shtml
(kan de officiele flashsite van de giro niet meer gebruiken want dan crashed mijn pc nl.)

En idd het hoogteverschil is erg groot en ook nog eens gravel, volgens mij gaan ze verder omhoog dan normaal.
Zie Zamorano...beter opletten dus....De Cima Coppi zit er dus altijd in, en maar 1 keer. Eurosport maakt er iets verkeerds van en de Giro bedoelt er dus niet extra zwaar mee.

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 27-05-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwachten jullie morgen of overmorgen nog een wederopstanding van Aru à la Kruijswijk Landis als Vino de reserve bloedzakken heeft ingevlogen? Zou natuurlijk wel leuk spektakel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Pikoe schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:37:
Verwachten jullie morgen of overmorgen nog een wederopstanding van Aru à la Kruijswijk Landis als Vino de reserve bloedzakken heeft ingevlogen? Zou natuurlijk wel leuk spektakel opleveren.
Ik denk dat de kans groter is dat Vino zelf gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 08:57
Gisteren helaas niet kunnen kijken. Staat er vandaag weer vuurwerk op het programmna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37

Vos

AFCA

wienesroa schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:53:
Gisteren helaas niet kunnen kijken. Staat er vandaag weer vuurwerk op het programmna?
http://www.wielerflits.nl...pe-18.html/comment-page-1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Dat is niet verkeerd. Zal je net zien dat als ik om half 5 inschakel, het vuurwerk al voorbij is :-(
Voor deze Giro begon, dacht ik bij zo'n etappe, dat wordt er eentje voor type Gilbert. Nu vraag ik me af, welke klassementsrenner nu weer tijd aan zijn broek krijgt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
wienesroa schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:14:
Dat is niet verkeerd. Zal je net zien dat als ik om half 5 inschakel, het vuurwerk al voorbij is :-(
Voor deze Giro begon, dacht ik bij zo'n etappe, dat wordt er eentje voor type Gilbert. Nu vraag ik me af, welke klassementsrenner nu weer tijd aan zijn broek krijgt. :-)
Om half 5 zijn ze inderdaad waarschijnlijk precies op de top :+ Hij is verder ook wel een stuk te lang voor Gilbert lijkt me.
Jammer dat het maar een berg is, mijn favorieten zijn toch altijd de stayers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb voorheen altijd met een gevoel van “ het zal allemaal wel” naar Contador gekeken. Maar deze Giro rijdt hij toch erg goed, en voor mijn gevoel veel menselijker (maar that’s me).

Helaas bekruipt me bij die Landa wel een hoog Ricardo Rico gevoel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Landa is een rare kwibus inderdaad, ik moet zeggen dat ik er met argus ogen naar kijk sinds hij zomaar uit het niets lijkt te komen (Vorig jaar 34e in de Giro, 28e in de Vuelta). Hij is nog redelijk jong overigens, 25; http://www.procyclingstat...php?id=140293&season=2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Er zijn het hele jaar al twijfels over Astana, dit doet dan inderdaad niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Landa komt niet helemaal uit het niets. Hij laat al jaren af en toe zijn kwaliteiten als klimmer zitten. In de Vuelta van 2011 naar Lagunas de Neila versloeg hij toen al Purito Rodriguez, Samuel Sanchez, Atapuma en Cobo.

In Romandië, ik geloof het jaar daarop, liet hij ook al dingen zien op het niveau van andere jongeren die nu door zijn gebroken. Pinot, Kelderman, Slagter, Talansky, Elissonde,...

Vorig jaar was hij al echt heel goed in de Ronde van Trentino. 3e in de etappe naar weer Lagunas de Neila, na Quintana en Dani Moreno.

Natuurlijk nu een spectaculaire progressie, maar zo'n sprong kan bij een renner van die leeftijd. Op Contador na rijdt hij ook niet echt met de absolute wereldtop mee.

Natuurlijk rijdt hij bij de meest verdachte ploeg van het peloton en als hij nu ineens ook in de tijdritten goede resultaten neerzet wordt het een heel gek verhaal.
Even afwachten wat hij verder gaat doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Alweer oorlog :D

Geweldige etappe weer.

Jammer dat Kruijswijk Contador niet kon volgen. (maar uiteindelijk eigenlijk dus niks verloren)

Wordt een erg leuk weekend lijkt het. :)

[ Voor 68% gewijzigd door enchion op 28-05-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mooi dat Contador het iig doet. Kleurde wel de etappe. Goed van Hesjedal ook, die gaat ook nog oorlog maken de komende twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:33
Fietsen van Contador, Gilbert en Hesjedal zijn gecontroleerd op een verborgen motortje. Blijkbaar is rapper rijden dan Astana verdacht tegenwoordig...

edit: link
http://www.cyclingnews.co...or-motors-at-giro-ditalia

[ Voor 31% gewijzigd door Zottenpedj op 29-05-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooo :( Ik heb de etappe van gister gemist, de plek van mijn jeugd kwamen ze doorheen. Is er nog ergens om het terug te kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:14:
nooo :( Ik heb de etappe van gister gemist, de plek van mijn jeugd kwamen ze doorheen. Is er nog ergens om het terug te kijken? :)
Eurosport doet s`ochtends een samengevatte herhaling. Nu op Eurosport2 denk ik (ik heb geen Eurosport2 nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Giro nog niet op tv ???

Wel op 3 kanalen Eurosport, Belgie2 en Nederland1 precies dezelfde tennis wedstrijd. |:( 8)7
(Waarom na zoveel jaar weten die tv gasten mekaars telefoonnr nog niet, onbegrijpelijk) :F

[ Voor 32% gewijzigd door enchion op 29-05-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Giro pas om 4 uur op Belgie ivm. de Ronde van Belgie; kun je ze ook niet helemaal kwalijk nemen ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gisteren viel wel een beetje tegen. Het kwam sowieso pas laat op gang.
Leuk voor Aru dat hij nog een etappe pakt en de 2e plek, maar Contador en Landa hadden hem wel bij kunnen houden als ze elkaar niet in een tactische houdgreep zaten.

Hopelijk vandaag meer (en eerder) spektakel op de Finestre. De slotklim naar Sestriere stelt niet zo heel veel voor, dus ik verwacht wel dat degenen die nog iets willen wel los zullen gaan op de Finestre. Het is ook wel een ieder-voor-zich klim. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zamorano op 30-05-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
We gaan niks van de Finestre zien, alle uitzendingen pas vanaf 16:00, dan zijn ze waarschijnlijk al boven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Er zijn wel livebeelden: Engelse Eurosport, Rai1 en sporza via de website.
Ik weet alleen niet of ik hier een link naar een stream mag plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
BigWillem89 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:13:
Er zijn wel livebeelden: Engelse Eurosport, Rai1 en sporza via de website.
Ik weet alleen niet of ik hier een link naar een stream mag plaatsen?
Thanks, al een stream gevonden, wel gek dat de engelse eurosport het wel uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Staat RAI dan nu niet op zwart? Nee, ik kan het niet meer krijgen bij Ziggo, maar bij voetbal ging alles op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Kruijswijk op schema voor blauw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

De concurrenten zijn eraf ja, nu nog de punten pakken. Dus hopen dat er niemand wegspringt...want op de top zullen ze hem de punten wel geven.

Kijk...daar gaat Landa al ;). En dus de punten.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 30-05-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wat een Giro :X

[ Voor 20% gewijzigd door enchion op 30-05-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Oei, Contador is niet goed vandaag.
Gaat Landa nog voor een verrassing zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kruijswijk gaat op deze manier niet genoeg punten pakken. Dan maar 1/2 plekken in klassement nog ;).

Wel spektakel! Hoe gaat Contador dit verwerken, zijn voorsprong is natuurlijk heel groot.

[ Voor 32% gewijzigd door Vos op 30-05-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dit is genieten ja. Wie weet nog een overwinning voor Kruijswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:47:
Dit is genieten ja. Wie weet nog een overwinning voor Kruijswijk.
Jammer maar het was al een aantal kilometer zichtbaar, hopen dat hij in het klassement nog steeds wat plaatsen kan inpikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Kruijswijk z'n doel gehaald, top-10, klasse! Maar wat was een ritwinst mooi geweest!
Mooi hoe Aru blij is met de 2e plek (en 2 prima ritwinsten natuurlijk); wat een Giro!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:45
Dit jaar voor het eerst de giro actief gevolgd. Meer dan genoeg spektakel zo. Bertje zakte er vandaag wel even doorheen. Maar daarna herpakte hij zichzelf goed.

Echt genoten van Kruiswijk, die was erg goed en kon telkens met de besten mee. Fantastische prestatie van hem. Helaas geen bergtrui, maar wel een prima klassering.

Wel zwaar vervelend dat Eurosport tennis of MotoGP uitzend ipv de mooiste etappes en dan pas laat overschakelt. Bij de tour is dat gelukkig beter geregeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Jape op 30-05-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Kruijswijk heeft echt een ongelooflijke Giro gereden. Na 5 etappes stond hij al op meer dan 9 minuten van Contador.

Hij heeft sindsdien alleen nog op Contador in totaal 1'10 extra toegegeven. Op de rest heeft hij alleen maar tijd gewonnen (zelfs Landa ja, want die verloor dan weer bijna '4 in de tijdrit t.o.v. kruijswijk)..
Heel knap, qua plaats niet, maar puur qua prestatie misschien wel de beste Nederlandse grote ronde prestatie in jaren. Al blijft de 5e plek van Gesink in de Tour 2010 en de 6e van Mollema plek van de Tour 2013 hoger qua waarde, de manier waarop Kruijswijk reed maakt het indrukwekkender. Niet in het 2e groepje erachter, maar telkens in het eerste groepje met de beste mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Sjah schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:44:
Hoe groot is de kans dat Kruijswijk meedoet aan de Tour?

Zonder gelijk in cynisme te vervallen, dit soort werk moet Bauke nog maar even laten zien, ook al zit die nog zo goed bij Trek.
Redelijk groot denk ik. Maar er moet wel bijgezegd worden dat renners die de Giro en de Tour combineren er over het algemeen in de Tour doorheen zakken. 2 grote rondes vlak na elkaar doen is heel erg moeilijk en zelfs grote kampioenen die de Giro overtuigend wonnen zijn er daarna in de Tour doorheen gezakt. Er is gewoon te weinig rust tussen om én uit te rusten én daarna ook weer in vorm te komen voor de Tour.

Heel soms lukt het een renner wel, maar het komt niet veel voor. Net zoals renners die de Tour en de Vuelta combineren, gaat ook niet lekker.

Giro+Vuelta en dan tour overslaan gaat weer wel een stuk beter, maar dan zit er ook een grotere periode tussen om te recupereren en opnieuw op te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
nebur86 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:54:
Al blijft de 5e plek van Gesink in de Tour 2010 en de 6e van Mollema plek van de Tour 2013 hoger qua waarde, de manier waarop Kruijswijk reed maakt het indrukwekkender.
En ook veel spannender/leuker om naar te kijken, echt veel leuker als 1 van je landgenoten echt meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel meer spektakel in de Giro dan die saaie Tour de France.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:21
Jape schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:54:

Wel zwaar vervelend dat Eurosport tennis of MotoGP uitzend ipv de mooiste etappes en dan pas laat overschakelt. Bij de tour is dat gelukkig beter geregeld.
Belachelijk ook, vandaag weer hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Kruijswijk 6de :? (Nee idd niet, ws fietswissel van Konig of iets soortgelijks)

Geweldige etappe ALWEER, ik vind dat ze gewoon moeten doorgaan totaan de Tour. :P

1 van de leukste grote rondes ooit imho, in mijn 25 jarige wielren-kijk-ervaring.

[ Voor 97% gewijzigd door enchion op 31-05-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nee toch 7e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:14:
Ik weet niet of dit de bedoeling is, maar check cyclingtorrents.nl eens. Die hebben de televisieuitzendingen van veel zenders (ook Sporza, voor als het nederlands moet). Is een private tracker. Zit er zelf al jaren en is echt een fantastische site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:01:
Nog meer dan andere jaren gaat de Tour kijken afzien worden. Wat een Giro.
Zelfs na de giro ben ik bang dat de tour het net niet gaat worden.
Pagina: 1 2 Laatste