Welke arduino voor dit project

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:45
Hallo,

voor een schoolproject zijn een vriend en ik bezig met een 'external windows mixer' hiermee willen wij een stukje hardware maken waarmee je de Windows mixer kan besturen. Ook zou het mooi zijn als dit kastje naast dat hij de windows mixer bestuurt ook midi over usb kan sturen. Nu hebben wij echter 2 vragen:

1. Wat is makkelijker, de arduino alle data over serial laten gooien en vervolgens de driver/software de mixer laten besturen of midi signalen generen of juist bij de arduino de switch tussen midi/mixer maken en in het geval van mixer over serial data sturen en in het geval van midi direct midi signalen sturen? Ik heb iets gelezen over dat je alleen maar direct midi kan sturen als je HID kan gebruiken en dat bijvoorbeeld alleen maar bij de arduino Leonardo kan omdat de uno een serial->usb converter heeft.

2. Welke arduino (of andere microcontroller) is hiervoor het meest geschikt?

Alvast bedankt!

Thomas

[ Voor 0% gewijzigd door thomas6886 op 07-05-2015 17:23 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

elke µcontroller met directe usb aansluiting, maar volgens mij zou dit ook gaan usb naar ser. Je moet toch een programma laten draaien dat je µcontroller dan ziet en de signalen omzet naar windows events.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
Ja dat begrijp ik maar wat is het handigst als het gaat om het midi deel, alles door de computer laten doen (serial->pc->windows mixer/midi) of de arduino switchen tussen windows mixer mode (serial->pc->Windows mixer) en midi mode(midi->pc->daw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Software is altijd makkelijker dan hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
In dat geval weet ik wat we gaan doen ;)
Hardstikke bedankt iedereen

[ Voor 35% gewijzigd door thomas6886 op 07-05-2015 23:50 ]