Externe Harddisk 4 TB formateren naar MBR (op een Mac)

Pagina: 1
Acties:

• timotje21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-01 19:02
Hallo mede Tweakers,

Ik zit met een probleempje. Ik heb thuis een Western Digital My Book 4 TB liggen, echter wil ik op mijn Mac Windows zetten (via Bootcamp). Hiervoor zou ik deze WD My Book moeten formatteren naar 1 partitie als MBR. Echter is deze optie vervaagd, dus niet mogelijk. (zie volgende afbeelding) Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2aQJEui.png

Na eventjes snel zoeken zie ik dat er kans is dat een MBR niet hoger dan 2 TB kan zijn (lijkt me eigenlijk raar waarom?) maar klopt dit?

Iemand enig idee waarom de optie niet mogelijk is en/of wat ik kan doen zodat ik er wel een MBR van kan maken?

Laten we hopen dat jullie me hiermee kunnen helpen!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

https://www.google.com/se...nt=firefox-a&channel=fflb -> http://www.howtogeek.com/...hen-partitioning-a-drive/
MBR works with disks up to 2 TB in size, but it can’t handle disks with more than 2 TB of space.
edit: Ja, klopt dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 07-05-2015 17:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• timotje21
Dus de optie om deze HDD ervoor te gebruiken valt echt weg? of is er een andere optie?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

timotje21 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:04:
Hallo mede Tweakers,

Ik zit met een probleempje. Ik heb thuis een Western Digital My Book 4 TB liggen, echter wil ik op mijn Mac Windows zetten (via Bootcamp). Hiervoor zou ik deze WD My Book moeten formatteren naar 1 partitie als MBR.
Waarom zou dat moeten? Windows kan toch gewoon GPT schijven lezen? Ik heb ook een externe WD 4TB schijf aan een 32 bits Windows kast hangen.

• timotje21
Waarom zou dat moeten? Windows kan toch gewoon GPT schijven lezen? Ik heb ook een externe WD 4TB schijf aan een 32 bits Windows kast hangen.
Ja maar het gaat eerst vanuit de Bootcamp op een Mac, deze geeft aan dat ik het als 1 partitie moet formatteren (heb ik gedaan), maar dit moet ik dus als MBR doen.

Dus een GPT zou ook moeten lukken?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kun je die Windows niet gewoon installeren zonder dat je eerst die schijf formatteert? Of wil je die Windows installatie soms op die externe schijf zetten?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 19:22
Waarom wil je persee een MBR partitietabel hebben? Mac OS en Windows hebben beide al sinds heel lang geen probleem met een GPT partitietabel. Met als extra voordeel dat je niet de helft van je schijf ontoegankelijk maakt.

Natuurlijk wil je wel even twee keer nadenken over het bestandssysteem dat je in de partities zelf gebruikt. HFS+ (standaard Mac OS) is niet te gebruiken in Windows en NTFS is (was?) niet te beschrijven in Mac OS. ExFAT is in beide te lezen en te beschrijven.

Oh ja,
Windows installeren op een USB schijf is een slecht idee. Dat kan alleen met Windows To Go en daar zitten wat haken en ogen aan.

[ Voor 12% gewijzigd door hans_lenze op 07-05-2015 19:59 ]

while (! ( succeed = try ()));

• timotje21
CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:34:
Kun je die Windows niet gewoon installeren zonder dat je eerst die schijf formatteert? Of wil je die Windows installatie soms op die externe schijf zetten?
Moet via de externe schijf als we over Bootcamp spreken.

Maar het is opgelost heb een DVD gekocht
Pagina: 1