Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hyper-V blijft crashen bij export

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi mede-Tweakers,

Ik heb in een datacenter een tweetal servers hangen met daarop Windows Server 2012 R2. Deze fungeren als Hyper-V hosts. Op beide draaien verschillende VPS' en en deze worden door middel van een Powershell script geexport naar een DFS-share tussen beide servers.

Misschien niet de beste setup, maar suggesties zijn welkom.

De DFS-share werkt prima en de VHD's worden netjes geexport naar de share en zijn daar beschikbaar voor beide servers. Daar heb ik geen klachten over.

Hier heb ik wel een klacht over: de machines zijn zwaar instabiel. De harde schijven crashen, lopen vast of gaan in read-only modus. Dat gebeurt voornamelijk bij Ubuntu.

Heeft iemand ervaring met een goed backuppen tussen twee Hyper-V hosts? De servers moeten simpelweg stabiel en veilig draaien.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj134172.aspx
Niet echt ervaren in maar je heb hyperv replica's.

[ Voor 31% gewijzigd door NLKornolio op 07-05-2015 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Replica vertraagt de VPS'en extreem en is daardoor in een eerder stadium opzij gezet.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Heb je dit enkel bij linux VM's (Je noemt toevallig Ubuntu)? Zo ja wat voor linux versies, bij CentOS 7 moet je volgens mij nog de hyperv-deamon installeren wil je support voor Online backups krijgen enzo. Ik kan mij voorstellen dat er bij andere distributies vergelijkbare handelingen nodig zijn.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe ziet je DFS share eruit? Is dit puur een DFS namespace of gebruik je deze ook om te repliceren? Indien je ook repliceert, let even op dat dit niet een supported manier is.
DFS-R, however, can't be used with Windows Server 2012 Hyper-V virtual machines (VMs) because DFS-R works only with closed files. The files associated with a VM are kept open and therefore wouldn't be replicated until stopped.
Hoe ziet je Powershell export script eruit?

Mocht je DFS-namespace ook (beide kanten op) gerepliceerd worden, en de Hyper-V hosts draaien "dezelfde" VM, hoe voorkom je dan issue's met recordlocking binnen DFS? DFS werkt op basis van een "last write wins". De file die het laatste ergens is bijgewerkt wordt binnen je DFS-replicatie overal naartoe gerepliceerd. Ik kan me voorstellen dat dit vreemde conflicten gaat geven.

Ik zou echt serieus zo snel mogelijk afscheid nemen van deze constructie.

Wat biedt je verder aan vanaf deze VPS'en? Als dat een bepaalde applicatie is, dan zou ik gaan kijken of ik de applicatie zelf niet HA kan aanbieden vanaf meerdere machines.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:53:
[...]

Replica vertraagt de VPS'en extreem en is daardoor in een eerder stadium opzij gezet.
Dan zou ik eerder dat probleem verder uitzoeken. Replica's werken hier prima en snel over meerdere datacenters heen.
Want zoals men hierboven ook al aangeeft is DFS hier niet echt geschikt voor.
edit: En waarom niet gewoon een cluster? Die kun je ook tegenwoordig multi-site maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Meekoh op 08-05-2015 13:29 ]

Computer says no

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Wat voor opslag heb je onder je Hyper-V servers hangen? Linux machines die in read-only gaan ken ik van een RAID set die niet voldoende performance heeft om het EXT filesystem op tijd van blokjes te voorzien.
Een Hyper-V Replica die impact heeft op de performance van de VMs lijkt ook in de richting van te trage opslag te wijzen.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1