Beeldscherm wel herkend maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-01 11:54
Ik had altijd een standaard dvi-i scherm aangesloten op mijn gtx 970 en dat werkt prima. Maar als ik als tweede beeldscherm een vga beeldscherm aansluit m.b.v. een hdmi naar vga kabel dan wordt dat beeldscherm wel herkend maar krijg ik geen beeld. Als ik hem in het moederbord plug i.p.v. in de videokaart gebeurt hetzelfde. Hebben jullie enig idee?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 22:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een scherm dat het niet doet kan liggen aan:

- De videokaart. Maar dat heb je al zo goed als uitgesloten door de monitor ook op de videokaart van het moederbord te testen.

- De VGA-kabel. Eenvoudig te testen door het met een andere kabel te proberen.

- De monitor. Als een andere VGA-kabel geen soelaas biedt is wellicht het LCD panel of de backlight van de monitor stuk. Doet het on-screen display het wel (het menu van de monitor)? Doet een andere VGA-monitor het wel op jouw computer? (Bijvoorbeeld een televisie met VGA-poort, of misschien heeft je DVI-monitor ook een VGA-ingang zodat je dat kunt testen?)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI naar VGA gaat ook niet zonder meer werken, daar zul je een actieve adapter voor moeten hebben (dus niet een simpele kabel) of je moet een HDMI-implementatie met een analoog signaal hebben, maar dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk voor een GTX970