Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, zijn hier fixed producten van gemaakt van Sandisk Ultra Fit?

Ik zoek namelijk de removable versie, ik heb hem al gezien in de winkel, maar ik durf het niet te kopen als hier fixed versies van gemaakt zijn. Ik heb namelijk al eerder een miskoop gedaan met een stick van sandisk, die is namelijk fixed en is op geen enkele manier removable te krijgen. (zelfs niet met de speciale onofficiele patch)

Ik hoop dat iemand het weet. bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:15
Hoe bedoel je fixed? Het is een usb stick, die zijn altijd removable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Ik denk het niet. SanDisk is in 2012 begonnen met het maken van USB sticks die fixed zijn i.p.v. removable zodat ze Windows 8 certificering kunnen krijgen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

niet altijd zie anders een google search op sandisk fixed usb drive. bijv http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2350787

Dit komt omdat ze dan als een windows 8 to-go usb gebruikt kunnen worden maar zorgt er wel voor dat je niet bijv een removable/bootable usb stick kan maken.

wat ik gehoord had is dat ze weer ervan afgestapt zijn. zeker weten doe ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
heggico schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:05:
Hoe bedoel je fixed? Het is een usb stick, die zijn altijd removable?
Fixed/removable slaat hier op een instelling in de controller van de USB stick. De meeste sticks zijn gewoon removable, maar als ze fixed zijn betekent dat ze als een vaste schijf worden gezien door het besturingssysteem. Veel programma's die bootable USB sticks maken herkennen een fixed USB stick niet.

[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 07-05-2015 15:18 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Ah zo. Ik heb deze als 64GB versie en ik heb er gisteren een ubuntu livecd op gedraaid, dus ik neem aan dat hij dan removable is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus er bestaan fixed versies. Dan koop ik het niet. Ik durf het risico geen tweede keer te nemen. Het zal toch echt wel nog jaren duren dat ik sandisk zal aanschaffen hoor. Ik heb al perongeluk (van dit jaar 2015 zelfs) een fixed sandisk gekocht en ik kan daar helemaal niets mee doen.

@heggico waar heb jij die gekocht? Ik wil anders nog wel eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Mycom, deze dus: http://www.mycom.nl/produ...tra-fit-usb-30-stick-64gb

Wat zou je ermee willen doen? Dan kan ik dat wel ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heggico schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:26:
Mycom, deze dus: http://www.mycom.nl/produ...tra-fit-usb-30-stick-64gb

Wat zou je ermee willen doen? Dan kan ik dat wel ff testen.
Welja, het zelfde wat jij ermee doet, linux op kunnen draaien. Maar natuurlijk kun je op een fixed usb ook linux installeren, maar je kunt het niet opstarten, dan blijft die freezen in de bios of in een zwart scherm met links bovenaan een knipperend wit plat streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
Ja gisteren er dus een ubuntu live vanaf gestart en dat werkte. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er fixed usb drives waren, dus misschien heb ik er gewoon geluk mee gehad. Deze lijkt dus gewoon removeable te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat is mooi. Maar ik blijf van sandisk af, je weet nooit hoeveel er nog in omloop zijn die teovallig nog onderaan de doos zaten.

Het is daarbij een heel dom idee om een fixed usb uit te brengen, want die removable sticks zijn makkelijk met een patch om te draaien naar fixed, maar helaas niet omgekeerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 18:18 ]

Pagina: 1