Studentmobiel en garantie van Samsung

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Goedemiddag,

Ik heb een Galaxy S4 op 1 mei 2013 gekocht met een abonnement van Tele 2 bij studentmobiel.
Na 3 maanden ging het scherm al kapot. Ik heb hierop Studentmobiel gebeld om te melden dat het kapot was gegaan en eigenlijk wilde ik het repareren. De mevrouw aan de lijn raadde mij dit af omdat het toestel het nog gewoon deed en het alleen een cosmetisch issue was.

Nu 3 weken geleden (vlak voor het verstrijken van mijn abonnement) gaat mijn S4 kapot, hij wil niet meer opladen. Ik bellen met Studentmobiel en ik moest naar een samsung winkel in Haarlem alwaar ze het daar zouden fixen. Dit viel onder garantie.

Daar aangekomen meld de monteur mij dat het moederbord kapot was en dit inderdaad onder garantie viel, echter kon hij geen telefoon maken die een kapot scherm had en ik werd verwezen naar de garantie voorwaarden van samsung. Ik kon het scherm daar laten maken voor 175€ (en €10 boete voor het aanbrengen van een kapot product 8)7 :? ) en de reparatie laten uitvoeren.

Dit heb ik niet gedaan, ik weer gebeld met studentmobiel en nu was het in ene geen garantie meer en had ik me te houden aan de garantievoorwaarden van samsung.

2 dingen vallen me op.
1) In de overeenkomst met studentmobiel ken ik niet vinden dat ik met 3e partijen hun algemene of garantievoorwaarden te maken heb, noch kan ik bij samsung vinden dat een telefoon waarvan het scherm kapot is uitgesloten is van enige garantie ( er staat juist dat er volledige garantie is op de mobieltjes)
2) Studentmobiel claimt nu dat het geen garantie is omdat samsung dat zegt, maar ik heb toch niets met hun te maken?

Help, wat moet ik nu doen? Want door de telefonische helpdesk wordt ik afgewimpeld uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

je scherm ging vrijwel meteen kapot maar Studentmobiel raadde reparatie af en toen heb je het maar zo gelaten? :?

edit: of bedoel je dat het dán ook al geld had gekost omdat dit niet onder garantie viel?

[ Voor 29% gewijzigd door BaRF op 07-05-2015 14:14 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
BaRF schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:07:
je scherm ging vrijwel meteen kapot maar Studentmobiel raadde reparatie af en toen heb je het maar zo gelaten? :?

edit: of bedoel je dat het dán ook al geld had gekost omdat dit niet onder garantie viel?
Dat laatste. Eigen fout want hij gleed uit mijn handen en landde op de houten vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
Ik denk dat je hier 2 verschillende issues door elkaar hebt lopen.

1. Het defecte scherm, door eigen schuld defect, reparatie kosten €175 euro bij de door Samsung erkende reparateur.

2. Het kapotte mobo, waarvan ze erkennen dat het onder garantie valt.

Echter het is vaak zo, zeker bij erkende reparatie centra dat deze van de fabrikant geen halve reparaties mogen doen, soms is het zelfs niet mogelijk, ik ken de S4 niet, dus kan over dit toestel niets zeggen maar bij redelijk wat smartphones moet het scherm losgemaakt worden bij een eventuele reparatie, dit is natuurlijk bij een defect scherm niet mogelijk. Waarschijnlijk is dan ook de richtlijn van Samsung dat ze best het moederboard onder garantie mogen vervangen, maar enkel als de overige (zelf veroorzaakte) defecten in deze ook gerepareerd worden.

Nu heb jij in deze eigenlijk niets te maken met dit soort reparatie richtlijnen van de fabrikant, omdat je het toestel gekocht hebt bij Student mobiel, en zij zijn verantwoordelijk voor een correcte afhandeling van de garantie op het moederboard. Ik durf niet te zeggen welke rechten je exact hebt bij Studentmobiel in een situatie als deze omdat er 2 issues spelen waarvan er 1 gedekt zou moeten worden door garantie, en 1 niet. Maar ik kan me erg goed voorstellen dat een erkende reparateur dit i.c.m. Samsung niet zomaar kosteloos voor je kan oplossen.