Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Internet Bereik Vergroten (Repeater/Bridge/RangeExtender)

Pagina: 1
Acties:

• S13b
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-09 22:38
Hallo Allemaal,

Allereerst even alle netwerk toebehoren wat ik thuis heb liggen.

Ik heb thuis
- Tplink router (TL-WR841N, gebruikt als accespoint
- TPlink AV500 Powerline Wi-Fi set (1 wifi ding en 3 homeplugs)
- Telfort modem (incl router etc)
- Telfort Devolo's (homeplugs voor de tv's)

Alle TPlink spullen heb ik vroeger gebruikt voor het internet, dit kreeg ik niet goed aan de praat. omdat de Tplink homeplugs niet constant werkten. Ik dacht dat dit kwam omdat we in een heel oud groot huis (>300jaar) wonen waar het netstroomcircuit misschien niet optimaal is voor homeplugs.

Vervolgens zijn we overgegaan op alles in 1 van telfort. De devolo's van telfort werken nu wel bijna altijd goed (dit was in het begin minder constant maar op dit moment werkt het goed). Ik heb nu draadloos internet uit de modem van telfort en 2 tv's aangesloten via de devolo's. Dit werkt nu allemaal goed.

Nu wil het geval dat ik in een deel van het huis geen goed wifibereik heb. Een ander probleem is dat als ik met bijvoorbeeld 2 laptops op de rand van het netwerkgebied werk (Boven of woonkamer waar slecht bereik is) het internet op alle locaties veel slomer en slechter wordt. Kan dit?

Het is helaas niet mogelijk om een kabel te trekken en een bedraad accespoint in te stellen. Een makkelijke oplossing zou zijn het aanschaffen van een repeater / range extender maar ik lees dat ik hierdoor mijn internet snelheid halveer, en dat wil liever niet.

Een andere oplossing zou zijn om de TPlink homeplug te gebruiken. Als ik het goed begrijp kan dit op verschillende manieren.
-Een standaard tplink homeplug pakken en hiermee een computer bedraad aansluiten.
-Een standaard toplinkh homeplug pakken en hiermee de tplink router als accespoint instellen.
-De range extender uit het TPlink pakket gebruiken en deze het wifi netwerk laten klonen (echter weet ik niet hoe ik deze dan in moet stellen, pakt deze range extender dan het signaal uit het netstroom of ontvangt deze rangeextender het signaal dan draadloos?

En ook een terechte kanttekening, werken de tplink devices met de devolo homeplugs? Kan dit samen in 1 circuit? Ik ben een beetje voorzichtig omdat de tv's nu constant werken en dit wil ik liever niet in gevaar brengen.

Als het niet mogelijk is om de tplink homeplugs en of de range extender te gebruiken in combinatie met de devolo's of als hierdoor de tv's vaker geen goede ontvangst hebben zijn er nog een aantal andere opties die ik bedacht heb:

-Een devolo (dezelfde als die ik van telfort heb gekregen) aanschaffen en die toevoegen aan het circuit en hierachter de tplink als accespoint hangen.

-Wat ook een optie zou zijn is de tplink router instellen als wireless ethernet bridge (of hoe ik dat ook noem). Het tegenovergestelde van een accespoint. Dus het draadloze signaal opvangen en bedraad doorgeven aan de computer. Waarachter ik dan ook eventueel weer een accespoint kan hangen (als ik een extra router aanschaf). Ik heb de TP-link router al een keer proberen in te stellen als een dergelijke bridge, maar dit is echter niet gelukt. Misschien komt dat omdat een tplink router niet werkt met een telfort modem?

Veel opties en mogelijkheden, en ik denk een ingewikkelde topic.
Graag hoor ik van jullie wat jullie zouden toepassen en wat jullie zouden gebruiken.

Het liefst schaf ik niet opnieuw nog iets aan, maar als ik hieraan niet ontkom dan is het niet anders.

ps. ik ben redelijk onervaren op dit gebied dus feedback over instellingen bij de opties zijn ook zeer welkom! 8)7

Als er informatie ontbreekt hoor ik het.

Groet,

Sieb

[Voor 3% gewijzigd door S13b op 07-05-2015 13:48]

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zou zeker verder niets met homeplugs gaan doen als het nu werkt is de kans groot dat het met meer plugs zeker niet meer werkt. Als kabel echt niet mogelijk is blijft er niets anders over dan de repeater. Kabel zou ook buitenlangs kunnen als je wilt of door een spauwmuur.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Je kan altijd een gat boren in de hoek van een kamer. Ja, je hebt wel en 30 of 40 cm lang beton boor nodig en misschien een boorhamer maar deze zijn te huur. Is altijd beter dan met repeaters werken.

Daarna kan je een mooi glad rechhoekig kabelgoot tegen de muur aanzetten, en na een week merk er niets meer van (je brein reageert niet meer op "statische" dingen in je huis). Het gat kan je dichtsmeren met siliconenkit (in verschillende kleuren verkrijgbaar).

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-09 16:21
haik01 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:39:
Je kan altijd een gat boren in de hoek van een kamer. Ja, je hebt wel en 30 of 40 cm lang beton boor nodig en misschien een boorhamer maar deze zijn te huur. Is altijd beter dan met repeaters werken.

Daarna kan je een mooi glad rechhoekig kabelgoot tegen de muur aanzetten, en na een week merk er niets meer van (je brein reageert niet meer op "statische" dingen in je huis). Het gat kan je dichtsmeren met siliconenkit (in verschillende kleuren verkrijgbaar).
Like, helemaal mee eens

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True