Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor opleiding Game design.

Pagina: 1
Acties:

• Gillded
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:24
Voor mijn vriendin ben ik al een tijdje bezig met een laptop samenstellen. Ik heb de voorkeur voor een Clevo barebone ( Bijvoorbeeld BTO ) omdat deze naar mijn mening meer Bang for Buck leveren als een kant en klaar systeem ( Bijvoorbeeld Asus ROG of MSI).

Ik heb verder totaal geen verstand van Game design en weet dan ook niet welke aspecten belangrijk zijn. Wel heb ik het volgende verzameld aan minimale specs voor de genoemde programma's:

Quad core Intel or AMD, 2.5 Ghz or faster met SSE2 ondersteuning.
DX9 - Shader model 2.0, 2 GB+ RAM, NVIDIA GeForce 470 GTX or AMD Radeon 6870 HD series or higher
8GB+ RAM Recommended.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop is bedoeld voor de HBO opleiding game design en creation, programma's die gebruikt gaan worden zijn bijvoorbeeld Maya, Blender, Milkshape 3D en gelijke programma's. Ook zal er natuurlijk op gamed worden.

Wat is je budget?
Inprencipe geen budget meegekregen, liever iets wat goed en duurbaar is dan iets wat uitelkaar valt van ellende. Liefst niet veel meer als 1500/1600 euro. ( Graag goed beargumenteren waar de meerwaarde ligt. )

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, liefst niet te zwaar. wel graag minimaal 15.6"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals hierboven genoemd liever een BTO dan een MSI kant en klaar, maar als het qua prijs niet scheelt en MSI beter bang for buck levert staan we hier natuurlijk altijd voor open.

Zelf zat ik te denken aan een BTO X-book serie en dan 15.6" model met een GT970/GT980.

Graag hoor ik van iemand waar op te letten bij het samen stellen van een laptop voor dit doel einde en welke punten ook echt meer waarde leveren. Suggesties voor welke laptop zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast bedankt,

Sjoerd :)

• Meneer Willems
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-08 19:03
Copy uit andere post:

Check: P650SE of P651SE van Clevo. Semi-portable laptop met IPS-scherm en GTX970M. Kortom: portable, goede koeling, prima graka voor ~1500 euro! (Neem aan dat je direct-x zal gebruiken?)

BTO is een reseller van Clevo (tegen een hogere prijs). CEG-hardcorecustom of laptopplus (Google maar :) ) verkopen 'cleane' Clevo units tegen een lagere prijs.

• Gillded
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:24
Ben me bewust dat het een reseller is, maar daar krijg je dan ook de support en garantie voor. Daar heb ik redelijk vrede mee. Gaat mij meer om welke hardware samen stelling meer waarde gaat bieden voor de gekoze doelen (iemand met evaring in het gebied ).

Welke post als ik vragen mag ?

• Meneer Willems
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-08 19:03
Andere post hier op tweakers.. Betwijfel hoeveel die support en garantie significant beter is, maar goed, dat is aan jou. ;)

Neem een 4720HQ (enige optie), GTX 970M en 8 GB ram (16 als je zwaar grafisch werk ook wilt gaan doen) en een 250GB SSD schijfje. Beste bang for buck en zit je ruim, ruim over je specs heen die je nodig hebt.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True