Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor opleiding Game design.

Pagina: 1
Acties:

• Gillded
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:24
Voor mijn vriendin ben ik al een tijdje bezig met een laptop samenstellen. Ik heb de voorkeur voor een Clevo barebone ( Bijvoorbeeld BTO ) omdat deze naar mijn mening meer Bang for Buck leveren als een kant en klaar systeem ( Bijvoorbeeld Asus ROG of MSI).

Ik heb verder totaal geen verstand van Game design en weet dan ook niet welke aspecten belangrijk zijn. Wel heb ik het volgende verzameld aan minimale specs voor de genoemde programma's:

Quad core Intel or AMD, 2.5 Ghz or faster met SSE2 ondersteuning.
DX9 - Shader model 2.0, 2 GB+ RAM, NVIDIA GeForce 470 GTX or AMD Radeon 6870 HD series or higher
8GB+ RAM Recommended.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop is bedoeld voor de HBO opleiding game design en creation, programma's die gebruikt gaan worden zijn bijvoorbeeld Maya, Blender, Milkshape 3D en gelijke programma's. Ook zal er natuurlijk op gamed worden.

Wat is je budget?
Inprencipe geen budget meegekregen, liever iets wat goed en duurbaar is dan iets wat uitelkaar valt van ellende. Liefst niet veel meer als 1500/1600 euro. ( Graag goed beargumenteren waar de meerwaarde ligt. )

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, liefst niet te zwaar. wel graag minimaal 15.6"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals hierboven genoemd liever een BTO dan een MSI kant en klaar, maar als het qua prijs niet scheelt en MSI beter bang for buck levert staan we hier natuurlijk altijd voor open.