Bluescreen bij veel leesacties

Pagina: 1
Acties:

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
De laptop van mijn vader heeft een raar probleem. Als je veel foto's snel bekijkt met de fotoviewer loopt de boel vast en volgt een bluescreen. Ook als je een backup wil draaien loopt hij vast.

In het logboek zie ik volgende melding:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Ide\IdePort2.
Het vreemde is dat de harde schijf een sata schijf is..In de bios staat deze op transfer mode [FPIO 4 / DMA 2], ULTRA DMA mode [MODE 5].
Ik heb al error checking uitgevoerd op de C schijf maar deze kon niet veel vinden. De SMART data in hdd tune ziet er ook goed uit. Als ik een benchmark uitvoer zie ik de snelheid starten op 70 MB/sec maar deze zakt langzaam af naar 15 MB/sec..
Is de schijf aan het overlijden oid?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kan aan de schijf liggen, maar kan ook aan iets anders liggen.
Als je veel doet, worden onderdelen van de laptop warmer. Misschien te warm? Keer uitstoffen wil dan wel eens helpen.

Wat is dan precies de foutcode van het bluescreen?
Gebeurd het als je alleen op accu zit ook? Of als je op stroom zit, gebeurt het dan wel/niet/ook?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29

D4NG3R

kiwi

:)

Mr_gadget schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:11:
De laptop van mijn vader heeft een raar probleem. Als je veel foto's snel bekijkt met de fotoviewer loopt de boel vast en volgt een bluescreen. Ook als je een backup wil draaien loopt hij vast.

In het logboek zie ik volgende melding:
Het vreemde is dat de harde schijf een sata schijf is..In de bios staat deze op transfer mode [FPIO 4 / DMA 2], ULTRA DMA mode [MODE 5].
Ik heb al error checking uitgevoerd op de C schijf maar deze kon niet veel vinden. De SMART data in hdd tune ziet er ook goed uit. Als ik een benchmark uitvoer zie ik de snelheid starten op 70 MB/sec maar deze zakt langzaam af naar 15 MB/sec..
Is de schijf aan het overlijden oid?
Er komt echt helemaal niks uit de SMART data? http://crystalmark.info/s...stalDiskInfo/index-e.html

Welke error krijg je bij de BSoD's?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Begin bij het begin en post de SMART data. Ik vermoed kabelproblemen of een probleem met je RAM geheugen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Duurde even voordat ik weer toegang had tot de computer. De current pending sector count is niet goed. Vind die data altijd wat vreemd, de C4 en anderen zitten ook boven de drempel maar dit is geen probleem?

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/spiqmvytamc.png

Heb nu een tooltje van WD draaien, dlgdiag maar de resterende scan tijd loopt alleen maar op..
In het logboek kwam ik ook nog een andere controlllerfout tegen:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.

Edit: de Bluescreen error is: KERNEL DATA INPAGE ERROR
0x0000007A
ataport.sys

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_gadget op 10-05-2015 16:42 ]