Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464416

Topicstarter
Wie kan mijn vraag beantwoorden?
Ik ben van plan de Dell U2515H aan te schaffen. Die monitor zou moeten worden aangestuurd door mijn oude GPU geforce 8600GT die gelukkig over twee dual DVI poorten beschikt. Volgens het boekje zou dit kaartje via de dual DVI poort 1440p aan moeten kunnen sturen.

Die Dell monitor die ik natuurlijk op 1440p wil laten draaien (geen games, alleen office) heeft geen DVI aansluiting wel DP of HDMI. Hoe kom ik nu van dual DVI naar DP of HDMI? Ik lees van alles over DP --> DVI of van HDMI naar DVI maar niet andersom.

Met welke kabel of adaptor krijg ik dat voor elkaar? Welke oplossing biedt de hoogste zekerheid? Het zou fijn zijn als ik het videokaartje nog even kan blijven gebruiken.

Alvast veel dank voor reacties.

groet, Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32

D4NG3R

kiwi

:)

Welke HDMI versie heeft die monitor want bij oudere varianten ga je problemen krijgen bij die resolutie.

Makkelijkste (en uiteindelijk ook goedkoopste) oplossing: Koop een low-end GPU die native aan DP doet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik geloof dat die monitor HDMI 1.3 heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Voor Office gebruik kan ik deze monitor aanraden: pricewatch: LG 29UB65-P Zwart .

Die monitor (heb hem nu zelf een week) heeft toevallig één DVI-D connector. Let erop dat je wel een kabel nodig hebt waar alle pinnetjes aanwezig zijn (dual link kabel).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Juist 21:9 schermen vind ik een hell voor office, ik snapte 16:10 mensen niet echt, maar 21:9 vind ik echt te plat.

Juist 1440p is een lekker ruime workspace.

Maar, ik ben het eens met D4nger, koop een leuk ding met DP ondersteuning, zeker tweedehands hoeft dat niet veel geld te kosten, en heb je een nieuwere, zuinigere kaart. Een HD5770 heb je al voor minder dan 40 euro.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
VasZaitsev schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:09:
Juist 21:9 schermen vind ik een hell voor office, ik snapte 16:10 mensen niet echt, maar 21:9 vind ik echt te plat.

Juist 1440p is een lekker ruime workspace.

Maar, ik ben het eens met D4nger, koop een leuk ding met DP ondersteuning, zeker tweedehands hoeft dat niet veel geld te kosten, en heb je een nieuwere, zuinigere kaart. Een HD5770 heb je al voor minder dan 40 euro.
Hmm, 21:9 is juist twee keer een ouderwetse 1280x1024 monitor. Of vond je 16:10 vreemd tov 16:9? (Want de evolutie is 4:3>5:4>16:10>16:9>21:9). Voor mij is 21:9 een valide vervanger van mijn dual monitor setup waar ik anders niet zonder kan voor office werkzaamheden. Je kunt op ultrawide comfortabel 2 (of zelfs 3) word documenten naast elkaar plaatsen zonder bezels en terwijl je er recht voor zit. Voor Excel hoef je ook minder snel kolommen te verbergen. Heb je meer workspace nodig dan bestaan er ook varianten in 3440x1440 pixels (maar dan vindt ik de letters te klein, heb liever een wat lagere ppi dan kan ik er probleemloos 8 uur naar kijken).

Misschien had je nog niet door dat de hoogte van het scherm identiek is aan full hd? Je krijgt er dus een stukje links en rechts bij.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 07-05-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb wel eens met zo'n scherm gespeeld, en het voelt voor mij echt te plat/laag aan, ik mis gewoon erg veel ruimte in de hoogte.

Ik heb erg lang 5:4 gebruikt, 16:9 is al ietwat vreemd voor mij daarom, maar 21:9 is dan natuurlijk helemaal vreemd. Overigens heb ik ook heel vaak 2 word documenten naast elkaar open, gaat prima, bij 21:9 lijkt het mij dat je bij 2 ruimte over houdt, en 3 net niet lekker past.

Ik bedoelde overigens dat ik nooit snapte waarom mensen die 16:10 gewend waren hoogte missen in 16:9, maar nu ik eens met die 21:9 gespeeld hebt, snap ik helemaal wat ze bedoelen,

Het kan natuurlijk zijn dat TS 21:9 helemaal geweldig vind, maar dat moet hij echt zelf eens uitproberen, het is echt een vreemd formaat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Die 16:10 vond ik zelf wel prettig omdat dan precies je startbalk onderin past. Maar uiteindelijk gebruik ik meestal mijn startbalk aan de linkerkant van het scherm.

Overigens passen 3 documenten precies op 100% en 110%. Zie Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dK4NAA6IwsrPae7ObOceGGYU/full.png
Fysiek komt dat neer op 22.5 cm per venster. Aangezien films al jaren circa 21:9 hebben kan dit best eens de volgende stap zijn. Technische beperkingen zijn er niet meer en de gekozen 16:9 was een beetje en compromis ratio om nog oude 4:3 content te kunnen laten zien. De 21:9 ratio zit dichter bij hoe een mens kijkt (peripheral vision).

Verder blijft het natuurlijk persoonlijk maar ik ben gewend naar links en rechts te kijken en niet naar onder of boven (dual monitor setup :P ). Gebruik het nu een week en kan er tot heden nog geen kwaad woord over zeggen. Voor gaming is het ook heerlijk. Toevallig aan een review bezig. Mocht ik hem afkrijgen dan link ik hem wel...

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 07-05-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Mij lijkt 1440p / 16:9 ideaal om op te werken. Gaat er natuurlijk om wat je gewend bent.
Ik ken genoeg mensen die bijv. onmogelijk nog zonder een tweede of zelfs derde monitor zouden kunnen, terwijl ik het prima vind met eentje.

Over mijn vraag en jullie antwoorden daarop: advies is eenduidig. Nieuwe/gebruikte kaart kopen met DP. Waarschijnlijk iets goedkoper en veiliger dan een kaartje kopen met HDMI plus kabel.
Goedkope en vooral ook stille kaart met DP is niet zo gemakkelijk aan te komen. Ik wil niet zoveel geld uitgeven en zit niet zo in het tweedehandse circuit.

De enige, passieve -aantrekkelijk geprijsde- kaart met DP uitgang, die ik vinden kan (via pricewatch) is Nvidia Quadro NVS 295 voor 30,-
Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
edit: Laat maar, mijn suggestie werkt niet hoger dan 1900x1200.

[ Voor 175% gewijzigd door sdk1985 op 08-05-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 12:48
Anoniem: 464416 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:12:
Dank voor jullie reacties.
Mij lijkt 1440p / 16:9 ideaal om op te werken. Gaat er natuurlijk om wat je gewend bent.
Ik ken genoeg mensen die bijv. onmogelijk nog zonder een tweede of zelfs derde monitor zouden kunnen, terwijl ik het prima vind met eentje.

Over mijn vraag en jullie antwoorden daarop: advies is eenduidig. Nieuwe/gebruikte kaart kopen met DP. Waarschijnlijk iets goedkoper en veiliger dan een kaartje kopen met HDMI plus kabel.
Goedkope en vooral ook stille kaart met DP is niet zo gemakkelijk aan te komen. Ik wil niet zoveel geld uitgeven en zit niet zo in het tweedehandse circuit.

De enige, passieve -aantrekkelijk geprijsde- kaart met DP uitgang, die ik vinden kan (via pricewatch) is Nvidia Quadro NVS 295 voor 30,-
Is dat wat?
Waarom kijk je niet naar een 2de hands kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo tomdabom,

Dat wil ik wel maar ben ik niet zo in thuis. Bij vraag en aanbod vind ik niks.
Kun je me een tip geven?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32

D4NG3R

kiwi

:)

http://tweakers.net/categ...CyLDFHySpaycjIzEAptra2FgA

Gewoon een kwestie van wat filters aan zetten. GPU vervolgens ook nog eens flink underclocken en je hoort er niks meer van.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2015 18:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMW
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 14:15

CMW

Beste Permi,

Ik lees je vraag mbt het aansluiten van een Ultrasharp 2515 van Dell op een Gforce8600 GT. We zijn een jaar verder en zou graag horen hoe je een en ander inmiddels hebt opgelost en hoe dat bevalt, want heb precies dezelfde vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

CMW schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:51:
Beste Permi,

Ik lees je vraag mbt het aansluiten van een Ultrasharp 2515 van Dell op een Gforce8600 GT. We zijn een jaar verder en zou graag horen hoe je een en ander inmiddels hebt opgelost en hoe dat bevalt, want heb precies dezelfde vraag!
8600gt weggooien, standaard kaartje van een paar tientjes die modern is erin en je hebt geen gelazer meer. Zoiets bijvoorbeeld:

pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP

Sneller dan een 8600 en ondersteund alle resoluties en formaten die je nodig zou kunnen hebben.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1