Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Lenovo Y410p valt uit na exact 30mins zonder waarschuwing

Pagina: 1
Acties:

• pvdb.90
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-07-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een Lenovo laptop (Y410p) die sinds kort uitvalt exact 30 minuten na het indrukken van de powerknop. Dit is onafhankelijk van het OS; ik heb hetzelfde probleem in Win8, Linux en zelfs in de BIOS. Ik heb niks over dit probleem gevonden op het Tweakers forum, maar wel het een het ander via google. Meeste krijgen hetzelfde probleem na het upgraden van hardware/mobo oid. Het lijkt mij dus er op dat het een veiligheidsmaatregel is van de mobo van incompatibele/kapotte hardware. Ik heb alleen niks veranderd aan de hardware en kan geen andere aanleiding bedenken naast gewoon verbruik.

Dit is wat ik heb geprobeerd:
  • Temp bekeken (maakt niks uit, of ik game of ik niks doet hij valt uit na 30 mins)
  • BIOS geflasht naar nieuwere versie
  • BIOS settings veranderd
  • Geheugen kaartjes apart getest
  • Zonder HDDs gestart
  • Lenovo Hardware scan gedaan (Lenovo solution center)
  • edit: alleen op AC of alleen op accu
Allemaal tevergeefs

Uit de Lenovo scan kwam dat er een device niet correct gestart was (control panel -> device manager -> Intel management engine interface). Ik heb de driver hiervan opnieuw geinstalleerd maar ik blijf een error krijgen ("This device cannot start. (Code 10) Status Device Power Failure¨). Ik heb gegoogled naar wat IMEI is maar ik snap niet waar dat voor nodig is. Misschien dat dit het kapotte aparaat is wat er voor zorgt dat het uitvalt, maar ik weet niet of IMEI al gebroken was voor ik problemen begon te krijgen.

Zijn er Tweakers met tips voor wat ik nog kan proberen? Wat kan ik verwachten te betalen als ik het moet laten repareren en het mobo moet worden vervangen? (Laptop is zo'n anderhalf jaar oud dus de garantie is verlopen)

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Raar verhaal inderdaad :-/
Kwam dit ook nog tegen zojuist.
https://forums.lenovo.com...nutes/td-p/1311891/page/2

Zijn dus meer modellen die er last van hebben.
Moet dan toch een bios bug ofzo zijn.

edit:

Maakt het nog uit of je op accu of AC draait ?

[ Voor 9% gewijzigd door Banshee op 07-05-2015 12:57 ]

• pvdb.90
Nee dat was ik vergeten te vermelden. Alleen op A-C of alleen op batterij maakt niks uit..

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:37

TommieW

Numa numa.

pvdb.90 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:32:
[...](Laptop is zo'n anderhalf jaar oud dus de garantie is verlopen)
Je hebt gewoon twee jaar garantie in Nederland, hoor. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• pvdb.90
TommieW schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:29:
[...]

Je hebt gewoon twee jaar garantie in Nederland, hoor. ;)
Ik heb hem in de VS gekocht toen ik daar een jaar studeerde. Als ik mijn serienummer invul op de site staat er dat het verlopen is