Webshop past garantieperiode aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouncy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-06 07:01
Beste Tweakers,

Afgelopen vrijdag kwam mijn computer in een boot loop terecht, na wat googlen en testen lijkt het hoogstwaarschijnlijk te komen door een defect moederbord en anders door de CPU. Beide had ik bij dezelfde webshop gekocht en zag dat beide nog net onder de garantie vielen(maand 35/36).

Zaterdag heb ik contact opgenomen met de webshop en mocht ik het aanmelden via hun service systeem. Daar stond ook dat het moederbord 36 maand garantie had. Gister het weggebracht en kreeg ik dezelfde dag mail dat het moederbord inderdaad defect was en ze het zouden opsturen voor reparatie. Krijg ik vandaag mail dat zij een reactie hebben gekregen van MSI dat de garantie maar 24 maand is en het er dus buiten valt. Nu log ik in op hun website en hebben ze overal de garantieperiode aangepast. Via google cache kun je nog zien dat op de productpagina 36 stond, hiervan heb ik maar een pdf gemaakt. Helaas heb ik verder geen bewijs, omdat ik nooit had verwacht dat ze dit zouden aanpassen.

De webshop geeft mij nu de optie om een nieuwe te kiezen, maar moet ik het natuurlijk wel zelf betalen + al de gemaakte testkosten. Als ik bij hun een nieuwe moederbord koop monteren ze de CPU+nieuwe moederbord en testen ze de CPU gratis.

Mag de webshop zomaar de garantieperiode aanpassen waardoor het vervolgens buiten de garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Geen idee, maar valt dit niet gewoon onder druk- en zetfouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 14:52
Nee, dit valt absoluut niet onder druk- en zetfouten. De 24 maanden is de fabrieksgarantie. Als de webshop 36 belooft dient de shop zich daar aan te houden. Dat is dan aanvullende garantie vanuit de webshop. Heb je ten tijde van bestelling niet een garantiebewijs ontvangen? Of staan de '36 maanden' niet afgedrukt op je factuur? Ik weet dat Azerty bijvoorbeeld losse PDF's met garantiebewijzen (product + serienummer + x maanden) verstrekt, zowel bij levering als per mail als digitaal in je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De garantieregeling van MSI is irrelevant, Jij hebt een overeenkomst met de webshop, niet met MSI.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar is het niet de plicht van de webshop om jou op de hoogte te stellen van de garantietermijn. Je kan wel klakkeloos alles maar doorschuiven naar de fabrikant maar zij hebben ook een onderzoeksplicht en jou informeren over.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Garantie is onderhevig aan de Europese wetgeving welke is uitgebreid in de Nederlandse wetgeving. Een redelijke gebruiksduur van je product. Dit is op de website omschreven met 36 maanden garantie. Dat was ook zo bij aanschaf, toen je het product kocht. Met die beschikbare informatie heb je de aanschaf gedaan. Achteraf andere voorwaarden opstellen is alleen van toepassing op nieuwe klanten en dan nog de vraag of die rechtsgeldig is.

Dus, gewoon 36 maanden garantie!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouncy
Torrentus schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:30:
Nee, dit valt absoluut niet onder druk- en zetfouten. De 24 maanden is de fabrieksgarantie. Als de webshop 36 belooft dient de shop zich daar aan te houden. Dat is dan aanvullende garantie vanuit de webshop. Heb je ten tijde van bestelling niet een garantiebewijs ontvangen? Of staan de '36 maanden' niet afgedrukt op je factuur? Ik weet dat Azerty bijvoorbeeld losse PDF's met garantiebewijzen (product + serienummer + x maanden) verstrekt, zowel bij levering als per mail als digitaal in je account.
Ik heb het bij Azerty gekocht en tijdens het aanvragen van een service nummer stond er ook 36 maand. En op de productpagina stond ook 36 maand. Nu is het overal veranderd naar 24 ook in de pdf garantiebewijzen, maar die lijkt gegenereerd te worden. Op mijn factuur staat helaas niks over garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Tsja, dat kunnen ze heel simpel gezegd niet achteraf aanpassen. Jij bent akkoord gegaan met het aanbod, en onderdeel daarvan was 36 maanden garantie. Die overeenkomst is bindend en kan zeer zeker niet eenzijdig worden veranderd. Wat de fabrikant doet is daarvoor niet relevant - daar heb je geen overeenkomst mee.

Je hebt dus gewoon garantie.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 07-05-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Laatst online: 01:36
bouncy schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:38:
[...]

Ik heb het bij Azerty gekocht en tijdens het aanvragen van een service nummer stond er ook 36 maand. En op de productpagina stond ook 36 maand. Nu is het overal veranderd naar 24 ook in de pdf garantiebewijzen, maar die lijkt gegenereerd te worden. Op mijn factuur staat helaas niks over garantie.
Als je inlogt bij je account op Azerty, en je kijkt bij orders/factuurs en daarna garantiebewijs kom je bij je aankopen terecht. Zo heb ik 36 maanden garantie op mijn i5 gekregen.

http://prntscr.com/72imeu

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
En dat noemt zich dan webshop van het jaar :X

Edit: En door de nette afhandeling dus ook terecht. Alleen wel jammer dat ze eerste klantje testen om te zien of die er in trappen.

[ Voor 60% gewijzigd door Assix op 07-05-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37
Mochten ze nog moeilijk blijven doen, dan zou ik je verhaal gewoon zo in de shopreviews plaatsen. Het is natuurlijk van het zotte om achteraf cijfertjes aan te passen en onderzoekskosten in rekening te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Zullen we het bij het onderwerp houden in plaats van er een webshop-bashing galore van maken? Voor de duidelijkheid: Een ShopReview is slechts toegestaan als de ervaring redelijkerwijs is afgerond, en is er niet om een winkel onder druk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07 16:11
heb je wel duidelijk aangegeven dat je garantieperiode 36 maanden bedroeg toen je hem kocht heb zelf nooit problemen met garantie van azerty gehad maar ook wel heel apart dat ze het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouncy
Bedankt voor de reacties. Zojuist een telefoontje gekregen van Azerty.
Er was iets fout gegaan, ondanks krijg ik toch gewoon 36 maand garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:23
bouncy schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:50:
Bedankt voor de reacties. Zojuist een telefoontje gekregen van Azerty.
Er was iets fout gegaan, ondanks krijg ik toch gewoon 36 maand garantie :)
Ze hebben vast het topic gelezen.. :')
Pagina: 1